Sklandymas – viena populiariausių aviacijos sričių Lietuvoje. Šis daug susitelkimo ir ryžto reikalaujantis sportas jungia gausią sklandytojų bendruomenę. Sklandytuvai ypatingi tuo, kad jie neturi variklio ir skrenda tik kylančių srovių pagalba. Ilgą laiką vyravo stereotipai, jog sklandytuvais galima nuskristi tik trumpas distancijas. Trijų pilotų komanda: Algirdas Šimoliūnas, Sakalas Uždavinys ir Ignas Bitinaitis yra pasiryžę šį mitą sugriauti.
Sklandymas Lietuvoje suklestėjo 1960 m. – visoje Lietuvoje ėmė steigtis sklandytojų klubai ir asociacijos, imti rengti sklandymo čempionatai. Dabar lietuviai sklandytojai jau dalyvauja tarptautinio lygio pasaulinėse varžybose ir demonstruoja puikius rezultatus. Šiuo metu net 4 Lietuvos sklandytojai patenka į Pasaulinės oro sporto federacijos (FAI) sudarytą geriausių pasaulio sklandytojų sąrašą. Taip pat Lietuvoje veikia vienintelė pasaulyje vaikų sklandymo mokykla, kurioje sklandymo paslapčių vaikai gali pradėti mokytis būdami vos 9 – 10 metų.
Skrydis sklandytuvais virš Baltijos šalių – valstybių istorijos ir draugystės paminėjimui
Skrydis „Drauge sklandytuvais virš Baltijos šalių“ – pirmasis tokio pobūdžio skrydis istorijoje, kurio tikslas ne vien parodyti sklandymo galimybes, grožį bei sunkumus, tačiau ir simboliškai paminėti bendrą Baltijos šalių politinę istoriją bei draugystę. Skrydžio idėjos autorius ir laikaski.lt projekto vadovas Algirdas Šimoliūnas tikisi, kad šis skrydis sutvirtins Baltijos šalių sklandytojų draugystę, paskatins bendradarbiavimą ir padės suformuoti naujų tradicijų: „Seniai svajojau apie skrydį, kuris parodytų plačias sklandymo galimybes. Būtent todėl ir kilo mintis, kad geriausia pradžia tam – skrydis per Baltijos šalis. Juk mūsų kaimyninės šalys tokios artimos, bet per mažai pažintos, tad norisi užmegzti glaudžią aviacinę draugystę su jomis“.
Kitas skrydžio lietuvių komandos pilotas sklandytojas Sakalas Uždavinys džiaugiasi, kad ši skrydžio per Baltijos šalis idėja, puikiai pabrėžia Baltijos šalių geografinį ir idėjinį vientisumą. „Mūsų šalių išsivadavimas iš sovietinio totalitarizmo ir mentalo erdvės prasidėjo kaip neįmanomas skrydis ir tęsis dar ne vienerius metus. Sklandytuvas aviacijoje ir yra tas neįmanomas skrydis, valdomas be variklio – vien tik Saulės energija.“, – mintimis dalijosi jis. Tikimasi, kad „Drauge sklandytuvais virš Baltijos šalių“ skrydis ne tik parodys, jog oro erdvė suvienija, bet ir bus nauja pradžia kitiems, sudėtingesniems ir ilgesniems, tarptautiniams maršrutams.
Skrydžio komanda – entuziastingi ir patyrę sklandytojai bei antžeminė komanda
Lietuvių pilotų komandą sudaro trys patyrę sklandytojai: skrydžio idėjos ir laikaski.lt projekto autorius, ilgametis sklandytojas Algirdas Šimoliūnas, žymus aktorius, sklandymo entuziastas Sakalas Uždavinys ir jauniausias Lietuvos jaunimo sklandymo rinktinės narys Ignas Bitinaitis. Sklandytojų komandą lydi antžeminė komanda, kurios priešakyje – projekto autoriaus žmona ir projekto vadovė Ieva Šimoliūnienė. Kartu su ja keliaus ir mažametė dukra.
Lietuvių komandą sudaro skirtingo amžiaus ir skirtingą aviacinę patirtį turintys sklandytojai, tačiau juos vienija didelė aistra sklandymui, meilė Lietuvai ir nuotykio troškimas. Visi pilotai daugiausiai skraido įvairių varžybų metų, tad galimybė skristi su simbolišku tikslu jiems suteikia daug džiaugsmo. Sklandytojas A.Šimoliūnas teigia, jog nori pamatyti naujus kraštus iš oro, susipažinti su mūsų kaimynais. Tačiau kartu ir neramina kaip viskas seksis, bet tiki, kad komanda susidoros su iššūkiais. Pilotai nusiteikę rimtai ir sieks, kad pirmas istorijoje skrydis „Drauge sklandytuvais virš Baltijos šalių“ taptų kasmetine tradicija ir pritrauktų vis didesnį ratą sklandytojų bei žiūrovų.
Skrydis „Drauge sklandytuvais virš Baltijos šalių“ jau startavo – sekite naujienas
Skrydžio „Drauge sklandytuvais virš Baltijos šalių“ sklandytojai sėkmingai startavo 12:15 val. Pociūnų aerodrome. Pirmą dieną į dangų kilo Algirdas Šimoliūnas ir Sakalas Uždavinys. Trečiasis sklandytojas, dėl asmeninių priežasčių, prie skrydžio prisijungs Panevėžio aerodrome. Vidutinis debesų padas 800 – 1000 m. Kilimai nuo 0, 5 – 1, 5 m/s. Įveikta 170 km. Finišas pasiektas nelengvai, bet sėkmingai 14:55 val. Panevėžio aerodrome. Skriejimo sąlygos buvo gana sudėtingos, nes protarpiais lijo.
Pirmadienį (rugpjūčio 1 d.) skristi neplanuojama dėl nepalankių oro sąlygų, o antradienį, atsižvelgiant į oro sąlygas, sklandytojai planuoja pasiekti Latviją, – Cesio arba Jakapilio aerodromą, o galbūt net finišuoti Estijos Ridali aerodrome.
Numatomas bendras skrydžio „Drauge sklandytuvais virš Baltijos šalių“ atstumas – daugiau nei 700 km (su planuojamais dvejais – trimis nusileidimais). Skrydžio vietos: Pociūnų Aerodromas (LT) – Panevėžio aeroklubas (LT) – Cesis/ Jakapilis (LV) – Ridali (EST).
Naujienas sekite: https://www.facebook.com/laikaski.lt/?fref=ts