Rusų spauda negali nesididžiuoti – ji jau skaičiuoja, kiek milijonų dolerių gaus valstybė, surengusi Sočio žiemos olimpiadą. Tačiau skeptikai teigia, kad tai tik eilinis akių dūmimas.
Rekordinės pajamos
„Panašia suma pasigirti galėjo tik 2008 metų Pekino olimpinės žaidynės. Tai, kad Sočiui pavyko pasiekti tokias pajamas, yra didžiulis laimėjimas. Vasaros olimpiadose dalyvauja daugiau sportininkų, taigi – daugiau ir reklamos galimybių, todėl žiemos žaidynės su vasaros olimpiada yra nepalyginamos“, – teigė Sočio žiemos žaidynių organizacinio komiteto atstovas, atsakingas už rinkodarą, Dmitrijus Manevičius.
Organizacinio komiteto narys aiškino, kad dalį pajamų sumos sukraus ne užsienio kompanijos, o net aštuoni Rusijos verslo banginiai – mobiliųjų ryšių kompanijos, naftos ir dujų bendrovės, Rusijos geležinkeliai, bankai ir oro bendrovė.
Kaip pavyzdį rusai pirštais rodo į prieš dvejus metus vykusią Londono olimpiadą – ji turėjo tik septynias nacionalines kompanijas, kurios reklamavosi ir padėjo savo pinigais rengti vasaros žaidynes.
Dar 500 mln. JAV dolerių Rusijos žaidynių rengėjai gali uždirbti iš prekių su Sočio žaidynių simbolika pardavimo.
Dar 500 mln. JAV dolerių Rusijos žaidynių rengėjai gali uždirbti iš prekių su Sočio žaidynių simbolika pardavimo.
Pasak organizacinio komiteto vadovės Jelenos Zemjatovos, minkštų žaislų pardavimo skaičius jau dabar pasiekė rekordą – baltų meškiukų su Sočio olimpiados simbolika parduota jau daugiau nei 1 mln. Populiarios ir pačiūžos, jų parduota daugiau nei 300 tūkst., įsigyta 70 tūkst. slidžių ir 260 tūkst. futbolo kamuolių. Reikėtų atsižvelgti ir į tai, kad pardavimų įkarštis piką pasieks per pačias žaidynes.
Aiškinama, kad per pačią Sočio olimpiadą bus atidaryti dar papildomi 70-mt suvenyrų pardavimų taškų, o nuolaidos žaidynių atributikai numatoms tik po balandžio 1 dienos.
Dar vienas nesportinis rekordas
Anot ekspertų, Sočio olimpinės žaidynės bus daugiausiai istorijoje užsidirbusios iš reklamos. JAV kompanija „NBC Universal“, įsigijusi teises transliuoti įspūdingiausią žiemos renginį, jau gavo reklamos užsakymų už 800 mln. JAV dolerių. Tai rekordų rekordas.
Visuomenėje prieštaringai vertinamas kitas Sočio rekordas – žiemos žaidynių kaina. Dar 2007 m. buvo įvardinta svarbiausio žiemos sporto renginio kaina – 12 mlrd. JAV dolerių. Tačiau 2013 m. paaiškėjo, kad minėtas skaičius išaugo daugiau nei keturis kartus – Sočio žaidynėms atseikėta 50 mlrd. JAV dolerių.
JAV kompanija „NBC Universal“, įsigijusi teises transliuoti įspūdingiausią žiemos renginį, jau gavo reklamos užsakymų už 800 mln. JAV dolerių. Tai rekordų rekordas.
Vienas iš Rusijos opozicijos atstovų Borisas Nemcovas tikino, kad žaidynėms išleista kur kas daugiau, nei kalbama ar galvojama – beveik 70 mlrd. dolerių.
Bet Sočio olimpiados rengėjai atkerta, kad tai tik nuo lubų imami skaičiai, o iš tikrųjų žaidynėms buvo išleista kur kas mažiau pinigų, nei planuota – vos 8,2 mlrd. dolerių. Tai net keliasdešimčia milijonų dolerių mažiau, nei rengiantis 2013 metų Universiadai Kazanėje.
Vis dėlto, kaip bebūtų, didžioji dalis rusų galvoja, kad tokie įvykiai kaip Sočio žaidynės ar pasaulio futbolo čempionatas daro gerą reklamą valstybei. Net 62 procentai rusų palaiko mintį rengti žaidynes Sočyje.
Įdomu, kad didžiausi skeptikai, kurie yra prieš įvairius pasaulinius sporto renginius, Rusijoje yra Maskvos ir Sankt Peterburgo gyventojai. Beveik 47 procentai iš 25 procentų, pasisakiusių prieš Sočio olimpiadą, yra iš šių miestų.