Nuolaidų išvakarėse Romoje – „Fendi“ filosofija: skaistu, švelnu, malonu

Romos mados arterija – Condotti gatvė pirmąjį sausio savaitgalį išgyvens tikrų tikriausią antpuolį: Italijoje prasideda nuolaidos. Mados gurmanai iš viso pasaulio jau nusitaikė į savo mėgstamus – „Loro Piana“, „Salvatore Ferragamo“, „Dolce& Gabbana“ ir kitus ženklus.
„Fendi“ rankinė ir aksesuaras
„Fendi“ rankinė ir aksesuaras / Vida Press nuotr.

Šįsyk siūlau Condotti gatvei ir net gražuolei Ispanijos aikštei atsukti nugarą. Stabtelkite Del Corso gatvėje. Ką matote priešais? Penkių aukštų „Palazzo Fendi“ tarsi griūna jums ant galvos. Didžiausio pasaulyje vardinio butiko vitrinos sukelia skausmingą geidulį įžengti į aristokratiškąjį Romos mados rojų ir prisėsti ant spalvingo minkštasuolio.

Tavo Roma nuotr./Šią žiemą „Fendi“ traukia dėmesį miniatiūrinėmis rankinėmis ir šlepetėmis
Tavo Roma nuotr./Šią žiemą „Fendi“ traukia dėmesį miniatiūrinėmis rankinėmis ir šlepetėmis

Mados teoretikai prognozuoja, kad 2017-ieji seserims Fendi bus palankūs. „Fendi“ mados namus lydi sėkmė, nes jiems dirba Paryžiaus kūrėjas Karlas Lagerfeldas, kuris save vadina stilistu – freelanceriu. O tai reiškia, kad dizaineris dirba įvairiems mados namams. Su grynakraujėmis romietėmis Anna, Alda, Carla, Franca ir Paola Karlas bendradarbiauja jau pusę šimtmečio ir puikiai žino, kad „Fendi“ visada mokėjo atspėti ateitį.

Šią žiemą mados butikuose karaliauja visomis vaivorykštės spalvomis žaižaruojantys kailinukai, kurių kainos Condotti gatvėje iki nuolaidų savaitės svyruoja nuo 5 iki 50 tūkstančių eurų. „Fendi“ kailinukų kaina apie 10–15 proc. aukštesnė, tačiau Romoje jie konkurentų neturi.

Kailiniai – tai yra tas stebuklingas „arkliukas“, ant kurio jau daugybę metų joja „Fendi“ mados namai.

Penkių aukštų kvadratinis 19 amžiaus eklektiško stiliaus pastatas stūkso pačioje Romos širdyje – Corso gatvės ir Goldoni aikštės sankryžoje. Jis pirmiausiai apstulbina savo impozantišku dydžiu. Tai tarsi iššūkis visiems mini butikams, įsikūrusiems Condotti gatvėje.

Prieš metus naujai restauruotuose rūmuose „Palazzo Fendi“ karaliauja stulbinanti prabanga. Čia harmoningai dera sena ir nauja. Mados butikui skirti 700 kvadratinių metrų. Baltasis Romos travertinas dvelkia antikos atmosfera ir subtiliai konkuruoja su raudono marmuro įvijais laiptais.

Japonišku futurizmu dvelkiančiose sienose subtiliai įsikomponuoja aristokratiška „Fendi“ spalvų paletė, išreikšta audinės kailiukais. Čia pat – daili atelje „al aperto“ (it. atvira lankytojams), kurioje siuvėjas „su misura“ (it. pagal išmatavimus) jums pasiruošęs pataisyti siūlę, palenkti sijono apačią ar palto atlapus.

Tavo Roma nuotr./Užėjus į „Palazzo Fendi“ norisi pasinerti į spalvingą minkštasuolį
Tavo Roma nuotr./Užėjus į „Palazzo Fendi“ norisi pasinerti į spalvingą minkštasuolį

Viršutiniame aukšte – „Hotel Boutique Private“ viešbutis su septyniais „suite“ apartamentais. Baldai stulbina prabangiais „Fendi“ kailiais. Panoraminis vaizdas – į visas Romos puses.

Optimizmu dvelkia skaisčios raudonos ir baltos švenčių kolekcijos: tai tarsi uvertiūra į Romoje prasidedančią nuolaidų savaitę.

Ką šią grėsmės kupiną žiemą atspėjo „Fendi“ mados namai? Tendencijas, spalvas, siluetus? Be abejonės. Bet ar tik tai?

Galbūt K.Lagerfeldas sukūrė stebuklingą naują kolekciją, kurioje karaliauja kraujo raudona, vandens mėlyna, baklažanų violetinė, mėsos ir aukso spalva ir jis tai padarė geriau už kitus? Galbūt žvelgdama iš Paryžiaus varpinės „kaizeriu“ tituluojama mados legenda atspėjo, kad praėjusiame šimtmetyje iš aristokratiškų Romos giminių Boncompagni ir Ludovisi susiformavę mados namai „Fendi“ privalo pažvelgti pro naują – technologijų ir modernių siluetų prizmę.

Tavo Roma nuotr./„Fendi“ vitrinose karaliauja skaisčios spalvos
Tavo Roma nuotr./„Fendi“ vitrinose karaliauja skaisčios spalvos

O galbūt K.Lagerfeldas tiesiog atspėjo, kad rankinė privalo sumažėti iki prancūziškos delninukės apimčių ir užsisegti primityviai kaip laiškas. Tik tada ją bus lengva įvertinti pora tūkstančių eurų ir visos pasaulio moterys dėl jų išsikraustys iš proto. O paskui galima bus sureikšminti VIP sąrašo klientus.

O gal Karlas įmantriau už kitus sumaišė kailių spalvas? Violetines, raudonas, geltonas, turkio? Dizaineris ne kartą duodamas interviu pasakojo, kad tik Romoje yra dar išlikusių „artigiano“ (it. amatininkų), sugebančių pasiūti kailinius taip, kad jie atrodytų lengvi lyg pūkas, o ne griozdiški.

Seserys Fendi atspėjo štai ką: „pret-a-porter“ kolekcijai reikia suteikti aukštosios mados prabangą. Ir tai kuo puikiausiai išpildė K.Lagerfeldas.

Tavo Roma nuotr./„Fendi“ garsėja prabangiais kailiniais ir akiniais
Tavo Roma nuotr./„Fendi“ garsėja prabangiais kailiniais ir akiniais

Praėjusią vasarą Florencijos „Pitti Uomo“ vyrų mados savaitę atidaręs K. Lagerfeldas buvo santūrus: „Žmonės perka „Fendi“ net nesusimąstydami, kas šiandien kuria šį ženklą.“ Jis atrodė šiek tiek įsižeidęs. Bet gal tai tiesiog toks dizainerio stilius? Jis ne tik Florencijoje, bet ir savo dievinamoje Romoje visada atrodo rūstus. Romos Aukštosios mados prezidentę Silvia Venturini Fendi K.Lagerfelas pažįsta nuo ketverių metų, kai mažylė pirmą kartą pasirodė ant podiumo su vaikiškais kailiukais. Šiandien be Silvijos K.Lagerfeldas neįsivaizduoja nė vienos savo darbo dienos.

Iš tiesų, jis buvo šiek tiek teisus – Italijos mados žiniasklaida kartais ima ir pamiršta paminėti Paryžiaus garsenybės pavardę. Spaudos puslapiuose gerokai ryškiau dominuoja „Fendi“ seserys. Jos restauravo Romos „La Dolce Vita“ simbolį Trevi fontaną, jos pristatė atidarymo metu naują „Fendi“ kolekciją. Jos kuruoja Romos Aukštosios mados savaitę, jos užsiėmė vietą ne tik Amžinojo miesto „auksiniame“ kvadrate, bet ir EUR rajone Mussolinio Koliziejumi vadinamame pastate „Palazzo della Civilta“. Kitaip tariant, viskas apie Fendi, ir beveik nieko apie tai, kas kuria „Fendi“.

Tavo Roma nuotr./„Fendi“ – Romos kailių karalystė
Tavo Roma nuotr./„Fendi“ – Romos kailių karalystė

Tiesa, K.Lagerfeldas prisipažino, kad Roma – tai kur kas malonesnė darbo vieta nei Paryžius, kur jis piešia eskizus „Chanel“.

„La Dolce Vita“ miestą jis pažįsta mintinai ir tiki, kad aristokratiškumo iš jo neatimsi. Nors dar iki K.Lagerfeldo seserys Fendi iš Romos sukūrė vieną labiausiai perkamų rankinių su dviguba „F“ raide, kurias jau prieš penkis dešimtmečius dievino visos Romos namų šeimininkės. Seserys Fendi – Romos kailių ir stambiarėmių akinių karalienės, tai jos valdo Romos madą.

Nusilenkime K.Lagerfeldui – jis puikiai pataiko į mados vipų širdis ir kuo puikiausiai konkuruoja su dabartiniu „Gucci“ mados namų dizaineriu Alessandro Michele – šlepetaičių iš švelnaus kailio autoriumi. K. Lagerfeldo sukurtos „Fendi“ šlepetaitės – nė kiek ne mažiau dvelkia romiečiams gerai pažįstamu jausmu „lussuria“ – (it. geidulingas malonumas).

Vida Press nuotr./„Fendi“ 2016 m. rudens-žiemos kolekcijos modelis
Vida Press nuotr./„Fendi“ jau ne pirmus metus bendradarbiauja su garsiuoju Karlu Lagerfeldu

Jau pernai žiemą Italijos mados teoretikai svarstė: kodėl vyrams reikia švelnaus kašmyro pižamų ir šiltų didelių lyg kilimai šalių. O kodėl moterims reikia minkštų šlepečių šįmet? Kas atsakys į šį klausimą?

„Palazzo Fendi“ tarpduryje susidūriau su keistu personažu – tipišku „maschio italiano“ (it.italų vyras). Įsisiautęs į prabangius kailinius jis pasileido pirmyn link Condotti gatvės mosuodamas gigantiškais geltonais „Fendi“ maišeliais.

Kaip gyvensime 2017-aisiais?

Nenoriu jums sufleruoti. Užsukite į „Palazzo Fendi“ ir atsakymas atsiras savaime. Romos moterys iki šiol baltu savo namų grindų marmuru kaukšėdavo aukštakulniais. Dabar, lyg klastingos švelnios murkiančios katės šlepsės minkštomis šlepetėmis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis