Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Po 7 mln. dolerių uždirbanti plaukimo ikona kelia sau du naujus tikslus

Įsmigęs į viešbučio Niujorke sofą Michaelas Phelpsas glosto sau barzdą ir atsipalaidavęs laukia dar vieno apdovanojimo už triumfus penkiose olimpinėse žaidynėse – tai dar viena proga garsiajam JAV plaukikui ir kitiems prisiminti buvusią šlovę. Tačiau tai, apie ką pats M.Phelpsas nori kalbėti, yra ateitis, – rašo „Forbes“.
Michaelas Phelpsas
Michaelas Phelpsas / „Scanpix“ nuotr.

„Praleidau dešimtis metų spoksodamas į juodą liniją baseino dugne, – sakė tituluočiausias visų laikų olimpietis. – Dabar esu pasirengęs daryti kažką nauja. Esu pasiruošęs savo kovingumą perkelti kažkur kitur“.

Seka NBA legendos pavyzdžiu

Praėjo keturi mėnesiai po to, kai po Rio de Žaneiro olimpinių žaidynių 31 metų amerikietis paskelbė apie sportinės karjeros pabaigą. Prasideda antrasis gyvenimo etapas, o jame jis turi du didžius tikslus: M.Phelpsas nori sukurti savo ilgalaikį prekinį ženklą kaip pasaulio plaukimo čempionas, o taip pat – pasirūpinti vaikais.

Praleidau dešimtis metų spoksodamas į juodą liniją baseino dugne. Dabar esu pasirengęs daryti kažką nauja.

Pirmojoje dalyje jis jau yra pasistūmėjęs į priekį. Per karjerą 28 olimpinius medalius, iš jų 23 aukso, laimėjęs amerikietis turi sutartis su rūbų gamintojais „Under Armour“, laikrodžių kompanija „Omega“, programinės įrangos kūrėjais „Intel“, kompiuterinių žaidimų platintojais „Activision“, ausinių gamintojais „Beats by Dre“. Yra ir keli mažiau žinomi rėmėjai, tokie, kaip „Master Spas“, „Krave“ ir „Sina Sports“.

Instagram/Michaelas Phelpsas
Instagram/Michaelas Phelpsas

Sutartys su šiais rėmėjais M.Phelpsui leidžia uždirbti apie 7 mln. dolerių per metus. Dauguma kompanijų yra ilgamečiai plaukiko partneriai ir ketina jais likti. „Tikimės, kad jis bus su mumis amžinai“, – sakė Kevinas Plankas, vadovaujantis „Under Armour“, kuri sudarė reklamos sutartį su M.Phelspu dar 2010 metais.

Tačiau M.Phelpsas nebūtinai siekia tapti amžinu kokios nors kompanijos veidu. 2013 metais jis paliko ilgamečius rėmėjus „Speedo“ ir kitais metais paleido savo maudymosi ir plaukimo reikmenų liniją, pavadinimu MP. Su savo partneriais – plaukimo drabužių ir aksesuarų kompanija „Aqua Sphere“ jis siūlo M.Phelpso ženklo kostiumus, kurių kaina svyruoja nuo 40 iki 475 JAV dolerių. „Norėčiau vieną dieną turėti didžiausią ir geriausią prekinį ženklą plaukime“, – neslėpė M.Phelpsas.

Jo pavyzdys versle yra Michaelas Jordanas. Buvęs NBA krepšininkas pastaraisiais metais uždirba daug daugiau nei tuomet, kai skrajodavo krepšinio aikštėje. „Nike Inc. Jordan Brand“ pernai pardavė sportinės aprangos ir batelių už 2,8 mlrd. dolerių.

Žinoma, plaukimas nėra toks populiarus kaip krepšinis, bet M.Phelpso ambicijų negalima neįvertinti. „Michaelas turi ypatingą bruožą, būti sėkmingu ir laimėti, kai labiausiai reikia, ką jis rodė vėl ir vėl olimpinėse žaidynėse. Manau, jis gali būti plaukimo karaliumi“, – sakė K.Plankas.

„Scanpix“ nuotr./Michaelas Phelpsas
„Scanpix“ nuotr./Michaelas Phelpsas

Trokšta, kad vaikai vandenyje jaustųsi saugiai

Kitas svarbus M.Phelpso tikslas yra kampanija, kurią jis užkūrė 2008 metais, panaudojęs 1 mln. dolerių premiją, kurią gavo iš „Speedo“ už rekordinį aštuonių olimpinių aukso medalių pasiekimą Pekino žaidynėse. Programos tikslas yra išmokyti vaikus saugiai jaustis vandenyje. Kažkada M.Phelpso motina nuvedė berniuką į mokymo plaukti kursus – taip prasidėjo didžiojo plaukiko kelias.

M.Phelpso programoje yra 104 komandos iš 50-ies JAV valstijų ir dar 176 klubus kitose 33 šalyse. Skaičiuojama, jog 16 tūkst. vaikų išmoko plaukti, nors dauguma jų tada pirmą kartą apsilankė baseine.

„Norėčiau, kad šis skaičius būtų 50 tūkst. kažkada netrukus, o paskui 100 tūkst., – sakė M.Phelpsas. – Tikslas yra, kad kiekvienas pasaulio vaikas vandenyje jaustųsi saugiai“.

„Scanpix“ nuotr./Michaelas Phelpsas
„Scanpix“ nuotr./Michaelas Phelpsas

Kad pasiektų savo tikslus M.Phelpsui reikia tapti pasauline ikona, o tai nėra paprasta net ir žymiausiems olimpiečiams.

Žinoma, net tarp jų M.Phelpsas yra išskirtinis. Jis pasirodė olimpinėje scenoje būdamas 15-mečiu paaugliu 2000 metais žaidynėse Sidnėjuje ir sužibo 2004 metais Atėnuose. Tada sekė triumfas 2008 metais Pekine ir 2012 metų Londone pergalės, kurias lydėjo ir gėrimas bei depresija. Viso vingiuoto kelio kulminacija – 2016 metų Rio olimpinės žaidynės

Su savo agentu Peteriu Carlisle'u jis padėjo tvirtą gruntą pasaulinei šlovei. Jis keliavo į Kiniją ir sudarė ten sandorius penkerius metus prieš Pekino olimpiadą. Ta pati istorija buvo ir prieš Rio, kai M.Phelpsas surengė keturis vizitus į Braziliją ir sudarė sandorį su šios šalies žiniasklaidos milžine „Globo“. Netrukus jis rengiasi keliauti į Vietnamą, Etiopiją, Pietų Ameriką ir Lotynų Ameriką.

Ar įmanomas dar vienas sugrįžimas?

M.Phelpsas jau buvo pasitraukęs iš plaukimo po 2012 m. žaidynių. „Šįkart yra kitaip, – sakė jis. – Tada aš norėjau išsikasti gilią tamsią duobę ir likti joje vienas. Dabar gyvenimas yra kitoks ir daug geresnis. Turiu Boomerį (jo 8 mėnesių sūnus) ir Nicole (žmoną). Turiu rūpintis kitais, o ne savimi“.

„Scanpix“ nuotr./Michaelas Phelpsas
„Scanpix“ nuotr./Michaelas Phelpsas su žmona ir sūnumi

M.Phelpsas sako, jog dabar keliauja tris savaites per kiekvieną mėnesį, o įvairiuose susitikimuose dalyvauja ne formaliai, bet gilindamasis į esmę. „Sėdžiu prie stalo per diskusijas ir keliu klausimus, – sakė plaukikas. – Tai savęs ieškojimas. Jei vėl izoliuosiu save, kaip anksčiau, vėl galiu nusiristi“.

Klausimas lieka: ar jis tikrai baigė varžytis plaukime? „Taip, tikrai“, – tvirtina M.Phelpsas, pripažindamas, jog tą patį sakė ir 2012 metais.

Dabar esu laimingas. Ir patenkintas tuo, kas laukia manęs.

Apie 2020 metų olimpinės žaidynės niekas negalvoja, bet gudrusis plaukiko agentas P.Carlisle'as bruka intrigą.

„Dabar Michaelas yra įsitikinęs 100 procentų, bet jei teisę rengti 2024 metų žaidynes gaus Los Andželas? Jei JAV komandai reikės plaukiko estafetėje?“.

M.Phelpsas tik šypsosi, išgirdęs apie tai. „Dabar esu laimingas, – sako jis. – Ir patenkintas tuo, kas laukia manęs“.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais
Reklama
Žaidimų industrijos profesionalus subūrusiems „Wargaming“ renginiams – prestižiniai tarptautiniai apdovanojimai