Ką norėjo pasakyti Dolce&Gabbana, dekoravę audinius būgnų tūzais ir hortenzijų žiedais?

Žingsniuojame su lietuviais turistais Romos mados arterija Condotti gatve. Pirmas stabtelėjimas – „Fendi“ mados namų rūmas – apstulbina vitrina: miniatiūrinių rankinių, basučių kainos siekia apie 2000 eurų.
Dizainerių žinutė šiemet yra susijusi su kelionėmis
Dizainerių žinutė šiemet yra susijusi su kelionėmis / Jurgos Jurkevičienės/Tavo Roma nuotr.

Traukiame link moteriškų „Salvatore Ferragamo“, „Giorgio Armani“ ir vyrų „Ermenegildo Zegna“ ekspozicijų – aksesuarų kainos panašios. Ir štai mano mėgstama „Dolce&Gabbana“ butiko vitrina. Lange – plonos šilko suknios, odinis švarelis, rankinė, akiniai. Visos detalės dekoruotos spalvingais hortenzijų žiedais. Žmonės įsiaudrina: gražu. Bet rankinė kainuoja gerokai brangiau – 5 950 eurų. Kodėl?

Tavo Roma nuotr./Šokas visus ištinka prie šios vitrinos
Tavo Roma nuotr./Šokas visus ištinka prie šios vitrinos

Klausimų dar daugiau. Kodėl panašių apimčių „Fendi“ ir „Giorgio Armani“ rankinės kaina vos ne triskart žemesnė, nei „Dolce&Gabbana“? Šį klausimą paprastai užduoda visi pageidaujantys kartu pasivaikščioti Romos auksiniu mados kvadratu. Gal toms, „pigesnėms“ rankinėms kažko trūksta, gal kokybės, spindinčios apdailos ar furnitūra prastesnė? Protingi kausimai.

Kai kam „Dolce&Gabbana“ logotipas asocijuojasi su Rusijos rinka. Kantrybės... Rusai jau nebėra gretose tų, kurie gali sau leisti įsigyti aksusuarą už beveik 6 tūkstančius eurų. Juos pralenkė mados žinovai iš Kinijos ir netgi Lietuvos.

Tavo Roma nuotr./Dolce Gabbana rankinė – brangiausia
Tavo Roma nuotr./Dolce Gabbana rankinė – brangiausia

Nors ir pastarieji tik intuityviai nujaučia, kodėl mados rinkoje lyderiais prieš beveik penkiolika metų tapę „Dolce&Gabbana“ mados namai dar ir šiandien neužleidžia vietos konkurentams. Tačiau neabejoja: „Būti priekyje, reiškia būti su „Dolce&Gabbana“. Jie visiškai teisūs.

Ne kartą esu minėjusi, jog į vyrų mados savaites Pitti Immagine Uomo ir Milano Moda vykstu ne tik „pažvejoti“ naujų mados tendencijų. Būtų pernelyg paprasta sutikus Florencijos Fortezza da Basso geltona arba rožine eilute vilkinčius vyrus pranešti lietuviams žinią – kitąmet skubėkite pirkti spalvingą eilutę ir baltus teniso batelius arba pintą melanžo diržą.

Arba išvydus Milane ant podiumo prabanga kvapą gniaužiančius „Fendi“ vyrus paraidžiui skaityti : „Penktadienį darbo vietoje vilkėkite „maculato“ – (it. dėmėmis margintą) megztuką ir iš savo spintos kuo greičiau pašalinkite kelnes su atvartais.

Arba judėkite „DSquared“ ritmu ir visi tapkite rokeriais, įsigykite juodos odos kelnes šįkart su apačių genties plevėsuojančiais kutais. O įvertinus „Versace“ podiumą pranešti: vyrai iš minios išsiskirs skareles primenančiais šilko marškiniais trumpomis rankovėmis, o „Savatore Ferragamo“ – plazdančius kaip palapinės šortus vilkės darbo vietoje ir netgi universiteto patalpose.

Dizaineris Giorgio Armani ne veltui teigė, kad „Kretinai niekada nebus elegantiški“. Net įsigijusi prabangią hortenzijų žiedais dekoruotą „Dolce&Gabbana“ suknią ir rankinę nei kinė, nei rusė ar lietuvė neatrodys stilinga, jei nesupras, kokią žinią audinio dekoru norėjo pranešti dizaineriai.

Donatella Versace šįmet Milano mados savaitės metu pasufleravo: „Versace“ vyras – tai mano pačios ilgas kelias į namus. 2018 – ųjų metų vyrų vasaros kolekcija tai – sugrįžimas į kaitrią laukinę Kalabriją. Tad patikėkite, neišvydę Kalabrijos laukinės gamtos, unikalių saulėlydžių ir skaidrių kaip krištolas Tirėnų ir Jonijos jūros bangų niekada nesuprasite, kad vyriško trikotažo nertinio piešiniai tai ne Havajai, o Kalabrijos Tropėja, Vatikano iškyšulys ir Kalabrijos Redžas, kurio vienoje gatvelių dar šiandien galima pasibelsti į duris su užrašu „Antica Sartoria Versace“.

Neapsilankę Neapolyje nesužinosite, kaip atsidūrė ant „Dolce&Gabbana“ moterų suknelių spagečiai ir picos, ir kodėl net „Gucci“ mados namus kaina pralenkę akiniai (kaina – 750 eurų) neturi nieko bendra su Kalifornija, o vadinasi tiesiog „Tropico italiano“ (it. Italijos tropikai).

Nenuplaukę į Kaprį nesuprasite, kodėl ant prabangios odos striukės „Chiodo“ pūpso sultinga hortenzijų puokštė.

Tavo Roma nuotr./Kaprio hortenzijos – ant „Dolce&Gabbana“ suknelių
Tavo Roma nuotr./Kaprio hortenzijos – ant „Dolce&Gabbana“ suknelių

Šiandien, kai mados pasaulis pilnas talentų, konkurenciją atlaiko ne tie, kurie sukuria ekstravagantiškesnius batelius nei kiti, krokodilo ar pitono odos rankines arba akinius su brangakmenių furnitūra. Pirmauja filosofijai. Tai yra šių dienų mados pagrindas ir uždavinys – atspėti ateitį.

Dizainerių žinia jums šią vasarą štai kokia: lemties nepakeisi. Džiaugsmą ir gyvenimo pilnatvę tiek vyrų, tiek ir moterų gyvenime įprasmins nuostabios emocijos, patirtos kelionėse.

Pažvelgusi į šios vasaros dizainerių Domenico Dolce ir Stefano Gabbana vyrams skirtą kolekciją mačiau ne tik Sicilijos gėles ir bažnyčių dekorą bei Milano Duomo baltumą. Mačiau ir Pikų Damą bei būgnų tūzą, širdžių devyniukę ir kryžių penketuką. Mačiau ne vyro raumenis išryškinančias eilutes, bet fatališkumo nuotaiką.

Ją skleidė fetišistiniai stilizuoti kortų piešiniai. Ir dar kartą pergalingai nusišypsojau: jie, sicilietis ir milano senbuvis, kaip prieš pat savo mirtį man teikė „Vogue“ žurnalo redaktorė Franca Sozzani, nepralenkiami. Jų filosofijos sampratai nėra lygių. Ar jie tikrai atspėjo ateitį. Netrukus pamatysime.

Todėl dizainerių žinia jums šią vasarą štai kokia: lemties nepakeisi. Džiaugsmą ir gyvenimo pilnatvę tiek vyrų, tiek ir moterų gyvenime įprasmins nuostabios emocijos, patirtos kelionėse. Atkaklios studijos ir žinios jums atvers akis, praplės akiratį. Tuomet iš minios išsiskirsite tikrąją itališka elegancija.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis