Tai bus pirmosios aviacijos sporto varžybos Lietuvoje atšaukus karantiną. Jose rungsis ultralengvųjų lėktuvų, motoskraidyklių ir ultralengvųjų malūnsparnių pilotai ne tik iš Lietuvos, bet ir Latvijos bei Estijos.
Dėl pasaulinės pandemijos atšaukus arba atidėjus visus tarptautinius sporto renginius, Lietuvos ultralengvųjų orlaivių pilotų federacija (LULOPF) pasinaudojo susidariusia tuštuma renginių kalendoriuje ir pirmą kartą mūsų šalies čempionatą vykdys net trimis etapais. Anksčiau jų būdavo vienas arba du.
Antrasis šių metų čempionato etapas bus surengtas liepą Paluknio aerodrome, trečiasis, finalinis – rugpjūtį Ignalinoje.
Vykdyti tris Lietuvos čempionato etapus LULOPF įkvėpė ir pernai mūsų šalyje sėkmingai surengtas Europos ultralengvųjų orlaivių čempionatas. „Tai buvo tikrai aukšto lygio varžybos, sutraukusios apie 40 orlaivių iš devynių šalių. Per Europos čempionatą daug ko išmokome ir šiemet tą patirtį stengiamės perkelti į nacionalines varžybas“, – teigė LULOPF prezidentas Povilas Kalinauskas.
Nors karantino metu skraidyti Lietuvoje ultralengvaisiais orlaiviais nebuvo draudžiama, LULOPF, kaip ir kitos Europos ultralengvųjų orlaivių federacijos narės, rekomendavo savo nariams susilaikyti nuo treniruočių. „Jei, neduok Dieve, kas nutiktų, pridarytume rūpesčių visoms tarnyboms, sutrukdytume jų darbą, kurio per karantiną ir taip netrūko. Todėl oficialios treniruotės nevyko“, – sakė P.Kalinauskas.
Barysių aerodrome vyksiančiose varžybose, kaip ir kituose Lietuvos čempionato, priskiriamo Tarptautinės aeronautikos federacijos (FAI) antrai kategorijai (CAT. 2), etapuose pilotai varžysis navigacijos ir tikslaus tupdymo rungtyse.
Sportininkai sieks kuo tiksliau nutupdyti orlaivį, naudojant kuo mažiau įrankių tiksliai praskristi nurodytą 100-150 km maršrutą.
Daugiausia kruopštumo, anot P.Kalinausko, reikalaujanti rungtis – tikslus tupdymas. Čia išjungus variklį reikia nutupdyti orlaivį 5 metrų tikslumu. „Pernai prieš Europos čempionatą vienas favoritų atskrido į Lietuvą prieš mėnesį iki varžybų ir kasdien po 12 valandų šlifavo avarines situacijas“, – prisiminė LULOPF vadovas.
Bet P.Kalinauskas ragina visus licencijas turinčius Lietuvos ultralengvųjų orlaivių pilotus išbandyti jėgas varžybose: „Juk čia visas iš esmės atitinka mokymo programą, kurią teko visiems praeiti. Todėl kviečiame ne tik patyrusius, bet ir pradedančius pilotus pajusti varžybų skonį.“
Varžybų dalyviai neskirstomi pagal lytis – kartu rungiasi ir vyrai, ir moterys. „Tai nėra didelės fizinės jėgos reikalaujanti sporto šaka, čia daugiau dirbama galva. Aišku, jei moterų būtų daugiau, padarytume atskirą įskaitą. Tačiau jos gali lygiai varžytis ir drauge su vyrais“, – tvirtino LULOPF prezidentas.
Didžiausias visų aviacijos varžybų galvosūkis – kaip užtikrinti tinkamą orą. Bet šįsyk prognozės palankios Lietuvos čempionato pirmojo etapo Barysių aerodrome rengėjams, dalyviams ir žiūrovams.
Ultralengvieji orlaiviai – viena labiausiai visiems prieinamų aviacijos rūšių. Lietuvos aeroklubui priklausanti LULOPF vienija virš 700 pilotų.
„Ultralengvojo orlaivio piloto licenciją gali gauti visi, kurių sveikata tinkama vairuoti automobilį. Ir toks orlaivis kainuoja kaip automobilis“, – paaiškino P.Kalinauskas.
Lietuvos čempionato etapas Barysių aerodrome vyks šeštadienį, birželio 20 d. Numatoma, kad varžybos prasidės 11 val. Daugiau informacijos: https://taure.ulopf.lt/
Suprasti akimirksniu
- Ultralengvasis orlaivis (microlight) – vienvietis arba dvivietis orlaivis, kurio maksimalus kilimo svoris yra ne didesnis nei:
- 300 kg sausumos vienviečiam ultralengvajam orlaiviui (toliau ULO);
- 450 kg sausumos dviviečiam ULO;
- 330 kg vienviečiam hidroplanui arba amfibijai;
- 495 kg dviviečiam hidroplanui arba amfibijai;
- 560 kg vienviečiui ir dviviečiui malūnsparniui;
- Mažiausias ULO greitis – ne didesnis kaip 65 km/h. Maksimalus greitis – ne daugiau 300 km/h.