Užsienyje, kur egzistuoja senos ir laiko patikrintos atributikos pardavimo strategijos ir tradicijos, sukasi milijonai ir verda didelės intrigos.
Lietuvoje paklausa gerokai mažesnė, pardavimai yra nedideli, net jei kalbėtume apie pačią populiariausią šalies klubą.
Kauno „Žalgiris“ per sezoną parduoda apie 1600 marškinėlių
Krepšinio klubų situacija dėl marškinėlių pardavimų Lietuvoje yra šiek tiek geresnė nei futbolo, tačiau vis tiek nesiekia didžiųjų sporto komandų apyvartos skaičių.
Didžiausio Lietuvos krepšinio (ir viso kito sporto) klubo Kauno „Žalgirio“ atributika yra perkama, tačiau klubas, net turėdamas didžiausius pardavimus visoje šalyje, negali prilygti NBA.
„ŽalgirisShop“ direktorius Mindaugas Narijauskas pasakoja, kad nors per sezoną parduoda maždaug 1600 marškinėlių, vien to neužtektų norint gauti pelno: „Lietuvoje tik žaidybinių marškinėlių prekyba būtų nuostolinga, nes rinka yra per maža. ŽalgirisShop.lt asortimente yra apie 300 skirtingų produktų. Tik diversifikuodami pasiūlą galime dirbti pelningai.“
Nuo 2018 metų Kauno „Žalgirio“ atributikos pardavimų situacija dėl gamintojo pakeitimo drastiškai pasikeitė.
„2018 metais baigėsi galioti rėmimo kontraktas su „Adidas“. Naujo kontrakto sąlygos buvo prastesnės, todėl buvo nuspręsta ieškoti lankstesnių ir operatyviau veikiančių spendimų, – apie gamyklinius aprangos pokyčius pasakojo M.Narijauskas. – Marškinėlių gamybą patikėjome vietiniam gamintojui („Utenos trikotažui“) pagal specialų užsakymą. Toks sprendimas pasiteisino, nes savo klientams galime pasiūlyti geresnę produkto kainą, išskirtinį (kasmet keičiamą) dizainą, be to, sutrumpėjo prekių pagaminimo terminai. „ŽagirisShop“ yra 100 proc. priklausantis „Žalgirio“ klubui. O visas pelnas iš parduodamos atributikos papildo klubo biudžetą.“
„Žalgirio“ marškinėliai (su žaidėjo pavarde ant nugaros) 2021 metais kainuoja 68 eurus, tad į klubo biudžetą prisideda apie 108 000 eurų. Klubuose yra įprasta, jog, sudarius sutartį su gamintoju, būtent jis ir gauna didžiąją dalį atributikos pardavimų pelno, o klubas iš gamintojo gauna tam tikrą sumą už leidimą gaminti ir platinti atributiką.
„Žalgiris“, pasirinkęs atsisakyti kontrakto su dideliu gamintoju ir marškinėlius siuvantis pagal užsakymą, atsisako priklausomybės nuo gamintojo ir visą pelną gali pasilikti sau. Toks pardavimų modelis yra neįprastas tarp sporto komandų.
Futbolo klubas uždirba „ant ledų“
Lietuvoje sportinių marškinėlių rinka toli gražu nėra tokia išsivysčiusi kaip didžiosiose šalyse, o ypač – futbolo.