Dviratininkas teigė, kad pirmajame ir paskutiniajame „Tour de France“ etapuose užimtos trečiosios vietos buvo jo komandos taktikos rezultatas.
„Dviračių lenktynėse visiems už nugarų visada važiuoja automobiliai su komandų personalu, techniniais darbuotojais. Automobilio vieta trasoje priklauso nuo bendros komandų įskaitos, todėl pirmajame etape buvo nuspręsta, kad aš turėčiau užimti kuo aukštesnę vietą.
Pergalė komandai buvo ilgai laukta, nes mūsų lyderis po dešimties etapų susirgo ir negalėjo tęsti varžybų. Komanda buvo suinteresuota pergale, visi nariai buvo šalia, buvau dengiamas nuo visų pavojų, man daug padėjo ir pavyko laimėti
Antrajame etape laukė siauri keliai, daug kalnų, o tai nėra mano stiprybė. Tačiau pirmajame etape situacija man kaip sprinteriui buvo palanki, prieš pat finišą dar griuvo du stiprūs sprinteriai, užsiėmiau gerą poziciją ir man pasisekė. Paskutinę dieną situacija buvo panaši, jau nebuvo, ką prarasti. Abu kartus tai buvo komandos nuopelnas“, – pasakojo R.Navardauskas.
Vis dėlto, lietuvio teigimu, svarbiausias dalykas buvo pasiektas 19-ajame etape – pavyko nugalėti. Po dešimties etapų iš varžybų pasitraukus „Garmin-Sharp“ lyderiui Andrew Talansky, ekipos tikslas buvo laimėti nors vieną etapą. Komandos norą išpildė lietuvis.
„Pergalė komandai buvo ilgai laukta, nes mūsų lyderis po dešimties etapų susirgo ir negalėjo tęsti varžybų. Komanda buvo suinteresuota pergale, visi nariai buvo šalia, buvau dengiamas nuo visų pavojų, man daug padėjo ir pavyko laimėti, – sakė R.Navardauskas. – Komandos pasitikėjimas tavimi kyla, kai sugebi su kitais važiuoti petys į petį. Kitas dalykas – reikia įvykdyti užduotis, kurios tau yra skirtos. Tai komandoje vertinama kur kas labiau nei užimta vieta galutinėje įskaitoje. „Tour de France“ lenktynėse komandos tikslas buvo kuo toliau nuvežti mūsų lyderį, tačiau jam iškritus situacija pasikeitė“, – sakė dviratininkas.
Jo teigimu, „Tour de France“ lenktynių trasos nėra pačios sunkiausios, tačiau dviratininkų nusiteikimas kovai – begalinis.
„Sportininkai startuoja su papildomu užsivedimu. Pirmąją varžybų savaitę kartais atrodo, kad sportininkams svarbiau kuo greičiau važiuoti, daugelis nepasisaugo, nepatausoja jėgų. Sportininkai yra supermotyvuoti, trasos nėra tokios sudėtingos, kaip „Giro d'Italia“, tačiau visi sportininkai stengiasi lyg važiuotų paskutinį kartą gyvenime“, – pasakojo R.Navardauskas.
Žiūrovai šalia trasos – ypač pavojinga kliūtis
Ne mažiau nei pergalė etape dviračių sporto gerbėjams įstrigo kitas su R.Navardausku susijęs epizodas. Antrajame varžybų etape lietuvis trasoje auklėjo per arti stovinčius žiūrovus. R.Navardauskas tiesiog trinktelėjo vienam fotokamerą laikančiam žiūrovui per rankas. Vaizdelis su šiuo veiksmu kaipmat išplito socialiniuose tinkluose.
„Tada tiesiog jau buvau pavargęs ir nebeištvėriau. Tai labai pavojinga, nes už nugaros – visa komanda, kuri gali griūti, jeigu nugriūsiu aš. Lyderis dažniausiai važiuoja paskutinis, o jeigu jis nugrius – liksi vos ne kaltas. Žinoma, labai gerai, kad žmonės ateina pažiūrėti varžybų ir Lietuvoje galėtų atvykti daugiau žmonių, tačiau reikia saugotis. Juk, jeigu jus partrenktų 40 km/h greičiu važiuojantis automobilis – skaudėtų. Kai partrenkia dviratis irgi skauda, tada jau ir dviratininkui gali liūdnai baigtis.“, – apie epizodą pasakojo R.Navardauskas.
Antrajame etape laukė siauri keliai, daug kalnų, o tai nėra mano stiprybė. Tačiau pirmajame etape situacija man kaip sprinteriui buvo palanki, prieš pat finišą dar griuvo du stiprūs sprinteriai, užsiėmiau gerą poziciją ir man pasisekė.
Dviratininko teigimu, jam ypač patiko pirmieji trys etapai Anglijoje, kur prie trasų būriavosi minios žiūrovų. Žinoma, stebėtojų perteklius padidina ir riziką griūti.
„Visi nori žiūrėti iš arti, žmonės spaudžiasi prie trasos. Dviratininkai kovoja tarpusavyje, o žmonės fotografuoja, daro asmenukes. Kartais gali net nesureaguoti, nes prieš tave dviratininkas gali pamatyti kliūtį ir staiga pasitraukti, o tau iki žiūrovo bus likę du metrai, greitis – 50 km/h.
Jei griūni tu, už tavęs griūna dar daugiau dviračių – labai gaila, kai įvyksta tokie dalykai.
Gal iš kitos pusės žiūrovus tai ir žavi, juk per „Formulę 1” visiems patinka avarijos. Tačiau su nugara asfaltą paglosčiusiems dviratininkams malonu nebūna“, – juokdamasis teigė R.Navardauskas.