10 16

Japonų ilgaamžiškumo ekspertas: senėjimas yra liga, su kuria galime kovoti

Nors senėjimo išvengti negalime nė vienas, į jį turėtume žiūrėti kaip į ligą ir su juo kovoti, - įsitikinęs Hidekazu Yamada, vienas žymiausių pasaulio ilgaamžiškumo mokslininkų. Nors natūraliai žmogaus kūnas sutvertas gyventi daugiausia 120 metų, nuo mūsų pačių veiksmų priklauso, ar ir kokios būklės būdami pasieksime šį amžių, įsitikinęs japonų ekspertas.
Hidekazu Yamada senėjimą laiko liga
Hidekazu Yamada senėjimą laiko liga / Shutterstock, Sleep Fest organizatorių nuotr. / 15min koliažas

„Manau, kad laikantis tinkamų gyvenimo būdo įpročių žmonės gali sumažinti su amžiumi susijusių ligų atsiradimą ir išlaikyti sveiką būseną. Norint tai pasiekti, reikia integruoti kelias strategijas, kurios palaiko tiek fizinę, tiek psichinę sveikatą“, – interviu 15min tvirtina ilgaamžiškumo srities žvaigždė Azijos regione.

Hidekazu Yamada savo patirtimi plačiau pasidalins ir spalio 26 d. Vilniuje vyksiančiame „Sleep Fest“ – pirmajame miegui ir ilgaamžiškumui dedikuotame festivalyje Europoje.

– Ar galėtumėte paaiškinti savo požiūrį, jog senėjimas yra liga? Kaip tokia idėja susidomėjote? Ar apie tai buvo kalbėta ir anksčiau?

– Mano požiūris į senėjimą kaip ligą pradėjo formuotis apie 2018 m., kai kilo diskusijos dėl galimos senėjimo klasifikacijos TLK-11 (Tarptautinė ligų klasifikacija, 11-asis leidimas). Tuomet vis daugiau dėmesio ėmė sulaukti idėja, kad senėjimas gali būti daugiau nei tik natūralus ir neišvengiamas procesas, o vietoj to – kažkas, ką galima gydyti. Norėdamas pagilinti savo supratimą, pradėjau tyrinėti Horvato laikrodžio – epigenetinio įrankio, kuris matuoja biologinį amžių – naudojimą, ir pakviečiau profesorių Davidą Sinclairą į Japoniją, kad tiesiogiai pasimokyčiau iš jo tyrimų apie senėjimo mechanizmus.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis