2009 10 03

Čempionų „Žuvėdra“: kviečia merginos

Praėjusią savaitę Europos čempionų titulą septintą kartą iškovojo Klaipėdos „Žuvėdra“. Šokti šiame kolektyve – ne vienos klaipėdietės svajonė. Tačiau patekti į šį ansamblį ir jame išsilaikyti vien talento ir atkaklumo nepakanka.
Vilniuje pasibaigusiose Lotynų Amerikos šokių ansamblių Europos pirmenybėse nugalėjo Lietuvos nusipelniusių trenerių Skaistutės ir Romaldo Idzelevičių vadovaujama Klaipėdos universiteto sportinių šokių „Žuvėdros“ pirmoji komanda.
Netekusios partnerio jaunos šokėjos dažnai netenka galimybės šokti savo svajonių kolektyve. / Alfredo Pliadžio nuotr.

Už spindinčių Klaipėdos universiteto Lotynų Amerikos sportinių šokių ansamblio „Žuvėdra“ medalių slepiasi ne tik alinančios treniruotės, bet ir žūtbūtinė kova – dėl vietos kolektyve ir dėl partnerių. Mažųjų šokėjų tėvai partnerių savo dukroms ieško visais įmanomais būdais, net per spaudą.

Viename Klaipėdos laikraščių neseniai pasirodė skelbimas: „Ieškome šokių partnerio 11 metų mergaitei, lankančiai šokių kolektyvą „Žuvėdra“. Dėl konkursų, drabužių įsigijimo finansavimo ir kitų sąlygų susitarsime.“

Šios vienuolikametės klaipėdietės svajonės šokti „Žuvėdroje“ lemtis priklausys nuo to, ar atsiras šokti norintis partneris. Mergaitės mama sakė, kad jaunoji šokėja kolektyvą lankė nuo trejų metų. „Mūsų mergaitė, pradėjusi šokti, atsivedė ir partnerį, – pasakojo moteris. – Tačiau tas berniukas su tėvais išvažiavo gyventi į kitą miestą. Tad mūsų dukra liko be partnerio. Dabar visais įmanomais būdais ieškome partnerio, nes dukra labai nori šokti. Mes pasiryžę jam ir koncertinius drabužius nupirkti, ir apmokėti kitas išlaidas, kad tik toks atsirastų. “Žuvėdros„ vadovai tuo nelabai rūpinasi – jie tik moko šokti.“

Netekusios partnerio jaunos šokėjos dažnai netenka galimybės šokti savo svajonių kolektyve.

Mėnesinis „Žuvėdros“ šokėjų mokestis siekia 70 litų. „Tai nėra dideli pinigai, – sakė šokėjos mama. – Tačiau didžiąją dalį išlaidų sudaro pasiruošimai konkursams, suknelės, kelionės į konkursus bei dalyvių mokesčiai. Štai ir šį savaitgalį važiuosime į Kauną. Dalyvio mokestis ten bus apie 20–25 litai. Panašią sumą už bilietą reikės mokėti ir tėvams, nes lydinčių asmenų į salę niekas paprastai neįleis. Pačios pigiausios koncertinės suknelės, kurių reikia dviejų, kainuoja apie 350 litų, bateliai – apie 70 litų. Berniukų kostiumai taip pat nepigūs. Kelnės – apie 250 litų, glaustinukės, kurių taip pat reikia dviejų, šviesios ir tamsios, kainuoja apie 130 litų, peteliškė – dar 30 litų. Aišku, galima pirkti dėvėtus drabužius, tačiau kokia mergaitė norės vilktis kito žmogaus vilkėtą suknelę? O kur dar kelionės į kitą miestą išlaidos?“

„Žuvėdros“ vadovas Romaldas Idzelevičius pripažino, kad šokiai nėra pigus malonumas. „Tačiau taip yra visur: ir „Sūkuryje“, ir kituose kolektyvuose, – LŽ sakė R.Idzelevičius. – Yra buvę net tokių atvejų, kad partneris važinėdavo į Klaipėdą iš kito miesto, o mergaitės tėvai jam nuomojo butą. Aišku, tokią prabangą gali sau leisti tik pasiturintys žmonės.“

Vadovas nenorėjo sutikti, kad „Žuvėdroje“ berniukai yra labiau vertinami nei mergaitės: „Nelygu kokia grupė. Yra kelios grupės, kuriose kaip tik trūksta mergaičių. Tuomet mes modeliuojame, žiūrime, kad partneriai ne tik atitiktų vienas kito profesinį lygį, bet ir derėtų tarpusavy. Juk berniukas turėtų būti 10 centimetrų aukštesnis. Bėda, kad jie bręsta vėliau nei mergaitės. 12–13 metų mergaitės ima staigiai augti, o berniukai tuo metu dar lieka vaikiški. Tuomet tenka ardyti susiformavusias poras.“

Tačiau kalbėdamas R.Idzelevičius pripažino, kad šokiuose vyras – pagrindinė figūra: „Tai kas, kad mergina viena šoka idealiai. Svarbu, kad ant parketo ji klausytų savo partnerio. Vyras poroje yra tarsi vairuotojas: kur jis pasuka vairą, ten mašina ir turi važiuoti, jei spusteli – važiuoja greičiau, jei atleidžia – važiuoja lėčiau. Šokiuose vyras – gerokai svarbesnis.“

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis