„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Maratonas – tai ir savęs išbandymas, ir pilietiškumo pamoka

Tie, kurie vis dar stebisi nuolat augančia bėgimo mada, tegu maloniai nustemba, kad jau daugiau kaip dešimtmetį bėgimo kultūros populiarinimu Lietuvoje rūpinasi bėgimo virusu užsikrėtę „Danske Bank Vilniaus maratono“ tarybos nariai. Jų tikslas – savo žiniomis ir idėjomis prisidėti prie vis geresnės renginio kokybės. Ne vieno pasaulinio maratono distanciją įveikęs tarybos pirmininkas, rinkodaros ekspertas Mindaugas Savickas įsitikinęs, kad po įveiktų 42 kilometrų nelieka abejonių, jog gali viską. Tarybos pirmininkas apie...
Mindaugas Savickas
Mindaugas Savickas / A.Didžgalvio nuotr.

... darbą iš idėjos. Visiems „Danske Bank Vilniaus maratono“ tarybos nariams bėgimas yra neatsiejama laisvalaikio dalis ir vis jie nuoširdžiai rūpinasi, kad bėgimo kultūros lygis Lietuvoje augtų. Šiais metais taryba atsinaujino ir dabar jos reikalais, be manęs, dar rūpinasi Gintautas Galvanauskas – pagrindinio vardo rėmėjo „Danske Bank“ generalinis direktorius. Ignas Staškevičius – jis idėjinis mūsų lyderis, „Vilniaus maratono“ sumanytojas ir VšĮ „Tarptautinis maratonas“ steigėjas. Kornelijus Čelutka – investicijų bendrovės „BaltCap“ investicijų direktorius.  Laimonas Skibarka – advokatų kontoros „Sorainen“ vadovaujantis partneris ir legendinis Petras Pranckūnas, daugelio bėgikų-mėgėjų varžybų laimėtojas, žinomas turbūt visiems Lietuvos bėgikams. Jis – Lietuvos policijos mokyklos fizinio parengimo ir sporto poskyrio viršininkas, pats  organizuoja daugiau kaip 20 sporto renginių per metus. Tarp jų – estafetę Medininkai-Vilnius. Beveik visi susipažinome bėgdami. Taryboje dirbame visuomeniniais pagrindais, mūsų tikslas yra  padėti „Danske Bank Vilniaus maratono“ organizatorių komandai suformuoti teisingą strategiją ir taktinius veiksmus, tai pat prižiūrėti jų įgyvendinimą.

... tai, kuo siekiame tapti. Norime, kad „Danske Bank Vilniaus maratonas“ eitų koja kojon su visais didžiausiais pasaulio maratonais: Niujorko, Berlyno, Stokholmo, Varšuvos ir t.t. Siekiame didinti dalyvių skaičių, taip pat skaičių tų, kurie bėgtų pilną maratono distanciją. Reikia ir aukšto lygio organizacijos, būtų labai gerai turėti vieno rato maratono trasą. Kitaip tariant, „Danske Bank Vilniaus maratoną“ paversti ne tik didžiausiu, bet ir kokybiškiausiu prestižiniu bėgimo renginiu. 

Prieš 10 metų, kai tik pradėtas organizuoti „Vilniaus maratonas“, tai buvo labai kuklus renginys.  Prieš 4-5 metus dalyvių, skaičiuojant visas rungtis, buvo apie 2000. Dabar jų skaičiuojame septyniskart daugiau. Džiaugiamės, kad buvome bėgimo kultūros populiarinimo smaigalyje ir mūsų veiksmai sniego gniūžtės efektu nuvilnijo dabar jau gausiu bėgimo renginių skaičiumi. Prieš keletą metų pradėjome organizuoti nemokamas bėgimo treniruotes Vilniaus miesto gyventojams, vėliau ši veikla išsiplėtė į kitus miestus – taip gimė net keletas bėgimo klubų. Pirmą kartą Lietuvos bėgimo istorijoje vyko gana stambios reklamos ir komunikacijos kampanijos, prie kurių prisijungė profesionalūs reklamos kūrėjai. Ne mažiau svarbus ir rėmėjo „Danske Bank“ indėlis: jis suteikė renginiui solidumo ir sukūrė tvirtesnį pagrindą po kojomis kelti renginio kokybę, suteikti geresnes paslaugas bėgikams – dabar jie nori sugrįžti ir perduoda gerą žinią kitiems.

... tai, kad šventė – ne tik bėgantiems. Dar vienas labai svarbus tikslas – kad maratoną pripažintų miesto gyventojai. Tarkime, Hamburge, Frankfurte, Amsterdame, Berlyne tai šventė ne tik bėgikams, bet ir visam miestui. Žmonės į gatves išsineša stalus, iškelia plakatus, groja muzika. Jausti tą šventinę nuotaiką ir sirgalių paramą bėgikui – nuostabus jausmas. Štai Bostono maratone visus 42 km nėra atkarpos, kurioje nebūtų sirgalių ir tai kuria neapsakomą bendrumo jausmą. Žinoma, šie renginiai, turi ilgalaikes tradicijas, galbūt ir visuomenė ten šiek tiek kitokia. Vis dėlto, aš tikiu, kad organizuodami „Danske Bank Vilniaus maratoną“, mes prisidedame prie pilietiškos, tolerantiškos visuomenės vystymo. Pernai didelį įspūdį paliko prieš startą giedamas Lietuvos himnas, tai kartosime ir šiais metais.

... pirmą kilometrą, traumas ir nubėgtą maratoną. Nėra egzotiškos istorijos... Prieš šešerius metus buvau reklamos festivalyje Kanuose ir pamačiau tuo metu „Nike“ pristatomą naujovę – žingsnius, nubėgtus kilometrus matuojančią apyrankę. Grįžęs tą apyrankę nusipirkau ir pasiryžau nubėgti maratoną. Pradėjau bėgioti po vieną, du kilometrus. Žinoma, padariau visas įmanomas pradedančiojo bėgiko klaidas:  išsirinkau netinkamą avalynę, bėgiojau neteisingu tempu, per staigiai didinau krūvius. Prasidėjo traumos, raumenų, sąnarių skausmai, peršalimai. Po keleto tokių ne itin sėkmingo bėgiojimo mėnesių bičiulis, kuris jau buvo nubėgęs maratoną, supažindino mane su dabar jau legendiniu treneriu Povilu Rakštiku. Jis man atskleidė bėgimo paslaptis ir vos po kelių mėnesių bendrų treniruočių prabėgau pirmąjį maratoną Frankfurte. Sėkmingai, be traumų – taip atsirado aistra bėgti. Tą jausmą po maratono puikiai apibūdina praėjusių metų „Danske Bank Vilniaus maratono“ reklamos kampanijos šūkis – euforija išlieka ilgam. Įveikus save, įveikus distanciją, atsiranda daugiau pasitikėjimo savo jėgomis ir kitose srityse. Dabar esame įkūrę bėgimo klubą „F.O.C.U.S. running“, kuriame yra apie 80 bėgikų. Šiais metais „Danske Bank Vilniaus maratone“ bėgsiu maratoną. Tikslo laikui nekeliu, nebūsiu geriausios formos tuo metu, tačiau tikiuosi būti vedlių komandoje.  

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau
Reklama
Visuomenės sveikatos krizė dėl vitamino D trūkumo: didėjanti problema tarp vaikų, suaugusiųjų ir senjorų