Vis tik nuo pat starto Brazilijos Itažajos uoste „Team Brunel“ komanda, kuriai priklauso ir lietuvis Rokas Milevičius, laikosi Niuporto link judančio laivyno uodegoje. Nors komanda atsilieka vos keliom jūrmylėm, kapitonas tai vertina rimtai ir kruopščiai analizuoja galimas priežastis, kurios lemia „Brunel“ jachtos nepajėgumą tokiomis sąlygomis. Nerimą jam kelia jūros šiukšlės ir alyva, todėl jauniausiems įgulos nariams – Rokui Milevičiui ir belgui Louisui Balcaenui – liepė šokti į vandenį ir nušveisti riebalus nuo laivo korpuso.
„Per praėjusius du etapus pradžioje mes pakankamai didele persvara išsiverždavome į priekį, tačiau pabaigoje vis tiek likdavome aplenkti. Šiame etape nusprendėme daryti atvirkščiai – pradedame atsilikdami, o etapo pabaigoje aplenksime visus konkurentus“, – komandos ir juos palaikančiųjų nuotaiką bando praskaidrinti įgulos narys ispanas Pablo Arrate.
Deja, šiuo metu tokio taktinio plano įgyvendinti neleidžia pastovios ir visoms jachtos lygiavertės sąlygos. Tačiau pokyčių gali atnešti meteorologinės slinktys artėjant pusiaujo link. Artimiausias visų įgulų tikslas – pagauti vyraujančius vėjus, vėliau – sėkmingai kirsti bevėję žemo slėgio sritį ties pusiauju ir užtikrintoje pozicijoje pajudėti į paskutinę etapo atkarpą, kuri žada stipresnius vėjus ir šaltesnes oro sąlygas.
Komandos nuotaiką praskaidrino ir pakeliui sutiktas orkų būrelis. Nustebęs, kad jas sutiko tokiuose šiltuose vandenyse komandos navigatorius juokais prasitarė: „Tikriausiai joms, kaip ir man, galutinai nusibodo tas šaltas Pietų vandenynas.“
Tiesa, viena iš varžybų lyderių – kinų komanda „Dongfeng Race Team“ – kankinasi su kur kas rimtesnėmis bėdomis nei kelios prarastos jūrmylės. Dėl lūžusio stiebo iš praėjusio etapo pasitraukusi komanda, šeštajam etapui sugebėjo pastatyti naują, tačiau iš karto po starto susidūrė su dar viena – jachtoje sugedo automatinis vandens gėlinimo aparatas. Jei buriuotojams tektų rankiniu būdu gėlinti vandenį, per parą prireiktų 8-9 valandų darbo vien tam, kad komanda turėtų minimalų kiekį geriamo vandens gyvybei palaikyti.
„Juokinga, kad vos praradęs galimybę turėti kažką tokio paprasto kaip geriamas vanduo, imi aiškiai pastebėti visą tą vandenį aplink, kurio tu negali gerti“, – liūdnai komentavo komandos reporteris Samas Greenfieldas.
Laimei, įgulai pavyko laivo sąlygomis sutvarkyti gėlinimo aparatą, buriuotojams pavojus nebegresia ir jie lieka vieni konkurencingiausių varžovų šiame etape.
Šeštajame etape įveikę 830 jūrmylių iš 5010 „Volvo Ocean Race” jachtos plaukia tokia tvarka:
1. Team Alvimedica (JAV)
2. Abu Dhabi Ocean Racing (Jungtiniai Arabų Emiratai) – 3,2 jūrmylės iki lyderio
3. MAPFRE (Ispanija) – 10,5 jūrmylės iki lyderio
4. Team SCA (Švedija) – 14,2 jūrmylės iki lyderio
5. Dongfeng Race Tema (Kinija) – 14,4 jūrmylės iki lyderio
6. Team Brunel (Olandija) – 18,1 jūrmylės iki lyderio
Skaičiuojama, kad finišą Niuporto uoste JAV rytinėje pakrantėje šešios jachtos pasieks apie gegužės 5-9 dienomis. Lenktynėms persiritus į antrąją pusę, lietuvio Roko Milevičiaus komandai „Team Brunel“ šis etapas yra lemiamas, galutinai parodysiantis, ar jie dar turi realių, o ne vien teorinių šansų pretenduoti į nugalėtojų vietą. Šiuo metu bendroje įskaitoje „Team Brunel“ užima trečiąją vietą, nuo dar trijų komandų ją skiria vos vieno arba dviejų taškų skirtumas.
„Volvo Ocean Race“ yra aukščiausio lygio buriavimo profesionalų lenktynės aplink pasaulį. 2014 metų spalio pradžioje startavusi regata truks iki šių metų liepos. Iš viso devynis etapus turintis maršrutas driekiasi beveik 40 tūkst. jūrmylių (72 tūkst. km). „Volvo Ocean Race“ pripažįstamos vienu sudėtingiausių ir daugiausiai ištvermės reikalaujančių sporto įvykių planetoje šalia Dakaro Ralio ar „Tour de France“ dviračių lenktynių. Gyvai varžybas galima sekti www.volvooceanrace.com