Espe sukurtame piešinyje 29 metų M.Rousse sėdi lovoje kone nuoga, dalininko aprengta tik ilgomis kojinėmis. Lovoje ji ima interviu iš dviratininko Juliano Alaphilippe'o, kuris laimėjo antrąjį „Tour de France“ etapą.
Karikatūra išspausdinta papildant buvusio dviračių trenerio Antoine'o Vayer straipsnį.
Per „Tour de France“ lenktynes A.Vayer kasdien rašo įžvalgas leidiniui.
Anot „Cyclingnews“, didžioji dalis pastarojo jo teksto buvo skirta seksualiniam dviratininkų gyvenimui istorijos prizmėje, o taip pat per koronaviruso pandemiją. Autorius taip pat svarstė, kaip seksualiniai santykiai atsiliepia dviratininkų pasirodymui lenktynėse.
N.Rousse yra buvusi Prancūzijos plento dviračių lenktynių čempionė. Baigusi dviratininkės karjerą ji pradėjo dirba apžvalgininke Prancūzijos televizijoje. Žurnalistės profesijoje ji yra jau penkerius metus.
Karikatūra užgavo buvusią čempionę.
„Esu nusivylusi. „L'Humanite“ smukdo savo vardą žemiau ir žemiau. Jūs negerbiate moterų. Šešerius mano darbo sporto reportere metus jūs paverčiate į tokį lygį“, – parašė N.Rousse „Twitter“.
Karikatūra sukėlė didelį atgarsį socialinėje erdvėje. Piešinys buvo pavadintas seksistiniu, vulgariu ir žeminančiu.
Keli sporto žurnalistai išreiškė savo palaikymą N.Rousse, o per šiuo metu vykstančias „Tour de France“ lenktynes vienas sirgalius iškėlė plakatą su pasiūlymu ją vesti.
„L'Humanite“ vėliau pašalino karikatūrą ir rašinį. Žurnalas iškart nutraukė bendradarbiavimą su Espe ir A.Vayer.
„Mes visiškai suprantame pyktį, kurį sukėlė piešinys. Jis ne pagal „L'Humanite“ vertybes. Žurnalas nori skatinti orumą ir palaikyti feministinę kovą. Mes atsiprašome Marion Rousse, tinkamai neatkreipę savo dėmesio, – teigiama žurnalo pareiškime. – Kiekvienas, kuris skaito mus kasdien, žino, kad kiekvieną dieną mes kovojame dėl moterų laisvės ir lygybės. Tikimės, kad tai nepasikartos.“
Karikatūrą nupiešęs Espe irgi atsiprašė. „Mano tikslas buvo ne sukelti skausmą, negalvojau, kad taip įvyks. Tai buvo tik šaržas. Aš susimoviau“, – pripažino dailininkas.
Tuo tarpu teksto autorius R.Vayer gynė šaržą savo „Twitter“ paskyroje ir palygino piešinį su „Charlie Hebdo“ satyriniu žurnalu.