„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai
2021 09 13

Vardinių sporto marškinėlių pardavimai: kas ir kaip pasipelno ir kaip sekasi „Žalgiriui“?

Ko gero, daugelis sporto sirgalių yra pirkę bent vienerius savo palaikomos sporto komandos marškinėlius, tačiau už to slypi daug daugiau ekonominių niuansų, nei būtų galima pagalvoti. Kaip veikia vardinių sportinių marškinėlių ekonomika ir kas iš to pasipelno daugiausiai?
„Žalgiriečių“ fotosesija
„Žalgiriečių“ fotosesija / Eriko Ovčarenko / BNS nuotr.

Užsienyje, kur egzistuoja senos ir laiko patikrintos atributikos pardavimo strategijos ir tradicijos, sukasi milijonai ir verda didelės intrigos.

Lietuvoje paklausa gerokai mažesnė, pardavimai yra nedideli, net jei kalbėtume apie pačią populiariausią šalies klubą.

Kauno „Žalgiris“ per sezoną parduoda apie 1600 marškinėlių

Krepšinio klubų situacija dėl marškinėlių pardavimų Lietuvoje yra šiek tiek geresnė nei futbolo, tačiau vis tiek nesiekia didžiųjų sporto komandų apyvartos skaičių.

Didžiausio Lietuvos krepšinio (ir viso kito sporto) klubo Kauno „Žalgirio“ atributika yra perkama, tačiau klubas, net turėdamas didžiausius pardavimus visoje šalyje, negali prilygti NBA.

„ŽalgirisShop“ direktorius Mindaugas Narijauskas pasakoja, kad nors per sezoną parduoda maždaug 1600 marškinėlių, vien to neužtektų norint gauti pelno: „Lietuvoje tik žaidybinių marškinėlių prekyba būtų nuostolinga, nes rinka yra per maža. ŽalgirisShop.lt asortimente yra apie 300 skirtingų produktų. Tik diversifikuodami pasiūlą galime dirbti pelningai.“

Eriko Ovčarenko / 15min nuotr./„Žalgiriečių“ fotosesija
Eriko Ovčarenko / 15min nuotr./„Žalgiriečių“ fotosesija

Nuo 2018 metų Kauno „Žalgirio“ atributikos pardavimų situacija dėl gamintojo pakeitimo drastiškai pasikeitė.

„2018 metais baigėsi galioti rėmimo kontraktas su „Adidas“. Naujo kontrakto sąlygos buvo prastesnės, todėl buvo nuspręsta ieškoti lankstesnių ir operatyviau veikiančių spendimų, – apie gamyklinius aprangos pokyčius pasakojo M.Narijauskas. – Marškinėlių gamybą patikėjome vietiniam gamintojui („Utenos trikotažui“) pagal specialų užsakymą. Toks sprendimas pasiteisino, nes savo klientams galime pasiūlyti geresnę produkto kainą, išskirtinį (kasmet keičiamą) dizainą, be to, sutrumpėjo prekių pagaminimo terminai. „ŽagirisShop“ yra 100 proc. priklausantis „Žalgirio“ klubui. O visas pelnas iš parduodamos atributikos papildo klubo biudžetą.“

„Žalgirio“ marškinėliai (su žaidėjo pavarde ant nugaros) 2021 metais kainuoja 68 eurus, tad į klubo biudžetą prisideda apie 108 000 eurų. Klubuose yra įprasta, jog, sudarius sutartį su gamintoju, būtent jis ir gauna didžiąją dalį atributikos pardavimų pelno, o klubas iš gamintojo gauna tam tikrą sumą už leidimą gaminti ir platinti atributiką.

Eriko Ovčarenko / 15min nuotr./„Žalgiriečių“ fotosesija
Eriko Ovčarenko / 15min nuotr./„Žalgiriečių“ fotosesija

„Žalgiris“, pasirinkęs atsisakyti kontrakto su dideliu gamintoju ir marškinėlius siuvantis pagal užsakymą, atsisako priklausomybės nuo gamintojo ir visą pelną gali pasilikti sau. Toks pardavimų modelis yra neįprastas tarp sporto komandų.

Futbolo klubas uždirba „ant ledų“

Lietuvoje sportinių marškinėlių rinka toli gražu nėra tokia išsivysčiusi kaip didžiosiose šalyse, o ypač – futbolo.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau
Reklama
Visuomenės sveikatos krizė dėl vitamino D trūkumo: didėjanti problema tarp vaikų, suaugusiųjų ir senjorų