Greitas džiaugsmas ar ilgalaikiai tikslai?

Įsivaizduokite, kad prieš jus – puikus šokoladinis tortas. Ką darysite? Griebsite šakutę ir kibsite į skanėstą ar atidėsite malonumą po sporto ir vakarienės? Kai kurie mūsų linkę pirmenybę teikti greitam malonumui, kiti lengviau pasako „ne“ savo įgeidžiams ir ilgalaikius tikslus iškelia virš malonumų.
Moteris
Moteris / Shutterstock nuotr.

Naujas JAV ir Australijos mokslininkų atliktas tyrimas atskleidžia, kad ir malonumų mėgėjai, ir tikslų siekėjai gali šiek tiek pralošti.

Mokslininkai paprašė tiriamųjų pagalvoti apie svarbų tikslą, kuriam pasiekti reikėtų pasiaukoti. Tada buvo klausiama, kiek tiriamieji sutinka su tokiais teiginiais kaip: „svarbiausia sunkiai dirbti dabar, kad pasiektum laimę ateityje, net jei teks prarasti smagų laiką“ arba „noriu išnaudoti šią akimirką ir kuo labiau mėgautis gyvenimu“.

Taip pat tyrėjai fiksavo, kiek laiko ir pastangų dalyviai vidutiniškai per savaitę skyrė pagrindiniam tikslui, kurį buvo užsibrėžę anksčiau, kaip dažnai dalyvavo linksmoje ar malonioje veikloje ir pan.

Rezultatai parodė, kad tie, kuriems atrodė svarbesni ilgalaikiai tikslai, užsiimdami veikla, nesusijusia su tikslo siekimu, jautė didesnį nerimą ir stipriau apgailestavo. Tie, kurie buvo labiau orientuoti į šios akimirkos malonumus, užsiėmė įdomesne veikla. Maža to, jie jautė daugiau prasmės, optimizmo, labiau mėgavosi santykiais ir net išsikelto tikslo siekimu.

Taigi, susikoncentravę tik į tikslą, galimai jį pasieksime greičiau. Tačiau prarasime dalį gyvenimo džiaugsmo. Ir atvirkščiai – orientuodamiesi tik į malonumus, gyvenime galime taip ir nepajudėti savo tikslų link. Anot tyrėjų, tik lanksčiai mąstydami apie laimę ir keisdami savo elgesį pagal aplinkybes, galėtume iš tikrųjų tapti laimingesni.

Šaltiniai: L. E. Park, K. Fujita, K. Naragon-Gainey, T. M. Radsvick, H. Y. Jung, J. Xia, D. E. Ward, E. Paravati, J. Weng, A. Italiano, & A. Valvo. Happiness – To Enjoy Now or Later? Consequences of Delaying Happiness and Living in The Moment Beliefs; Emotion, 2023.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis