Tyrimas nebuvo atliktas
Į Kauno klinikas, kur jai turėjo būti atliktas angiografijos tyrimas dėl hemangiomos, Audronė nuvyko spalio 22 dieną.
Visų pirma dėl sveikatos problemų ji kreipėsi į savo šeimos gydytoją, kuris nukreipė į Lietuvos sveikatos mokslų universiteto Kauno klinikų Veido ir žandikaulio chirurgijos skyrių. Šio skyriaus specialistė paskyrė papildomą angiografijos tyrimą, kurį atlieka intervenciniai radiologai.
„Bet susidūriau su neatsakingu gydytojų ir personalo elgesiu bei informacijos stoka. Tyrimas turėjo būti atliktas 16 valandą, o į klinikas atvykau prieš pusė vienuolikos. Stacionarizuota buvau maždaug po valandos. Man buvo nurodyta visą dieną nieko nevalgyti ir negerti“, – pasakojo moteris.
Pirmasis netikėtumas jos laukė tada, kai sužinojo, kad po tyrimo negalės važiuoti į namus, nors prieš tai gydytoja informavo, kad ligoninėje likti per naktį nereikės.
Pasak Audronės, ji atvažiavo tam nepasiruošusi, be jokių būtinų daiktų. Tačiau tai – palyginus menka bėda, mat tyrimas iš viso nebuvo atliktas.
Budintis gydytojas informacijos nesuteikė
„Visą dieną kreipiausi į personalą klausdama, kiek dar reikės laukti, tačiau jokios aiškios informacijos negavau. Galiausiai apie 20 valandą, po ilgo laukimo ir prašymų suteikti informaciją man buvo pasiūlyta kreiptis į budintį gydytoją“, – sakė Audronė.
Moteris taip ir padarė. Deja, tačiau nieko informatyvaus negalėjo pasakyti ir budintis gydytojas: „Jis pasakė, jog nežino, kodėl tyrimas nebuvo atliktas ir nurodė, kad nepavyko susisiekti su intervencinės radiologijos skyriumi. Medikas teigė nežinantis, kieno čia klaida. Jis taip pat negalėjo atsakyti, ar tyrimas bus atliktas kitą rytą, jei likčiau ligoninėje per naktį.“
Audronė sako visą dieną buvusi be maisto ir vandens, patyrė didelį fizinį ir emocinį diskomfortą, prasidėjo stiprūs galvos skausmai.
„Esu labai nusivylusi tokia situacija bei abejingumu, su kuriuo teko susidurti Kauno klinikose. Dėl tokios situacijos ir nežinomybės buvau priversta atsisakyti toliau būt stacionarizuota ir keliauti namo, nes jokios informacijos nebuvo suteikta, ar ir kitą dieną iš pat ryto bus atliktas tyrimas, o gal vėl teks badauti ir negerti jokių skysčių, kol kas nors paaiškės“, – kalbėjo pašnekovė.
Vėl viską teks kartoti iš naujo
Audronės teigimu, pacientai nusipelno ne tik tinkamos medicininės priežiūros, bet ir operatyvios bei aiškios informacijos apie gydymo eigą.
„Šis atvejis atspindi didesnes problemas, kurioms būtina skirti daugiau dėmesio, siekiant pagerinti pacientų priežiūrą ir komunikaciją sveikatos įstaigose. Tikiuosi, kad mano istorija padės iškelti šią problemą viešai ir paskatins reikiamus pokyčius“, – kalbėjo kaunietė.
Dabar, norint vėl registruotis tyrimui, moteriai vėl viską reikės kartoti iš naujo: „Kaip man sakė gydytojas, iš naujo kreiptis į šeimos gydytoją, tada gauti jo siuntimą į Veido ir žandikaulių kliniką, o iš šios klinikos gydytojų – siuntimą tyrimui. Dėl tokios situacijos pikta ir apmaudu. Daugiau į Kauno klinikas nebevažiuosiu, o registruosiuosi į Santarų klinikas Vilniuje. “
Pateikė skundą
Grįžusi iš Kauno klinikų Audronė elektroniniu paštu pateikė skundą, tačiau sulaukė atsakymo, kad jis nebus nagrinėjamas, kol nebus patvirtinta moters asmenybė. „Reikia notaro patvirtinimo. Aš nebesileidau į tas nesąmones. Asmens kodo, pasirodo, neužtenka“, – stebėjosi moteris.
Vis tik, kaip teigiama Audronei pateiktame Kauno klinikų atsakyme, tokia yra nustatyta tvarka.
Teikiant prašymus ar skundus elektroninėmis priemonėmis skundas turi būti pasirašytas kvalifikuotu elektroniniu parašu, atitinkančiu Lietuvos Respublikos teisės aktuose nustatytus reikalavimus arba suformuotas tokiu būdu, kuris leidžia skundą teikiantį asmenį identifikuoti arba patikrinti skundo autentiškumą, tai yra leidžia identifikuoti parašą.
„Įgyvendinant Lietuvos Respublikos Pacientų teisių ir žalos sveikatai atlyginimo įstatymą ir Lietuvos Respublikos pacientų teisių ir žalos sveikatai atlyginimo įstatymo įgyvendinimo įstatymą ir jų nuostatas, skundą teikiantis asmuo privalo, kartu su skundu, pateikti ir asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą, kuris privalo būti patvirtintas notaro, konsulinio pareigūno arba seniūno.
Informuojame, kad Jūsų pateiktas skundas yra užregistruotas, tačiau jo nagrinėjimas yra sustabdytas iki kol bus pateikti reikalingi dokumentai“, – rašoma Audronei pateiktame Kauno klinikų atsakyme.
Kauno klinikos tyrimą pradėjo
Kaip 15min informavo Kauno klinikų Komunikacijos tarnyba, tyrimas dėl šio atvejo jau pradėtas.
„Apgailestaujame dėl nepatogumų, su kuriais susidūrė pacientė. Kauno klinikose visuomet siekiame užtikrinti aukščiausią gydymo kokybę bei rūpestį pacientui, todėl kiekvienas atvejis mums itin svarbus.
Dėl šios situacijos esame gavę oficialų skundą, po kurio inicijuotas vidinis tyrimas, siekiant nuodugniai įvertinti visas aplinkybes.
Plačiau pakomentuoti galėsime tuomet, kai tyrimas bus baigtas ir turėsime jo rezultatus“, – tokį atsakymą 15min pateikė Kauno klinikų Komunikacijos tarnyba.