Sekmadienis, 12 val. Situaciją komentuoja buriuotojas Simonas Steponavičius.
Fizika: Ar gali burinis laivas, varomas vėjo, plaukti greičiau už vėją? Atsakymas: taip, gali...
Būtent tokiu režimu šiuo metu Šiaurės jūrą skelia „Volvo Ocean Race“
(VOR) laivynas. Vėjo greitis ~ 12-18 mazgų (6-9 m/s), laivų greitis – 15-17 mazgų (~30-35 km/h). „Šampaninis buriavimas“ taip vadinamas ne dėl bikinių ir šampano taurių, bet dėl sūraus vandens purslų nuo laivo nosies.
Meteorologinė situacija
Nuo Škotijos skersai Šiaurės jūrą juda nedidukas ciklonas, kurio centras rytoj perpiet taikosi finišuoti Geteborge ir išsiurbti jo apylinkėse visus vėjo likučius.
Laivynas „susispaudžia“. Anglai tai vadina „gumos efektu“, o poetiškesni prancūzai – „armonika“.
VOR laivyno pirmieji 5 laivai: Alvimedika, Dongfeng, Brunel, Mapfre ir Abu Dhabi „sėdi“ ant ciklono nosies – šiltojo fronto ir juda kartu su juo. Panašu, kad patogiausiai įsitaisė abdsoliutūs lyderiai Abu Dhabi, šiuo metu plaukiantys penktoje vietoje. Kuo toliau link laivyno priekio, tuo mažiau vėjo pučia, todėl lyderiai plaukia truputėlį lėčiau. Laivynas „susispaudžia“. Anglai tai vadina „gumos efektu“, o poetiškesni prancūzai – „armonika“. Kai stipriau pučia priekyje, armonika tempiasi, kai gale – spaudžiasi. Būtent tas armonikos susispaudimas turėtų vykti visą likusį kelią iki Geteborgo, nes kuo arčiau finišo, tuo mažiau vėjo.
Visai nebūtų nuostabu, jei visi laivai suvažiuotų į krūvą prie Skageno kampo (Danijos šiaurinis ragas), likus ~40 mylių iki finišo ir pradėtų alinančias „sraigių lenktynes“ nuo vieno dvelktelėjimo iki kito – skersai Kategato sąsiaurį. Turbūt nėra pasaulyje labiau sekinančio užsiėmimo nei jachtų lenktynės be vėjo.
Dabar įgulos stengiasi išspausti iš savo laivų visus įmanomus ir neįmanomus greičio likučius.
Dabar įgulos stengiasi išspausti iš savo laivų visus įmanomus ir neįmanomus greičio likučius. Pradedant vairavimu, kai kiekvienos bangelės perlipimas yra unikalus choreografijos kūrinys, burių derinimu, kai, per aguonos grūdą pasikeitus vėjo krypčiai ar stiprumui (tai vyksta nuolat, 20-30 kartų/min.), reikia paderinti bures iki „bagažo“ išdėliojimo „salone“. Kuo mažiau vėjo, tuo daugiau svorio laivo priekyje ir atvirkščiai.
Vyrukai ir merginos tikrai nenuobodžiauja...
Gero vėjo Rokui ir Co – Team Brunel