Visas naujienas apie Roką Milevičių rasite čia.
Laimei, poros dienų užteko, kad komanda vėl pasivytų lyderius „Abu Dhabi Ocean Racing“ ir „Dongfeng Racing Team“ bei vėl imtų kovoti dėl pergalės. Sekmadienį „Team Brunel“ pasitinka antroje vietoje.
Apie susidūrimą su žuvimi vaizdžiai pasakoja „Team Brunel“ įgulos reporteris Stefanas Cooperis: „Mes staiga išgirdom duslų trenksmą ir laivo greitis labai sumažėjo. Bum! Laivas į kažką atsitrenkė. Louiso Balceano makaronai išlėkė į orą. Andrew Cape (įgulos navigatorius) pašoko ir, pačiupęs žibintuvėlį, išskubėjo link vietos, iš kurios pasigirdo triukšmas – kairiosios vairo plunksnos. Jis keturiomis nuropojo į tamsią erdvę laivo gale ir apšvietė vietą, kurioje tvirtinamas vairas. Jokio vandens. „Viskas gerai!“ sušuko pro liuką į viršų.“
Staiga išgirdom duslų trenksmą ir laivo greitis smarkiai krito. Bum! Laivas į kažką atsitrenkė. Louiso Balceano makaronai išlėkė į orą.
Ant denio buvusi įgula, pažvelgusi pro bortą į vairo plunksną, išvydo ant jos pakibusią milžinišką žuvį. Kad pavyktų nuo vairo nustumti šią jūros gyventoją, teko kiek įmanoma sumažinti greitį. Dideliam įgulos liūdesiui, žuvis po incedento neišgyveno.
Kovoja ne tik su pagrindiniais varžybų konkurentais, bet ir su jūržolėmis
Prarastas jūrmyles „Team Brunel“ atkakliai siekė susigrąžinti porą parų. Šiam tikslui tikrai nepadėjo buriuotojus kamuojančios vandenyno žolės, apkimbančios vairo plunksną, o bangų pastangomis atnešamos net ant denio. „Team Brunel“ komandos buriuotojas Rokas Milevičius pasakoja: „Na ir vachta... Ką tik keturias valandas praleidom kovodami su žolėmis. Jau atrodė, kad jos turėtų pasibaigti, o čia jų dar daugiau! Vietomis taip geltona, kad net vandens nelabai matos.“
Vistik „Team Brunel“ sugebėjo atsikovoti prarastas jūrmyles. Ankstyvą šeštadienio rytą išsiveržė į lyderio poziciją, vėliau juos kiek aplenkė kinų „Dongfeng Racing Team“. Šiuo metu „Team Brunel“ buriuoja antri, o nuo lyderio pozicijos juos skiria kiek daugiau nei 4 jūrmylės (apie 8 km).
Dabartinė (gegužės 3 diena, 6.40 val. UTC) komandų rikiuotė tokia:
1. Dongfeng Racing Team (Kinija)
2. Team Brunel (Olandija) – 4.3 jūrmylės iki lyderio
3. Abu Dhabi Ocean Racing (Jungtiniai Arabų Emiratai) – 10.2 jūrmylės iki lyderio
4. Team Alvimedica (JAV) – 15 jūrmylės iki lyderio
5. MAPFRE (Ispanija) – 15.9 jūrmylės iki lyderio
6. Team SCA (Švedija) – 48.6 jūrmylės iki lyderio
Komandas ima palaužti nuovargis
Visas komandas ima palaužti nuovargis. Keli mėnesiai nepaliaujamos fizinės ir psichologinės įtampos, jūrligės, miego ir normalaus maisto trūkumo, nuolatinės drėgmės ir permainingos temperatūros daro savo.
„Svarbiausia prisitaikyti prie gyvenimo ant denio ir išmokti panaudoti savo turimą energiją efektyviai. Nors tiesa tai, kad etapai tampa vis ilgesni, o sustojimai vis trumpesni, tad mes turime vis mažiau ir mažiau laiko atsigauti“, – teigia R. Milevičius. „Dongfeng Racing Team“ kapitonas Charlesas Caudrelier dar skeptiškesnis: „Varžybų nugalėtoju greičiausiai taps tas, kuris jų pabaigoje vis dar galės išstovėti.“
Vis dėlto, iki artimiausio poilsio – sustojimo Niuporto uoste (JAV) komandoms liko dar mažiausiai 4-5 dienos buriavimo. Jachtos netoli viena kitos, kiekvienas sprendimas gali lemti atsilikimą arba išsiveržimą į priekį, todėl įgulos negali atsipalaiduoti. Tikslus įgulų atvykimo į tarpinį sustojimą Niuporte laikas kol kas dar sunkiai numatomas, nes jį koreguos besikeičiančios oro sąlygos. Kol kas vyraujančios aukšto slėgio sritys su silpnais vėjais komandoms nežada greito ir itin smagaus finišo.
„Volvo Ocean Race“ yra aukščiausio lygio buriavimo profesionalų lenktynės aplink pasaulį. 2014 metų spalio pradžioje startavusi regata truks iki šių metų liepos. Iš viso devynis etapus turintis maršrutas driekiasi beveik 40 tūkst. jūrmylių (72 tūkst. km). „Volvo Ocean Race“ pripažįstamos vienu sudėtingiausių ir daugiausiai ištvermės reikalaujančių sporto įvykių planetoje šalia Dakaro Ralio ar „Tour de France“ dviračių lenktynių.
Gyvai varžybas galima sekti www.volvooceanrace.com