Primena: vaistus skiria ar rekomenduoja gydytojai, o ne nuomonės formuotojai

Pastaruoju metu socialiniuose tinkluose vis atsiranda įrašų, kuriuose pristatomi įvairūs nereceptiniai ir receptiniai vaistiniai preparatai. Nuomonės formuotojai, populiarios skaitmeninio pasaulio žvaigždės išsamiau ar glausčiau, per savo asmeninę patirtį ar skatinami kokių nors kitokių sumetimų, kalba apie vaistus ir siūlo juos vartoti.
Nuomonės formuotoja (asociatyvinė nuotr.)
Nuomonės formuotoja (asociatyvinė nuotr.) / Shutterstock nuotr.

Valstybinė vaistų kontrolės tarnyba atkreipia dėmesį – vienai ar kitai ligai gydyti skirtus vaistus turėtų rekomenduoti vartoti gydytojai, o ne socialinių tinklų žvaigždės ar nuomonės formuotojai, rašoma tarnybos pranešime žiniasklaidai.

Shutterstock nuotr./Vaistai
Shutterstock nuotr./Vaistai

Specialistai primena, kad vaistas – ne maistas, tai ypatingas preparatas, kurį reikia vartoti atsakingai. Todėl ir informacija apie vaistus yra ypač jautri, o jos skleidimą reglamentuoja Farmacijos įstatymas ir kiti teisės aktai.

Bet kokią vaistų reklamą gali skleisti vaistų registruotojai ar jų įgalioti atstovai. Jei reklamą skleidžia kiti subjektai, privaloma sudaryti sutartį raštu su vaisto registruotoju. Receptinių vaistų reklama gyventojams apskritai draudžiama, primena Valstybinė vaistų kontrolės tarnyba.

Pasak šios įstaigos atstovų, reklama ir farmacinė informacija yra glaudžiai susijusios, taigi, riba tarp farmacinės informacijos bei vaistų reklamos – ypatingai siaura. Be to, kiekvieno žmogaus sveikatos būklė yra individuali, unikali ir tai, kas tinka vienam, nebūtinai bus paveiku ir veiksminga, kai gydytis turi kitas.

„Vartoti socialiniuose tinkluose kažkieno rekomenduotus vaistus – tai vienareikšmiškai rizikuoti savo ar savo artimųjų sveikata. Susirgus būtina kreiptis į gydytoją, atlikti paskirtus tyrimus ir gydytis atsakingai“, – pabrėžiama pranešime žiniasklaidai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis