Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

Klastingą ligą įveikęs Matas vilties žiburį įžiebė ir kitiems sergantiems

Susipažinkite. Matui – 7 metai ir jis labai mėgsta automobilius. Bet didžiausią gyvenimo pergalę berniukas pasiekė ne automobilių lenktynėse, o kovoje su klastinga liga.
Matukas
Matukas / Asm.arch.nuotr

Kasmet Lietuvoje onkologinė liga diagnozuojama apie 100 vaikų. Matas tapo labdaros kampanijos ambasadoriumi, kad įkvėptų kitus jaunuosius kovotojus ir parodytų visiems kitiems, kaip galima padėti.

Septynmečio patirtis liudija, kad liga yra sudėtingas iššūkis tiek mažiesiems pacientams, tiek jų šeimoms. Emocinė parama ir palaikymas yra ne mažiau svarbi negu kvalifikuota medicininė pagalba.

Tai nuolatinė paramos ir labdaros fondo „Mamų unija“, kuris nuolat ieško būdų, kaip pagerinti aplinką ir padėti vaikams pasveikti, žinia.

Šiemet „Mamų unija“ kartu su ilgamečiu partneriu „McDonald's“ kviečia prisijungti prie kasmetinės labdaros akcijos „McHappy Day“, kviesdami „Atnešk daugiau šviesos vaikams, kuriems jos trūksta“ – skirti paramą vaikų refleksoterapijos tako įrengimui.

Jis bus įrengtas fondo „Mamų unija“ reabilitacijos centro, įsikūrusio šalia Santaros vaikų ligoninės, teritorijoje. Matas sutiko būti šios labdaros akcijos „McHappy Day“, kurią „Mamų unija“ organizuoja kartu su ilgamečiu partneriu „McDonald's“, ambasadoriumi.

Asmeninio arch. nuotr./Matuko šeima
Asmeninio arch. nuotr./Matuko šeima



Atskleidė, kas padeda greičiau pasveikti

Kai šeima pirmą kartą išgirdo grėsmingos ligos diagnozę, Matui buvo vos 9 mėnesiai. Dėl to didžiosios dalies kovos su vėžiu vaikas neprisimena. Tačiau tėvams ir seneliams ši kova – tarsi būtų vykusi vakar. Gydymas truko labai ilgai, berniukui buvo atlikta kaulų čiulpų transplantacija ir daugybė kitų procedūrų.

Artimieji dėkoja už pagalbą ir paramą „Mamų unijai“, „Rugutės“ fondui, Rimanto Kaukėno fondui. Žmogiška šių organizacijų parama, šilti žodžiai ir palaikymas buvo toks pats svarbus, kaip ir pagalba įsigyjant vaistų ir kitų priemonių.

Matas sako, kad sergant jam labai reikėjo visų mylimiausių žmonių. „Aš negalėjau vaikščioti, pykino ir labai skaudėjo. Gerai, kad mama buvo visada šalia. Bet norėjau, kad ateitų tėtis, baba, diedukas, senelis su močiute. Labai norėjau žaisti su kitais vaikais – ligoninės draugais.

Bet ne visada buvo galima išeiti iš palatos, visus labai gąsdino pandemija“, – prisimena berniukas. Jis sako, kad sergantiems vaikams yra labai svarbu, jog šalia visada būtų tėvai, kurie pakutentų, apkabintų ir paskaitytų pasaką prieš miegą. Tai padeda greičiau pasveikti.

Nori padėti kitiems vaikams, nes dabar jiems – sunkiau

Užaugęs Matas svajoja būti mechaniku, nes jam labai patinka automobiliai. Pamatęs retesnį modelį gatvėje, visada atkreipia dėmesį ir įdėmiai apžiūri.

Jis įsitikinęs, kad labai svarbu svajoti ir tikėti, kad viskas bus gerai. Dėl to ir svajonių jo galvoje – daug ir įvairių. „Labai patinka keliauti su tėveliais ir aplankyti nematytas vietas. Svajoju, kaip plaukiosiu baseine ar čiuošiu nuo aukščiausios vandens čiuožyklos – pūkšt į vandenį!“, – atskleidžia berniukas.

Užtat dabar Matas tarsi nuo svajonių čiuožyklos neša daugiau šviesos vaikams, kuriems jos trūksta. „Fotosesijoje pasiūlė dalyvauti tėveliai, paaiškino, kad taip galime padėti sergantiems vaikams. Aš juk irgi sirgau. Žinau, kad kitiems reikia padėti, nes dabar jiems yra sunkiau negu mums“, – dėsto mažasis herojus.

Jau galvoja apie Kalėdas

Matas sako, kad buvo labai įdomu stebėti, kaip vyksta „McHappy Day“ socialinei reklamai skirta fotosesija ir kiek žmonių įsitraukia į darbą. „Bet labiausiai patiko žaisti su zuikiu“, – prisipažįsta šypsodamasis.

Matui zuikis tapo džiaugsmo ir vilties simboliu – jausmas, kuris, regis, artėjant šventėms vis stiprėja. Berniukas sako, kad gruodžio pradžioje, kai kampanija baigsis, puikus metas pradėti galvoti apie Kalėdas – laikotarpį, kurį jis mėgsta dėl šviesų, muzikos ir šiltų šeimos susitikimų.

Kalbėdamas apie artimiausius ateities planus, mažasis pašnekovas sako, kad netrukus rašys laišką Kalėdų Seneliui ir pradės laukti šventės.

Matui labai patinka puošti eglutę ir jausti kitus Kalėdų stebuklus: daugybę lempučių, muziką, sniegą ir laiką, kai visi būna kartu – mama, tėtis, baba, diedukas, senelis ir močiutė. „Nors šiemet truputį bijau pasakoti, kad ne visada klausiau tėvelių. Perskaitęs laišką, Kalėdų Senelis tada man atneš maišą anglių“, – prisipažįsta jis.

Prisijunkite prie Mato ir prisidėkite prie pokyčių

Šiuo metu „Mamų unija“ kartu su „McDonald's“ organizuoja labdaros akciją „McHappy Day“ ir kviečia finansiškai prisidėti, kad reabilitacijos centre būtų įrengtas Kneipo takas, kuris padės pagerinti vaikų gyvenimo kokybę ir suteiks jiems galimybę aktyviai leisti laiką gamtoje.

Anot sveikatos specialistų, Kneipo refleksoterapijos takas sukuria palankią aplinką vaikui pėdų receptoriais pajusti, ką reiškia vaikščioti skirtingais paviršiais, kai impulsai iš jų pasiekia reikiamą organą ir suaktyvina visą žmogaus organizmo imuninę sistemą.

Natūralus basų pėdų masažas žaidžiant atvirame ore grūdina ir atpalaiduoja, šalina nuovargį, dirglumą, nemigą, gerina darbingumą, atmintį ir dėmesį, teigiamai veikia visą organizmą. Kartu stiprinami kojų raumenys ir raiščiai, gerėja laikysena ir pusiausvyra. Ši terapija ypač svarbi vaikams, kurie dėl ligos patiria fizinių ir emocinių sunkumų.

Remdami Kneipo tako įrengimą, padėsite tokiems vaikams, kaip Matas, mėgautis palankesne, sveikesne aplinka, suteikiančia jiems būtiną fizinį ir emocinį palengvėjimą.

Visi, norintys prisidėti prie kampanijos „McHappy Day“, gali tai padaryti artimiausiame „McDonald's“ restorane. Tai galima padaryti keliais būdais: savitarnos terminaluose, paliekant pinigų specialiose dėžutėse restoranuose arba apsilankius svetainėje.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Jasonas Stathamas perima „World of Tanks“ tankų vado vaidmenį „Holiday Ops 2025“ renginyje
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos