2015 03 30

Lūžus laivo stiebui iš „Volvo Ocean Race“ etapo traukiasi lyderiai „Dongfeng“

Pasaulyje yra daugiau žmonių įkopusių į Everestą, nei apiplaukusių tūkstančius jūreivių pražudžiusį Horno ragą. Deja, naujokai iš kinų „Dongfeng Race Team“ komandos šios statistikos nepagerins. Pirmadienio paryčiais, likus mažiau nei 450 km iki legendinio Čilei priklausančios salos kyšulio, nulūžo jų laivo stiebo viršutinė dalis. Incidento metu žmonės nenukentėjo, tačiau „Volvo Ocean Race“ lenktynių lyderiai iš penktojo etapo priversti trauktis.
Volvo Ocean Race
Volvo Ocean Race / organizatorių nuotr.

„Aš priblokštas. Kaip matėte iš mūsų laivo pozicijos, mes sąmoningai laikėmės santūriai, jokiu būdu nepuolėme. Stiebas lūžo be jokio perspėjimo, pučiant 15 m/s vėjui. Mes nebegalime saugiai tęsti varžybų, tačiau galime išvystyti normalų greitį uosto link. Plauksime į Ušuają (Argentina) ir ten įvertinsim savo galimybes pasiekti Braziliją,“ – pasakojo „Dongfeng“ kapitonas Charles Caudrelier.

VIDEO: Dongfeng Race Team mast breakage | Volvo Ocean Race 2014-15

Tai jau antroji nelaimė šiose „Volvo Ocean Race“ buriavimo lenktynėse, privertusi komandas bent laikinai pasitraukti iš varžybų. Komanda „Vestas Wind“ dar antrajame etape netoli Mauricijaus krantų užplaukė ant koralinio rifo ir į lenktynes negrįžo iki šiol.

Tiesioginė lenktynių transliacija nuo Horno rago – pirmadienio pavakariais.

Tuo tarpu likę penki laivai, kartu su vieninteliu lenktynėse dalyvaujančiu lietuviu Roku Milevičiumi, siaučiant permainingiems vėjams toliau lekia link Horno rago – jį komandos turėtų pasiekti pirmadienio pavakariais, apie 18 val. Lietuvos laiku.

„Visas kelias iki Horno kyšulio bus pasiutusiai sunkus“, – teigia varžybų meteorolgas Gonzalo Infante, atkreipdamas dėmesį į laivus sparčiai atsivejantį šaltąjį atmosferos frontą.

„Aš nebijau. Vis dėlto jaučiu didelę pagarbą piečiausiam Pietų Amerikos kyšuliui, kur orai gali pasikeisti per akimirksnį. Visiškai netikėtai, per kelias minutes, gali atsidurti audros viduryje su 50 mazgų (26 m/s) vėju“, – prieš penktojo etapo startą sakė „Team Brunel“ kapitonas Bouwie Bekkingas.

G. Infante įspėja, kad artimiausias kelias paras būtent tokio greičio škvalus laivynui žada jiems ant kulnų lipantis ciklonas.

„Saugumo atžvilgiu tai verčia stipriai nerimauti“, – pripažįsta meteorologas.

VIDEO: Rounding Cape Horn | Volvo Ocean Race 2014-15

Horno ragas ne atsitiktinai apipintas siaubo istorijas primenančiomis legendomis. Dreiko sąsiauryje tarp piečiausio Pietų Amerikos taško ir Antarktidos susitinka du didžiausi pasaulio vandenynai – Ramusis ir Atlanto. Kone nuolatos čia siaučiantys uraganiniai vėjai ir milžiniškos bangos yra nuskandinę šimtus laivų.

Esant palankioms oro sąlygoms, „Volvo Ocean Race“ organizatoriai žada suteikti galimybę tiesiogiai stebėti, kuri iš dabar penkių komandų pirmoji apiplauks Horno kyšulį. Pastarosios paros įguloms buvo itin sekinančios: vis stiprėjantis vėjas, daugybė manevrų, reikalaujančių fizinės jėgos ir gretos reakcijos, mažai miego ir poilsio. Vis dėlto, išsidėsčiusios vos keliolikos jūrmylių (ne daugiau kaip dvidešimties kilometrų) atstumu nė viena jų nesiruošia lengvai atiduoti garbės varžovams ir ruošiasi kovoti iki pat pabaigos.

Tiesioginė Horno rago apiplaukimo transliacija numatoma pirmadienio pavakarę apie 18 val. Lietuvos laiku lenktynių svetainėje volvooceanrace.com, tačiau tikslus laikas gali kisti priklausomai nuo oro sąlygų ir jachtų judėjimo greičio.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis