„Sunkiausia akimirka buvo, kai mano tėvai išsiskyrė“, „kai pirmoje klasėje tyčiojosi iš manęs“, „kai nuo manęs viską slėpė klasės mergaitės“, „kai geriausia draugė supyko ant manęs“, – prisiminimais apie išgyventus sunkumus su D.Montvydu atvirai dalijosi vaikai, prisipažindami, kad tuo metu labai blogai jautėsi, kaltino save, buvo išsigandę, jiems buvo liūdna ir baisu.
Paprašyti prisiminti, kaip tuo sunkiu jiems metu elgėsi jų mylimi artimieji, vaikai pasakojo, kad „tėvai reagavo sunkiai, nes negalėjo nieko pakeisti“, „mama labai pyko“, „neleido eiti pas draugus“, „sakė, kad nieko tokio, viskas susitvarkys“, „guodė“. Paklausęs, o ko iš savo artimųjų jie tuo metu tikėjosi ir norėjo, D.Montvydas išgirdo: „Norėjosi, kad vėl visi būtume kartu“, „kad mane palaikytų“, „supratimo ir paguodos“, „kad ji mane tiesiog apkabintų...“
Emocinės paramos tarnyba „Vaikų linija“, norėdama padrąsinti vaikus pasakoti apie savo sunkumus artimiesiems arba „Vaikų linijai“, o suaugusiuosius – skirti daugiau dėmesio ir laiko pokalbiams su vaikais, pristato socialinę kampaniją „Neleisk sunkumams užaugti“. Jos idėja atskleista socialiniu eksperimentu: trys žinomi dainininkai (Donatas Montvydas, Vilija Matačiūnaitė ir Merūnas Vitulskis) kiekvienas susitiko su 15 vaikų ir paauglių ir kiekvienam jų uždavė po keturis rimtus klausimus. Eksperimento dalyviai savo atsakymus užrašė ant lapelių ir sumetė juos į vieną indą. Siekiant užtikrinti kiekvieno vaiko anonimiškumą, vaikų buvo prašoma garsiai perskaityti ne savo atsakymus. Jausdamiesi saugūs, vaikai prieš kamerą skaitė apie sunkiausias kiekvieno jų gyvenimo situacijas, pasidalijo tuo metu išgyventais jausmais ir savo lūkesčiais dėl artimų suaugusiųjų elgesio.
Kampanijos vaizdo klipas:
„Iš vaikų, kurie skambina ar rašo „Vaikų linijai“, girdime, kad dažniausiai jie išgyvena dėl santykių šeimoje, nesutarimų su tėvais, draugais. Pastebime, kad vaikai neretai jaučiasi kalti dėl suaugusių žmonių tarpusavio nesutarimų, tėvų skyrybų. Tokius jausmus kaip kaltė, baimė, liūdesys ar pyktis ir suaugusiems nėra paprasta pakelti, o ypač jie gali prislėgti vaikų pečius, – teigia „Vaikų linijos“ psichologė Ivona Suchodolska-Miškinė. – Todėl labai svarbu kalbėtis su vaikais apie tai, ką jie išgyvena, aiškintis, kaip jaučiasi dėl vienų ar kitų dalykų ir leisti jiems pajusti, kad „gali man papasakoti viską, kas tau rūpi“. Paskatindami vaikus papasakoti apie savo sunkumus ir išreikšti emocijas, neleisime jų sunkumams kauptis ir augti.“
Apie kampaniją „Neleisk sunkumams užaugti“
Socialinę kampaniją „Neleisk sunkumams užaugti“ organizuoja „Vaikų linija“ kartu su partneriais – Vilniaus Lietuvos tūkstantmečio „Rotary“ klubu ir prodiuserine kompanija „TymDrym“. Prie akcijos prisijungė ir jos veidais tapo žinomi dainininkai – Donatas Montvydas, Merūnas Vitulskis ir Vilija Matačiūnaitė.
Pagrindinis kampanijos tikslas – „Vaikų linijos“ teikiamos emocinės paramos viešinimas, siekiant atkreipti visuomenės dėmesį į paauglių išklausymo svarbą, taip apsaugant juos nuo minčių apie savižudybę. Išgyvenant kiekvieną sunkumą, vaikui labai svarbu sulaukti suaugusiųjų išklausymo ir palaikymo. Kai taip nenutinka ir problema nesprendžiama, sunkumų daugėja, o vaiko išgyvenimai stiprėja ir galiausiai tai gali baigtis mintimis apie savižudybę ar net bandymu nusižudyti. Vaikai dažnai prisipažįsta, kad nepasakoja savo skaudžių išgyvenimų šeimos nariams ar mokytojams, nes nenori, nedrįsta ar bijo jų netinkamos reakcijos. Todėl labai svarbu vaikus drąsinti pasidalinti išgyvenimais ir ieškoti pagalbos.
Socialinei kampanijai „Neleisk sunkumams užaugti“ sukurti trys televizijai ir trys interneto erdvei skirti vaizdo klipai, taip pat šešiuose didžiuosiuose Lietuvos miestuose eksponuojami kampanijos lauko plakatai.
TAIP PAT SKAITYKITE: „Vaikų linijos“ socialinis eksperimentas apie patyčias: Donatas Montvydas pasidalijo savo išgyvenimais
TAIP PAT SKAITYKITE: Apie patyčias prabilusi Vilija Matačiūnaitė: „Žinomi žmonės taip pat tyčiojasi vieni iš kitų“