Plaukdami į šiaurę, jie tikisi iš rytų aplenkti bevėją zoną ties pusiauju, o labiausiai – Kurošio srovę tarp Taivano ir Filipinų, kuri 4 mazgų (2 m/s) greičiu neša priešinga plaukimo kryptimi. Tiesiai į ją plaukia keturi kiti varžovai, tarp jų – ir pagrindiniai konkurentai dėl nugalėtojų vardo – „Dongfeng“ (Kinija) ir „Abu Dhabi“ (JAE).
Jei sprendimas pasirodys blogas, „Team Brunel“ finišą gali pasiekti net trimis dienomis vėliau nei varžovai. Tačiau visi įgulos vyrai tvirtai pasisako už kapitono sprendimą.
„Jei nerizikuosi, nieko ir nelaimėsi,“ – komandos nuotaiką apibūdino buriuotojas R.Milevičius.
Jei nerizikuosi, nieko ir nelaimėsi
Išankstinės prognozės rodo, kad šis žingsnis ilgoje distancijoje iki Oklando gali jiems sukrauti nemenkus dividendus. Tai vadinamas greitasis maršrutas – nors atstumas ilgesnis, tačiau stipresnis vėjas galiausiai gali juos išnešti į flotilės priekį.
Pirmasis rimtas flotilės išsiskyrimas šiose lenktynėse įvyko trečiadienį, vos išplaukus į Ramųjį vandenyną. Paskui „Team Brunel“ jachtą nusprendė pasekti ir vienintelė lenktynių moterų komanda SCA (Švedija). Šiuo metu jie plaukia apie 15 mazgų greičiu (apie 7,7 m/s), o likusi flotilė laikosi gana arti vieni kitų ir plaukia 9-12 mazgų (4,5-6,2 m/s) greičiu.
Pirmasis ir kol kas vienintelis „Volvo Ocean Race“ dalyvaujantis Lietuvos buriuotojas Rokas Milevičius jau kuris laikas kalbėjo apie tai, kaip sunku šių metų lenktynėse atsiplėšti vieniems nuo kitų. Dabar, kai jachtos yra visiškai identiškos, o komunikacijų technologijos leidžia sekti varžovų pozicijas, jachtos tūkstančius mylių vandenynais plaukai kone žvilgsnio atstumu. Praėjusiame etape „Team Brunel“ kapitonas savo komandai net uždraudė naktimis naudoti žibintuvėlius, kad varžovai negalėtų nusižiūrėti ir atkartoti jų manevrų. Taigi atsiskyrimas nuo flotilės labiausiai patyrusiam „Volvo Ocean Race“ kapitonui Bowe Bekkingui suteiks ir daugiau veiksmų laisvės.
Žinoma, už greitį ir laisvę komanda moka savo kainą.
„Pačios pirmos ketvirtojo etapo dienos yra ne iš pačių maloniųjų. Po vachtos visada norisi kuo greičiau eiti pas mešką,“ – savo paskyroje „Facebook“ rašo Rokas Milevičius.
„Meška“ buriuotojas vadina miegmaišį, kuris – sausas ir šiltas, palyginus su oro sąlygomis ant jachtos denio. Varžybų organizatoriai dabartines sąlygas vadina kol kas atšiauriausiomis. Iš priekio pučia 15 m/s vėjas, o tokio dydžio bangas, kurios daužo jachtą, reporteris Stefanas Copersas sako matęs tik filmuose.
„Jachtos viduje jautiesi kaip skalbimo mašinoje. Nuolat turi už kažko laikytis abiem rankom, kad nenugriūtum. Mūsų neperšlampami kostiumai varva ir visa jachta, rodos, lipni ir šlapia. Tokiomis sąlygomis Gerd-Janas, Louisas ir Rokas vieną naktį laivo priekyje turėjo pakeisti burę. Tai buvo neįtikėtinas vaizdas! Laivo priekis be perstojo daužėsi į nežmoniško dydžio bangas, o vyrai ten stovėjo ir dirbo savo darbą. Visiškai po vandeniu. Tamsoje. Tikri didvyriai!” – lenktynių dienoraštyje rašė „Team Brunel“ reporteris Stefanas Copersas.
Jachtos viduje jautiesi kaip skalbimo mašinoje.
„Jei tai būtų paprasta, bet kas galėtų būti plaukti „Volvo Ocean Race“,“ – aiškino Gerd-Janas Poortmanas.
Šiuo metu lenktynėse pirmauja ispanų „Mapfre“ komanda. Jai ant kulnų lipa „Abu Dhabi Racing Team“. „Team Brunel“ pozicija iki finišo – penkta. Skaičiuojama, kad flotilė finišą Oklende (Naujoji Zelandija) turėtų pasiekti apie kovo 1 d.
„Volvo Ocean Race“ yra aukščiausio lygio buriavimo profesionalų lenktynės aplink pasaulį. Spalio pradžioje startavusi regata truks iki kitų metų liepos. Iš viso devynis etapus turintis maršrutas driekiasi beveik 40 tūkst. jūrmylių (72 tūkst. km).
„Volvo Ocean Race“ pripažįstamos vienu sudėtingiausių ir daugiausiai ištvermės reikalaujančių sporto įvykių planetoje, šalia Dakaro ralio ar „Tour de France“ dviračių lenktynių. Gyvai varžybas galima sekti www.volvooceanrace.com.