Anksčiausiai nuolaidų sezonas šįmet prasidėjo ekonomiškai silpniausiame Italijos regione Bazilikatoje. Kitą dieną – Kampanijoje, kurios sostinėje Neapolyje iškart nusidriekė prie parduotuvių milžiniškos eilės, vėliau – Sicilijoje ir dar kitą dieną šoktelėjo į Šiaurę – Aostoje.
Prekybininkų konfederacijos aprangos skyriaus duomenimis, 2016 metai parduotuvių ir butikų savininkams bus geri. Viena šeima nuolaidų metu žada išleisti vidutiniškai apie 346 eurus.
Tai apie 3 proc. daugiau nei pernai, kai įsibėgėjusi finansų krizė Italijoje privertė užsidaryti apie 10 000 drabužių ir avalynės parduotuvių, sužlugdė net 29 000 su mada susijusių įmonių.
Prekybininkų konfederacijos aprangos skyriaus duomenimis, 2016 metai parduotuvių ir butikų savininkams bus geri. Viena šeima nuolaidų metu žada išleisti vidutiniškai apie 346 eurus.
Apibendrinus šių metų planuojamas išlaidas paaiškėjo, kad italai įvairioms prekėms skirs apie 5,4 milijardo eurų.
Didesniuose prekybos centruose prie kasos aparatų jau nusidriekė ilgos eilės.
Prekybos centre „OVS“ galima rasti vyriškų marškinių pakabų gembę, ant kurios sukabinti madingi šios žiemos kolekcijos vyriški marškiniai, nertiniai ir švarkai, nukainuoti 70 procentų.
Atradus tinkamą dydį, marškinius galima įsigyti užmokėjus nuo 10 – 17 eurų, nertinį su keliais procentais kašmyro, kuris dar prieš kelias dienas kainavo 29 eurus, – už 15 eurų, švarką – už 29 eurus.
Pirmąją nuolaidų savaitę Italijos įstatymai reikalauja pernykštės kolekcijos drabužius ir avalynę nukainuoti ne mažiau, kaip 30 proc. Tačiau tokiu metu parduotuvėse lankosi ir žmonės, kurių pernykštė kolekcija jau nebedomina.
Šie žmonės gilinasi į naujas tendencijas, todėl šalia nukainuotų drabužių visada galima rasti ir naujo sezono kolekciją.
Vis dėlto didesnė dauguma prekybos centrų lankytojų šiomis dienomis ieško švarko ir džinsų, kurių nuolaida – 50 proc. Džinsus jaunimas gali įsigyti sumokėjęs vos 10 eurų, merginos – sijoną ir šortukus – 12 eurų, odinį švarkelį – 29 eurus, pašiltintą striukę – 59 eurus.
Garsesnių dizainerių butikuose 30 proc. nuolaida ištikimas klientes verčia įsigyti šiais metais madingą garstyčių spalvos moheros megztuką vos už 29 -35 eurus.
Romoje mėgstamo dizainerio „Sandro Ferrone“ panašaus atspalvio vilnos apsiaustą – už 59 eurus, „Luisa Spagnoli“ suknelę – už 246 eurus, „Armani Jeans“ rankinę – už 159 eurus.
Romos Appia Nuova gatvėje brangūs butikai, kuriuosi yra gasiausi italų mados namai „Valentino“, „Prada“, „Gucci“, „Dolce&Gabbana“ ir prancūzų „Yves Saint – Laurent“, „Balenciaga“, „Kenzo“, „Dior“, šiomis dienomis atgijo ir dūzgia lyg bičių aviliai.
Tokia nuotaika juose tvyros visą sausį, paskui vėl bus štilis iki liepos nuolaidų.
Tačiau nuolaidų medžiotojams dabar pats laikas važiuoti į Romą. Čia sausį galima apsirengti nuo galvos iki kojų „Gucci“ drabužiais už porą tūkstančių eurų, kai dar prieš mėnesį būtų reikėję išleisti dvigubai.
Šiais metais nuolaidų sezonas planuojamas iki vasario pabaigos. Patys kantriausi, kurie išlauks iki nuolaidų sezono pabaigos, gali prekę nusipirkti ir už 5 – 10 eurus.