Tarpinis sustojimas Hagoje
Visą šeštadienio popietę, septynios „Volvo Ocean Race“ jachtos palieka Hagos (Olandija) uostą viena nuo kitos tokiu laiko atstumu, kokiu pasiekė šį devintojo etapo tarpinį sustojimą. Į galutinę finišo tiesiąją Geteborge (Švedija) olandų komanda „Team Brunel“, su kuria buriuoja ir lietuvis Rokas Milevičius, startavo 15 val. 37 min. 46 sek. Lietuvos laiku.
Taip pat skaitykite: viskas, ką turite žinoti apie „Volvo Ocean Race“.
Pagrindinis komandos tikslas — neatsilikti nuo pagrindinių savo konkurentų kinų „Dongfeng Race Team“ daugiau nei per vieną poziciją ir tokiu būdu užsitikrinti antrąjį apdovanojimų pakylos laiptelį.
Nors pirmąją vietą bendrojoje įskaitoje jau užsitikrino „Abu Dhabi Ocean Race“ įgula, įtampa tarp likusių komandų tik auga — iki finišo likus dviem paroms, dėl likusių dviejų prizinių vietų jos pasiruošusios kovoti iki paskutinių regatos sekundžių.
Pagal regatos taisykles jachtos Hagos tarpinį sustojimą privalo palikti viena nuo kitos atitrūkusios tokiu laiko atstumu, kokiu finišavo šiame tarpiniame sustojime. Tai reiškia, kad komandos, „užsidirbusios“ ankstesnį starto laiką, esant stipriam vėjui turėtų žymiai palankesnes sąlygas dar labiau atitrūkti nuo konkurentų.
Geras šansas vytis konkurentus
Vis dėlto, orų prognozės rodo, kad šiandien vėjo kryptis ir stiprumas įguloms bus visai nepalankūs. Siekdamos išvengti laivų eismo zonų, startavusios jos privalės daugiau nei 50 jūrmylių (daugiau nei 92 km) buriuoti priešinga kryptimi nei finišas — vietoj šiaurės vakaruose esančio Geteborgo, jos suks į šiaurės rytus. Tai reiškia, kad visos vėliau startuojančios įgulos turės gerą šansą pasivyti konkurentus, mat šie nespės pernelyg daug atsiplėšti.
Sudėtinga matematika
Startavusi ketvirta, „Team Brunel“ komanda privalo pasivyti ir aplenkti 17,5 minutės ją jau starto metu lenkiančią ispanų MAPFRE komandą tam, kad užsitikrintų antrąją vietą galutinėje varžybų įskaitoje. Pagrindinius konkurentus „Dongfeng“ olandų komanda bendrojoje įskaitoje šiuo metu lenkia dviem taškais, tad jų tikslas — neleisti šiam atotrūkiui sumažėti iki lygiųjų. Šio, galutinio, etapo kontekste tai reiškia viena iš dviejų — aplenkti „Dongfeng“ arba neatsilikti nuo jų daugiau nei viena pozicija.
Tikslas: aplenkti „Dongfeng“ arba neatsilikti nuo jų daugiau nei viena pozicija.
Jei „Team Brunel“ Geteborge finišuotų taip, kaip Hagoje — per dvi pozicijas nuo „Dongfeng“ komandos — bendrosios įskaitos rezultatai šioms dviem komandoms išsilygintų ir galutinis mūšis persikeltų į Geteborgo „In-Port Race“ uosto varžybas.
Tiesa, meteorologinės prognozės komandoms žada netikėtumus. Artėjant link Geteborgo jos visos turėtų įplaukti į besiformuojančią bevėję zoną, kur visų šansai vėl išsiveržti į priekį vėlgi išauga. Bevėjės sritys buriuotojams tampa jų sėkmės ir profesionalumo išbandymu — kas pirmieji sugebės rasti ir išnaudoti stipresnio vėjo ruožą?
Bendrosios įskaitos rezultatai prieš 9 etapą:
• „Abu Dhabi Ocean Racing“ – 19
• „Team Brunel“ – 27
• „Dongfeng Race Team“ – 29
• „Mapfre“ – 31
• „Team Alvimedica“ – 33
• „Team SCA“ – 44
• „Team Vestas Wind“ – 54
Galutinis regatos finišas Geteborge planuojamas birželio 22 dienos (pirmadienio) popietę. Visą šį etapą nuolatinį jachtų pozicijų pokytį galima sekti gyvai ir tiesiogiai www.volooceanrace.com
„Volvo Ocean Race“ yra aukščiausio lygio buriavimo profesionalų lenktynės aplink pasaulį. 2014 metų spalio pradžioje Ispanijoje startavusi regata finišuos jau birželio 22 d. Geteborge (Švedija). Iš viso devynis etapus turintis maršrutas driekėsi beveik 40 tūkst. jūrmylių (72 tūkst. km). „Volvo Ocean Race“ pripažįstamos vienu sudėtingiausių ir daugiausiai ištvermės reikalaujančių sporto įvykių planetoje šalia Dakaro Ralio ar „Tour de France“ dviračių lenktynių.