10 taisyklių, kurios užtikrina gerą nuotaiką, apsiperkant Romoje

Tūkstančiai turistų kasdien mina brangių ir paprastesnių butikų slenksčius Romoje, tikėdamiesi įsigyti madingą drabužį, naujausias tendencijas atspindinčią rankinę ar ekstravagantiškiausius aulinukus.
Apsipirkinėjančios moterys
Apsipirkinėjančios moterys / Fotolia nuotr.

Tačiau ne visi iš parduotuvių išeina patenkinti. Prastai aptarnavo, pardavėjos ir konsultantai nemandagūs, dirba neprofesionaliai – tokių komentarų ne kartą teko išgirsti iš lietuvių, atvykusių apsipirkti į Amžinąjį miestą.

Kad taip neatsitiktų, reikia žinoti, kokių nedaryti klaidų, įžengus į prestižinį butiką Romoje. 

Jurgos Jurkevičienės nuotr./Butikas Romoje
Jurgos Jurkevičienės nuotr./Butikas Romoje

1. Pasisveikinkite. Italai yra tauta, kuri per dieną sveikinasi ir atsisveikina daugiau nei šimtą kartų. Todėl kaskart įžengdami į barą, butiką ir restoraną, nesvarbu, kiek tuo metu patalpoje būtų žmonių, sveikinkitės taip, kad jus išgirstų.

Niekada negalvokite, kad niekas jūsų nemato. Užėjus į garsaus dizainerio butiką būtinai pasisveikinkite bet kokia kalba. Jei nežinote itališkojo buongiorno, sveikinkitės angliškai.

2. Atrodykite elegantiškai. Italijoje populiari patarlė: „Sutinka ir išlydi pagal batus.“

Kaskart įžengdami į butiką, sveikinkitės taip, kad jus išgirstų. 

Užėję į bet kurį Romos butiką iš karto pajusite, kad jūsų garderobas stebimas ir vertinamas.

Jei atrodysite prastai, kitiems klientams bus suteikta pirmenybė.

O dėl pardavėjos abejingumo neliks nieko kito kaltinti, tik save.

3. Pademonstruokite konsultantui savo erudiciją. Jei Italijos butike konsultanto nesudominsite intriguojančiu klausimu, jums teks palūkėti, kol jis aptarnaus kitus.

Klausinėkite visko: apie spalvas, naujas tendencijas, ilgius, kainas. Vos įžengę į butiką apsidairykite ir nuspręskite, su kuriuo konsultantu ar konsultante jums bus maloniau bendrauti. Parodykite tai kokiu nors gestu. Žinokite, kad pardavėją visada renkasi klientas, o ne atvirkščiai.

Vida Press nuotr./Moteris matuojasi rūbą
Vida Press nuotr./Moteris matuojasi rūbą

4. Matuokitės iš karto kelis drabužius. Kad nereikėtų šūkauti iš persirengimo kambario, paprašykite konsultanto jums paduoti iš karto tris keturis drabužius arba kelias poras batų.

Niekada nelieskite drabužių patys, nebent norėtumėte parodyti kokią nors išskirtinę detalę. Ranka parodykite, kurį drabužį norėsite pasimatuoti. Bus dar geriau, jei paaiškinsite, kodėl.

5. Atsiduokite pirkimo malonumui. Italijos butikuose privalote pajusti neįtikėtiną komforto būseną. Neskubėkite, keiskite drabužius su malonumu – niekas jums neišdrįs papriekaištauti, kad tai darote per ilgai.

Nepamirškite: Italijoje madingi drabužiai per siūles „braška“.

Pardavėjo reikalas pasiūlyti jums tinkamą dydį, tik nepamirškite, kad Italijoje madingi drabužiai per siūles „braška“.

Paslaugus pardavėjas atras ir kelis spalvų bei faktūrų variantus. Jo žvilgsnyje niekada nepastebėsite noro smerkti. Atvirkščiai, pardavėjas jus nuramins.

Jūs neturite slėpti ir savo trūkumų. Italijoje konsultantas visada pasistengs atrasti tinkamą drabužį, nors jam tektų pabėgioti laiptais geras dvi valandas.

6. Neįsipareigokite matuodamiesi aksesuarus. Kiekviena brangaus butiko konsultantė prie jūsų išsirinkto švarko pasiūlys kelnes, prie paltuko – šalį ir galvos apdangalą.

Jei tikrai žinote, kad aksesuarai jums nereikalingi, mandagiai atsisakykite. Tačiau, jei turite minutę laisvo laiko, nepraleiskite progos pasimatuoti.

Žinokite, jog visada geriau aksesuarą pirkti toje pačioje parduotuvėje, nei derinti gausybę atskirų ženklų.

7. Prašykite patogumų partneriui. Nepamirškite, kad ne konsultanto žodis lemiamas sprendžiant, kas jums tinka, o kas ne, bet jūsų draugo, mylimojo ar mylimosios.

Kad ilgai matuodamiesi neperžengtumėte jo ar jos kantrybės ribų, paprašykite minkšto baldo, ant kurio jūsų partneris galėtų ramiai ilsėtis. Tik tada galėsite matuotis su malonumu ir iš draugo gauti teisingus patarimus.

123rf.com/Batelių parduotuvėje
123rf.com/Batelių parduotuvėje

8. Apavą matuoja pardavėjas. Jei nusprendėte įsigyti avalynę, patogiai sėskitės ant mikštasuolio ir vardinkite konsultantui savo pageidavimus: dydis, spalva, modelis.

Matuokitės, kiek tik pageidaujate, kad ir visus butiko modelius iš eilės.

Matuokitės, kiek tik pageidaujate, kad ir visus butiko modelius iš eilės. Nesivaržykite, jei jūsų pėdos prakaituoja – pardavėjas įpratęs, tai įeina į jo pareigas. 

Nebijokite pasakyti, kad nieko neišsirinkote. Tačiau negriebkite nuo lentynų atskirų porų, nes tai mūsų kaimyninės tautos pirkimo bruožas.

Po tokio poelgio pardavėjų akyse pastebėsite panieką arba išgirsite komentarą kolegei „russo“, ir jūsų nuotaika bus sugadinta. Tokiu atveju nebepadės nei kreditinių kortelių gausa piniginėje.

9. Nebijokite paprašyti užeiti į tualetą. Italijoje visose brangiose parduotuvėse galima naudotis tualetu. Jie įrengti nė kiek neblogiau už salono patalpas.

Todėl nesijaudinkite: nieko baisaus, jei jūs ar jūsų partneris pirkimo dieną nesuskubo užsukti į barą. Konsultantai su malonumu jus palydės į kažkuriame aukšte įrengtą tualetą.

Photos.com/Eurai piniginėje
Photos.com/Eurai piniginėje

10. Mokėkite kreditine kortele arba kupiūromis po 50 eurų. Prieš įsigydami paltą ar šalį, batus ar rankinę, nesidrovėkite klausti kainos. Tai normalu.

Tačiau turistai iš Lietuvos Italijos butikuose neretai susilaukia įtarimų kupino pardavėjos žvilgsnio, kai iš piniginės išsitraukia 500 eurų kupiūrą.

Italijos bankomatai tokių kupiūrų neišduoda, todėl ir parduotuvėse jie cirkuliuoja retai.

Stambias kupiūras vėliau tenka keisti tik atstovėjus eilutėje banke, todėl, užuot gaišus laiką, geriau atsivežkite smulkesnių pinigų.

Mėgstamiausia butikų kupiūra – 50 eurų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis