Milano mados savaitė: madingiausias „Gucci“ kolekcijos aksesuaras – knyga

Jau seniai visi supratome, kad mada – ne vien snobų žaidimas. Orakulu tampantys mados podiumai diktuoja ne vien siluetų tendencijas ir spalvas. Šiandien mados žinovams labiau rūpi, kaip gyvensime kitąmet – kariausime, mylėsimės, keliausime, tapsime darboholikais ar pasiduosime gyvenimo nuoboduliui ir sirgsime depresija?
„Gucci“ 2017-18 m. rudens žiemos kolekcija
„Gucci“ 2017–18 m. rudens-žiemos kolekcija / „Scanpix“/AP nuotr.

Milano moterų žiemos mados savaitė šįmet prognozuoja štai ką: dar vienerius metus išgyvens tie, kurie nepaliaus tobulėti, kurių kasdienybę valdys ne technologijos, o popierine versija spausdinta knyga. Taigi, slėpkitės mobilieji telefonai, radijai, televizijos ir skaitmena. Kitą žiemą visi atsiduosime malonumui, kurį Milanas vadina – „ il piacere di leggere“ – ( it. malonumas skaityti).

Vieni pragmatiškiausių Milano „Gucci“ mados namų ekonomiškai laikosi puikiai, nes pagrindiniai jų klientai – garsenybių palikuonys, jaunoji karta. Vaikinai ir merginos, kuriems atviri visi keliai, pasaulio žemėlapyje jiems lengvai pasiekiama bet kuri vieta. Kasdienybėje jiems pildosi visi įgeidžiai ir į juos pažvelgus iš šalies atrodo, kad laimės jiems likimas negaili.

Ir vis tiktai Italijoje taip smarkiai geidžiamą ir bet kuria kaina trokštamą jausmą, kuris vadinamas „luxuria“, pasiekia ne visi. Atvirkščiai, kartais pernelyg sotus gyvenimas ir motyvacijos trūkumas, užuot suteikę laimės, jauniems žmonėms tampa pražūtingais. Kaip bebūtų keista, į šią problemą dėmesį sutelkė mada.

Apie ją Milane šį vasarį prabilo „Gucci“ mados namų dizaineris Alessandro Michele. Jau podiumo scenografija vertė galvoti, kad gyvenimo kelias – lyg tunelis, pavojingas, pilnas viražų, pagundų ir klystkelių labirintas, kuriame lengva paslysti ir pamesti kryptį. Tas labirintas ypač pavojingas jaunajai, patirties stokojančiai kartai.

„Gucci“ manekenės žingsniuoja stikliniu gaubtu uždengtu labirintu, kol pasirodo žiūrovams ryškioje prožektorių šviesoje. Scenografijos sukurta įtampa įtikina žiūrovą: kolekcijos autorius – tai ir naujo laikmečio filosofijos kūrėjas.

AFP/„Scanpix“ nuotr./„Gucci“ 2017-18 m. rudens-žiemos kolekcija
AFP/„Scanpix“ nuotr./„Gucci“ 2017–18 m. rudens-žiemos kolekcija

Jaunos gyvenimo kokybę puikiai išmanančios „Gucci“ klientės kitąmet neišduos kosmopolitiško stiliaus. Drąsiai maišys ryškias ir pastelines spalvas, nieko bendro tarpusavyje neturinčius audinius, faktūras, kurias dar paryškins ant skirtingų storių medžiagų atsidūrę siuvinėjimai. Akį džiuginanti romantiška flora šių mados namų kolekcijose visada buvo atlikta preciziška Italijos siuvinėjimo meistrų ranka.

AFP/„Scanpix“ nuotr./„Gucci“ 2017-18 m. rudens-žiemos kolekcija
AFP/„Scanpix“ nuotr./„Gucci“ 2017–18 m. rudens-žiemos kolekcija

Žvelgiant į medžiagų ir atlikimo technikos mišrainę bus sunku iš pirmo žvilgsnio suprasti, ar žiemos paltukas atspindi rytietišką paslaugios geišos ar emancipuotos Vakarų europietės moters stilių. Ant podiumo musulmoniški galvos apdangalai tampa kontrastu ekstravagantiškoms Holivudo skrybėlėms. Vintažiniai skiaučių motyvai, Alessandro Michele panorėjus, tampa fonu prabanga akį stebinantiems metalizuotiems sidabro ir aukso paviršiaus audiniams.

Ką visa tai reiškia? Kokią žinią norėjo pranešti autorius?

AFP/„Scanpix“ nuotr./Dizaineris Alessandro Michele
AFP/„Scanpix“ nuotr./Dizaineris Alessandro Michele

Bet štai ir atsakymas: manekenių riešus apsivijusios metalo grandinės neįprastos. Jos papuoštos keistais pakabučiais. Šie primena tabaluojančias knygas šlamančiais puslapiais. Autoriaus metafora neleidžia abejoti – svarbiausiu žiemos garderobo „aksesuaru“ kitąmet taps knyga. Ji „pririš“ asmenybę taip smarkiai, jog ši pasijus lyg įkalinta. Tačiau tai bus pozityvus reiškinys. „Argi ne kultūros šiandien labiausiai ištroškusi mūsų planeta?, – klausia Alessandro Michele. – Rytai ir Vakarai, bet kuris pasaulio kampelis?“

Tai ji, kultūra, kitąmet mūsų gyvenimui suteiks naują iki šiol nematytą atspalvį.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis