Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2018 02 13

KKSD įžvelgia siekį diskredituoti jo vardą

Kūno kultūros ir sporto departamentas prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės (KKSD) dėl dienraščio „Lietuvos rytas“, „Lietuvos ryto“ televizijos ir portalo lrytas.lt veiksmų planuoja kreiptis į šių subjektų veiklos priežiūros institucijas. Tai rašoma KKSD išplatintame pranešime spaudai.
Edis Urbanavičius
Edis Urbanavičius / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

Anot pranešimo, praėjusį savaitgalį šmeižto lavina KKSD ir jo vadovo atžvilgiu įgavo naują pagreitį. KKSD „Lietuvos ryto“ televizijoje ir portale lrytas.lt buvo apkaltintas, neva, pardavęs jaunai šeimai sugedusį automobilį, kurio remontas pareikalaus didelių išlaidų.

„Pažymėtina, kad šios žiniasklaidos grupės straipsniuose ir vaizdo reportaže iškraipomi faktai, nes KKSD jokio automobilio nepardavinėjo, ar juolab, skelbimuose nepateikinėjo informacijos apie automobilio būklę. Kaip ir paminėta straipsnyje, KKSD Lietuvos tautinio olimpinio komiteto (LTOK) automobiliu naudojosi nuo 2005 metų, tačiau, LTOK 2017 metais paprašius, automobilį grąžino. Grąžinamo automobilio būklė atitiko normalų nusidėvėjimą (automobilio rida – apie 300 000 kilometrų).

Jau 2015 metais KKSD buvo įsivertinęs, kad automobilį išlaikyti netikslinga dėl pernelyg didelio susidėvėjimo ir dažnų gedimų, tačiau sutikimo 2015 metais išsinuomoti naujesnį automobilį KKSD negavo, todėl nuo 2015 iki 2017 metų vienintelį turimą automobilį teko dar ne kartą tvarkyti. Apie prastą automobilio būklę ir dideles išlaikymo išlaidas KKSD informaciją teikė viešai, atitinkamai 2015 ir 2017 metais, todėl keistai atrodo LTOK sprendimas skelbime, kaip teigiama reportaže, neįvertinus realios automobilio būklės, nurodyti, kad automobilis buvo geros būklės“, – rašoma KKSD išplatintame pranešime.

Tai pat teigiama, kad dienraščio „Lietuvos rytas“ straipsnyje pakartojama tikrovės neatitinkanti informacija, kad LTOK dar 2016 metais pareikalavo KKSD sugrąžinti automobilį, tačiau šis, neva, delsė tai padaryti. Pažymėtina, kad KKSD jau du kartus kreipėsi į LTOK su prašymu paneigti tikrovės neatitinkančią informaciją, tačiau pastarajam ignoruojant prašymus ir toliau klaidinant visuomenę, savo pažeistą teisę nebelieka nieko kito kaip ginti teismine tvarka.

„Tačiau vien tuo KKSD diskreditavimas nesibaigė. Siekiant iššaukti kuo didesnį visuomenės pasipiktinimą šia valstybės įstaiga ir jos vadovu, straipsnyje ir vaizdo reportaže sąmoningai klaidingai teigiama, kad KKSD siekia išsinuomoti „limuziną“, „prašmatnų“ ir „prabangų“ automobilį, taip suformuojant nuomonę, kad įstaigos vadovas neva švaisto mokesčių mokėtojų pinigus, kadangi toks automobilių apibūdinimas visuomenėje taikomas apibūdinant prestižinio sektoriaus automobilius, tokius kaip BMW, Audi, Mercedes-Benz, Lexus ar panašiai. Tuo tarpu, pagal paskelbto konkurso sąlygas paminėti automobiliai net negalėjo būti siūlomi, kadangi nuomos konkursas paskelbtas masinio sektoriaus DE1 klasės automobiliui, pvz. Renault Talisman, Kia Optima ar Volkswagen Passat (http://www.autotyrimai.lt/klasifikacija/#klase_de1).

Taip pat atkreiptinas dėmesys, kad informacija apie 2015–2016 metais planuotus viešuosius pirkimus šios žiniasklaidos grupės pateikta tendencingai, nors visi paaiškinimai šios žiniasklaidos grupės žurnalistui Modestui Krukauskui jau buvo pateikti raštu 2017 m. sausio 25 d.“, – teigia KKSD atstovai.

„Savaitgalį dienraščio Lietuvos rytas ir portalo lrytas.lt pagrindiniame puslapyje publikuotus straipsnius vertinu kaip tolesnį tendencingą per šią žiniasklaidos priemonę vykdomą puolimą savo asmeniškai ir institucijos atžvilgiu dėl KKSD įvykdytos sporto finansavimo reformos, kai tam tikra, permainomis sporte nesuinteresuota asmenų grupė bet kokiomis priemonėmis, tame tarpe ir pasitelkdama savo rėmėjus visuomenės nuomonės formuotojus, manipuliuodama sportininkais ar rašydama skundus Specialiųjų tyrimų tarnybai, mėgina įkalti pleištą tarp KKSD ir sporto bendruomenės bei kitų valstybės institucijų ir taip išlaikyti savo įtaką, apribojant federacijų galimybę plėstis ir veikti savarankiškai“, – sako KKSD generalinis direktorius Edis Urbanavičius.

Anot jo, vien jau ką pasako iškalbingas faktas, kai pristatant sporto finansavimo reformą KKSD patalpose surengtos spaudos konferencijos metu šios žiniasklaidos grupės atstovas tiesiai šviesiai paklausė KKSD vadovo, kada baigiasi šio kadencija ir ar po jos dar bus galima viską grąžinti atgal.

„Primintina, kad KKSD jau 2015 metais siekė išsinuomoti tarnybinį automobilį, tačiau negavus pritarimo tokio pirkimo atlikimui, teko ir toliau naudotis iš LTOK panaudos pagrindais gautu 2005 metų automobiliu, kurio išlaikymas ir remontas reikalaudavo daug valstybės biudžeto lėšų, nors šiuo automobiliu ir rūpinosi vienas iš geriausių specializuotų BMW automobilių servisų.

Šiemet, pagaliau gavus Vyriausybės leidimą, vienintelė nuo 2017 m. spalio 24 d. be tarnybinio automobilio buvusi Vyriausybės įstaiga (kitos Vyriausybės įstaigos, beje, naudojasi tos pačios arba aukštesnės klasės tarnybiniais automobiliais) KKSD atliko viešąjį mažos vertės tarnybinio lengvojo automobilio nuomos paslaugų pirkimą. Buvo gauti dviejų dalyvių pasiūlymai, iš kurių vienas atmestas dėl per didelės kainos.

Siekiant taupyti išlaidas tarnybinio automobilio išlaikymui, KKSD pasirinko ne tarnybinio automobilio įsigijimo, o jo nuomos alternatyvą, kuri leidžia už nuomos kainą gauti ne tik teisę naudotis išsinuomotu automobiliu, bet ir jo priežiūrą ir aptarnavimą. Tai leido KKSD atsisakyti vairuotojo pareigybės, kuri iš esmės būtina, įsigijus savo transporto priemonę, kas irgi prisidėjo ne tik prie išlaidų automobilio priežiūrai sumažinimo, bet ir leido sumažinti bendrąsias funkcijas vykdančių pareigybių skaičių.

Pagal su tarnybinio automobilio nuomotoju greitu metu planuojamą sudaryti sutartį Volkswagen Passat (pagaminto 2016 metais) nuoma KKSD kainuos 695 Eur per mėnesį. Į šią kainą įtraukta, pavyzdžiui, automobilio garantinė ir einamoji techninė priežiūra, žieminių ir vasarinių padangų su ratlankiais komplektai, sezoninis jų permontavimas ir balansavimas, privalomų draudimų, KASKO draudimo bei atsiradusių draudiminių įvykių tvarkymas ir administravimas, techninė pagalba kelyje, pakaitinis analogiškos klasės automobilis gedimų ar avarijos atveju“, – teigiama KKSD pranešime.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais