Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Roko Milevičiaus ekskursija po 4,5 mln. eurų kainuojančią „Team Brunel“ jachtą

Birželio 22 d. Geteborge finišavo pati ekstremaliausia regata aplink pasaulį „Volvo Ocean Race“. Pirmą kartą regatos istorijoje joje dalyvavo vienodos „Volvo 65“ tipo jachtos, kuriose greitis ir sportiškumas puikiai dera su saugumu. Kiekviena komanda regatai išleidžia apie 15 mln. eurų. Vien jachta kainuoja 4,5 mln.

Kaip sako Rokas Milevičius, komforto tokioje jachtoje tikrai nėra daug: kieti gultai, dujinė viryklė ir sausas maistas bei simbolinis tualetas. Tačiau žymiai daugiau šviesos nei anksčiau gamintose. Be to, juk ne poilsiauti, o lenktyniauti milžiniškais greičiais ir skrosti bangas atletai atvyksta į „Volvo Ocean Race“, vadinamą jūrų Dakaru. Įsivaizduojate, kokia amplitude kyla prieš bangas ir krenta žemyn laivo nosis, ant kurios daugybę laiko praleidžia Rokas? Nuo 5 iki 10 metrų!

Vaizdai, perduodami internetu tiesiai iš laivų

Nuo pirmųjų regatų viskas labai pasikeitę – varžybos profesionalesnės, varžybų komandų biudžetai išaugę keletą kartų, technologijos, nauji laivai leidžia išvystyti beprotiškus greičius, reportažai žiūrovams perduodami tiesiogiai iš laivų.

Tačiau bendras principas likęs tas pats – jachtos varžosi, kuri greičiau apiplauks pasaulį ir nepaisant naujų technologijų, vis dėlto tai lieka žmogaus kova su stichija, didžiulis jėgos, ištvermės, psichologinis išbandymas kiekvienam dalyviui. Šaltis, vėjas, didžiulės bangos, audros, nuovargis, miego trūkumas, įkyrėjęs džiovintas maistas ir devynis mėnesius gyvenimas ankštoje erdvėje su kitais įgulos nariais. Kova su savimi pačiu. Toks yra ‚Volvo Ocean Race“. Nuo 2001 metų varžybas remia „Volvo“ kompanija.

VIDEO: Rokas Milevičius ir „Team Brunel“: ekstremalus buriavimas

Vienodos jachtos

„Volvo Ocean Race“ – monotipinių (vienodo dizaino) laivų varžybos. Nuo 1997 m. varžybų buvo varžomasi vienodais 19,5 m. ilgio tipo laivais, kurie iš pradžių vadinosi „Whitbread 60“ (sutrumpintai (W60) o vėliau „Volvo Ocean 60“ (VO60). Pavyzdžiui, jachta „Ambersail“ yra VO 60 klasės laivas.

Nuo 2005 m. lenktyniaujama buvo „Volvo Open70“ (VO70) tipo jachtomis. Šios jachtos vienu metru ilgesnės už savo pirmtakes, 50 cm ilgesniu falškiliu, didesnės grimzlės – 4,5 m. penkiais metrais ilgesniu stiebu, kuris siekė 31,5 m. ir tūkstančiu kilogramų sunkesnė. VO70 svėrė 14 000 kg.

Šios jachtos buvo ne tik be galo brangios, bet išvystydamos didžiulį greitį, jos tiesiog pradėjo byrėti, nebuvo patikimos. Įgulos patirdavo didžiulius nuostolius skubiai remontuodamos jachtas ir stengdamosi suspėti į varžybas. 

Tačiau šios jachtos buvo ne tik be galo brangios, bet išvystydamos didžiulį greitį, jos tiesiog pradėjo byrėti, nebuvo patikimos. Įgulos patirdavo didžiulius nuostolius skubiai remontuodamos jachtas ir stengdamosi suspėti į varžybas. Galiausiai ne viena komanda dėl išsekusio biudžeto negalėdavo pabaigti varžybų.

Todėl „Volvo Ocean Race“ patvirtino naują jachtų modelį – „Volvo One Design“ (Volvo 65). Jį sukūrė amerikiečių įmonė „Far yacht Design“. Šiomis jachtomis ir varžysis šių metų regatos dalyviai. Atskiros dalys buvo gaminamos Italijoje, Prancūzijoje, Šveicarijoje. Laivai surenkami buvo „Green marine“ įmonėje Jungtinėje Karalystėje. Vieno laivą statyba užtruko septynis mėnesius.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais
Reklama
Žaidimų industrijos profesionalus subūrusiems „Wargaming“ renginiams – prestižiniai tarptautiniai apdovanojimai