Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Kaunietis nustebino: prestižinėse vandens formulių lenktynėse finišavo antras

Prancūzijos mieste Rouene baigėsi prestižinės 24 valandų vandens formulių lenktynės. Labai sėkmingai varžybose pasirodė Edgaras Riabko – atstovaudamas „New Star 2“ komandai kaunietis su kolegomis bendroje įskaitoje užėmė 4-ąją vietą, o savo klasėje (F2) iškovojo sidabrą. Tai buvo viena iš paskutinių treniruočių prieš Kaune birželio pradžioje vyksiantį F2 vandens formulių pasaulio čempionato startą.
Edvardas Riabko sėkmingai pasirodė 24 valandų vandens formulių F2 varžybose.
Edvardas Riabko sėkmingai pasirodė 24 valandų vandens formulių F2 varžybose. / Organizatorių nuotr.
Temos: 1 Kateris

Prancūzijos mieste Rouene baigėsi prestižinės 24 valandų vandens formulių lenktynės. Labai sėkmingai varžybose pasirodė Edgaras Riabko – atstovaudamas „New Star 2“ komandai kaunietis su kolegomis bendroje įskaitoje užėmė 4-ąją vietą, o savo klasėje (F2) iškovojo sidabrą. Tai buvo viena iš paskutinių treniruočių prieš Kaune birželio pradžioje vyksiantį F2 vandens formulių pasaulio čempionato startą.

Pavedė technika

Bendroje įskaitoje nugalėjo F1 klasės komanda „Team Nollet“ (796 ratai). E.Riabko atstovaujama ekipa įveikė 704 ratus ir vos 7 ratais atsiliko nuo trečią bendros įskaitos vietą užėmusios F1 klasės komandos „VSI Racing“. Iš viso lenktynėse dalyvavo 28 komandos.

„New Star 2” ekipai lietuvis atstovavo su trimis pilotais iš Rusijos. Lenktynininkai turėjo keistis ne rečiau, nei kas dvi valandas.

„Reikia labai daug ištvermės – dvi valandas lenktyniauti, palaikyti aukštą tempą yra išties sunku. Kai lieka 10-15 min. jau būna labai sudėtinga, rankos pavargsta. Palyginimui čempionato etapuose, koks vyks Kaune, lenktynės trunka apie 40 minučių. O čia plaukiame po dvi valandas, tai vos ne trys lenktynės, todėl paskutinės minutės būna sunkiausios“, – teigė pilotas.

Jei lenktynininkai ištveria sudėtingas lenktynes, tai technika neretai paveda.

„Pilotas gali plaukti greičiau ar lėčiau, bet jei technika genda, tai prarandi daug pozicijų. Gedimų ir mums nepavyko išvengti – per parą buvo 5 kartai, kai teko stoti. Tačiau stojo visi. Nebuvo tokių, kurie nestojo – net laimėtojai stojo du kartus. Beje, vandenyje nieko remontuoti negalima, formulę privaloma iškelti iš vandens, o tai atima daug laiko. Buvome greiti, tačiau pritrūko stabilumo, ko labai reikia ištvermės varžybose“, – pasakojo kaunietis.

Dabar E.Riabko didžiausią dėmesį skirs Pasaulio F2 čempionato startui, Kaune. Jau kitą savaitę savo techniką pilotas išbandys Kauno mariose. Prieš startą laikinojoje sostinėje, E.Riabko dar dalyvaus varžybose Vokietijoje.

„Tai bus jau paskutinė repeticija prieš startą Kaune. Tuomet matysime, ko esame verti“, – teigė pilotas.

Prestižinės lenktynės Kaune – jau netrukus

Birželio pradžioje Kauno mariose vyks vandens formulių F2 pirmasis Pasaulio čempionato etapas ir gliserių „FR-1000“ Europos čempionatas. Tai pirmosios tokio aukšto lygio vandens formulių lenktynės laikinojoje sostinėje.

Įspūdingos vandens formulės Kauno marias raižys birželio 9-11 dienomis. Sudėtinga, net penkių posūkių lenktynių trasa bus įrengta Kauno mariose, ties T.Masiulio gatve. Visa trasa bus puikiai matoma iš visų žiūrovų vietų.

Greiti ir brangūs

Ne paslaptis, kad vandens sportas yra brangus malonumas. Jei prie to pridėsime ir motorus – kaina kyla dar labiau. Skaičiuojama, kad pilnai paruoštas lenktyninis motorlaivis kainuoja tūkstančius.

„F2 klasės formulių korpusas pagamintas iš anglies pluošto – lygiai taip pat, kaip ir „Formulės-1“ bolidai. Išvystyti įspūdingą 180 km/val. ar dar didesnį greitį formulėms leidžia galingi šešių cilindrų, 200 AG varikliai. Pagal įsibėgėjimo greitį šios klasės motorlaiviai prilygsta galingiausiems superautomobiliams, tokiems kaip “Lamborghini Murcielago LP640“ ar “Mercedes SLR McLaren”. Aišku, tokio lygio laivai kainuoja pakankamai brangiai. Pilnai sukomplektuoto laivo kaina siekia 100 tūkst. eurų“, – teigia lenktynių Kaune organizatorius Mindaugas Mačiulaitis.

Konkurencija didžiulė

Į Kauną birželio 9-11 dienomis atvyks 24 geriausi pasaulio pilotai iš Skandinavijos šalių, Didžiosios Britanijos, Rusijos, Vokietijos, Italijos ir net Jungtinių Arabų Emyratų. E. Riabko neslepia, kad turtingų užsienio komandų biudžetai yra 3-4 kartus didesni, nei Kauno ekipos.

Renginio metu be pagrindinių lenktynių, kurių metu pilotai trasą turės įveikti 80 kartų, vyks ir kitos įdomios rungtys. Viena iš jų – maksimalaus greičio siekimo rungtis, kai pilotai sieks išvystyti kuo didesnį greitį tiesiojoje.

Renginio metu žiūrovų zonose veiks įvairios pramogos visai šeimai. Be to, bus galimybė pačiam sėsti į dvivietę vandens formulę ir pajusti, kokias apkrovas patiria profesionalūs sportininkai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?