Milane balandį prasidėjo didžiausia pasaulio dizaino paroda – „Il Salone del Mobile“, kurioje kasmet sutinku garsiausius pasaulio dizainerius.
Vienas jų, ilgametis mano rašinių ir knygų herojus – italas iš Turino Paolo Pininfarina. Kartą viename interviu dizaineris savo pastebėjimu mane smarkiai nustebino: sunkiausia sukurti ne „Ferrari“ automobilio dizainą. Nė kiek ne paprasčiau nupiešti tyriausio pasaulyje vandens „Lauretana“ butelį.
Pasak kūrėjo, perteikiant formą būtina suvokti turinį: „Variklius suprantu puikiausiai, bet vandens kokybę?“
Milano baldų salone Paolo Pininfarina prieš kelis metus pristatė skaisčiai raudoną „Snaidero“ virtuvę su namų kinu, kuri „išvarė iš proto“ arabų šeichus, kitąmet – sferinį rašomąjį stalą direktoriui – supermenui, dar kitąmet – ergonomišką darbo stalo kėdę. Pernai – viešbučių interjerą, apie kurį rašiau savo knygos „Stilingi egoistai“ skyriuje apie saikingą itališką prabangą. Visi jo kūriniai – tai iššūkis, kuris stebina naujos kartos dizaino linijomis, technologijomis, bet drauge ir paprastumu bei patogumu.
Florencijos vyrų mados savaitėje „Pitti Immagine Uomo“ praėjusią žiemą sužinojau, kad kitąmet išgyvens tie, kurie sportuos, nepaliaus judėti, bėgs ir šoks. Ir tai buvo žinia, kad kitąmet visi judėsime, nepaliausime lavinti raumenis. Judėjimas mums užtikrins energijos išteklius, sveikatą, gerą nuotaiką.
Ne kartą sakiau: mada – ne snobų reikalas. Ji prognozuoja mums, kaip gyvensime kitąmet, kas atsitiks ne tik ant podiumo, bet ir šalia jo. Kas vyks politiniame ir socialiniame mūsų gyvenime. Įkvėptas judėjimo ir energijos iškrovų idėjos dizaineris Paolo Pininfarina sukūrė naujos kartos dviratį „E – volutione“. Juo Milano gatvėmis ateinančiais metais judės į visus mados pristatymus privalantis suspėti spaudos pasaulis: žurnalistai, fotoreporteriai, blogeriai, garsiausių pasaulio parduotuvių savininkai.
„E – volutione“ – Paolo Pininfarina sukurtas dviračio modelis pranoko visus italų lūkesčius. Jis atrodo tobulas dėl madingo metalizuoto platinos paviršiaus, dizaino formų, komforto būsenos, kurią užtikrina elektros įkrovos baterija ir kompiuterinė elektroninės navigacijos sistema, įmontuota į vairą. Naujos kartos transporto priemonėje stebina technologijos ir apšvietimas, pasikeičiantis automatiškai, kintant dienos šviesai. Stebina ir tai, kad elektrodviratis – lengvas ir, esant būtinybei transportuoti, lengvai išmontuojamas ir sumontuojamas.
Kodėl metropolijose tobulu laikomas elektrodviratis? Juo paprasta prasibrauti pro spūstį ir laiku atvyti į darbo vietą. Kartu su „Accell Group“ Diavela įmone dizaineris Paolo Pininfarina Milano baldų salone pristatys ne tik naujos kartos miesto – „City – bike“, bet ir trekingui bei kalnų sportui skirtą naują „Mountain – bike“ dviratį.
Adrenalino iškrovas dievinantiems skirtas dar vienas dizainerio iššūkis. Tai 45 km per valandą greitį pasiekiantis „Speeder – pedelec“ modelis. Jis traukia dėmesį grakščiu lengvu siluetu ir tipiškai „pininfariniškomis“ agresyviomis detalėmis – vairo ir sėdynės apdaila. Jis gimė iš legenda Milano mados pasaulyje jau tapusio pirmojo Pininfarina elektrodviračio „E – volutione Carbon Fiber“.
Paprastai Italijoje P.Pininfarina dviračio stilių renkasi ne tik emocinius iššūkius, bet ir prabangą vertinančios asmenybės. „Ferrari“ krikštatėvio elektrodviratis jau apdovanotas specialia dizaino Platinum Prize premija.