Ponios ir ponai, ant podiumo – nauja Juozo Statkevičiaus kolekcija, haremas ir kupranugaris

Ketvirtadienio vakarą mados kūrėjas Juozas Statkevičius dar kartą drąsiai (gal net įžūliai) pasakė – AŠ ESU MADA! Ne, ne tiesiogiai, ne žodžiais, bet charizmatiškai, kaip moka tik jis. Savo elgesiu, plastika, bendravimu su savo klientais ir nauja, 2015 metų pavasariui–vasarai skirta, kolekcija.
Juozo Statkevičiaus kolekcijos pristatymas
Juozo Statkevičiaus kolekcijos pristatymas / Žmonės.lt/Mariaus Žičiaus ir Luko Balandžio nuotr.
Luko Balandžio/Žmonės.lt nuotr./Juozo Statkevičiaus kolekcijos pristatymo akimirka
Luko Balandžio/Žmonės.lt nuotr./Juozo Statkevičiaus kolekcijos pristatymo akimirka

Kolekcijos pristatymas, kaip ir ne vienus metus iki tol, surengtas sostinės „Siemens“ arenoje. Tačiau vieta neturi jokios didesnės reikšmės, nes J.Statkevičius savo kolekcijos pristatymą paverstų sėkmingu net ir jį rengdamas apgriuvusiame lofte.

Gintaro Varno režisuotame kolekcijos pristatyme Juozo Statkevičiaus modelius patikėta demonstruoti būriui ne tik patyrusių modelių, bet ir išskirtinės išvaizdos žmonių.

Podiumu žengė Asta Valentaitė, Monika Račiūnaitė, Julija Steponavičiūtė, Eglė Grebliauskaitė-Tursienė, dizainerio mėgstamas ir kasmet kviečiamas Benjaminas Dukhanas, Tuen Simonas Pham, Justinas Jarutis, Simona Burbaitė, neseniai per savo vestuves J.Statkevičiaus suknele puošusis Jurgita Butrimė, Jeanas Claude'as Edorhas, Vaidos Grikšaitės-Česnauskienės brolis Vilius Grikšas ir kiti.

VIDEO: Juozas Statkevičius pristatė 2015 m. pavasario-vasaros kolekciją

O dabar – kas, kaip ir iš ko? Pradedam...

Pristatymas prasidėjo tylos minute šviesaus atminimo jaunajam menininkui Mindaugui Skuminui, kuris talkino kuriant šios kolekcijos pristatymo šviesas.

Iškart po to pasigirdo šiltus maroko kraštus primenantys garsai, o scenoje  ėmė vykti keistoka mizanscena: tuzinas galvas apsisukusių vyrų baltais drabužiais kedeno audeklus. Taip atidengdami scenos dekoraciją – gėlių fontaną.

Per kelias minutes trukusį mini teatrą podiume suspindo šviesos. Arenos gale stovėjo butaforinė siena. Jos viduje – Maroko daržovių ir vaisių turgų menančios dekoracijos. Modeliai vaikščiojo tiek tarp dekoracijų, tiek ir visu arenos ilgiu.

Svečiams teko atsistoti

Tiesa, pirmose eilėse susodinti kviestiniai svečiai sunkiai matė podiumu plaukiančius modelius. Tačiau nepasididžiavo ir atsistojo. Juk niekas nesakė, kad madą būtina žiūrėti atsisėdus.

Septintos Juozo Statkevičiaus kolekcijos pristatymo podiumu žengė daugiau kaip 100 modelių.  Visas JAS ir kelis JUOS grimavo ir šukavo specialistai, tačiau ir pats Juozas neliko nuošalėje. Jis ne tik rūpinosi modelių grimu bei šukuosenomis, bet ir prisidėjo prie muzikos, stilistikos ir dekoro. Žmogus orkestras, tas Juozas Statkevičius, kitaip tariant.

Mariaus Žičiaus/Žmonės.lt nuotr. /Juozo Statkevičiaus kolekcijos pristatymo akimirka
Mariaus Žičiaus/Žmonės.lt nuotr. /Juozo Statkevičiaus kolekcijos pristatymo akimirka

 MODELIAI. Amerikietiška svajonė arabiškoje retrospektyvoje

Apie modelius kalbėti ne tiek sunku, kiek beprasmiška. Juozas Statkevičius ir šioje kolekcijoje laikėsi savo braižo. Tikslios linijos, nei vienos klostės į šoną, nei vienos siūlės be argumentacijos, nei vieno aksesuaro be logikos.

Šiųmečiu jo podiumu žengė „braškiniai jūreiviai“, fetišistiniai Al Capones ir poniutės namų tvarkytojos iš kultinio amerikiečių serialo „Aš myliu Liusę“ (angl. I love Lucy). Pasitaikė ir iki ausų turbanus užsivyniojusių Abu Dabio šeichų.

Mariaus Žičiaus/Žmonės.lt nuotr. /Juozo Statkevičiaus kolekcijos pristatymo akimirka
Mariaus Žičiaus/Žmonės.lt nuotr. /Juozo Statkevičiaus kolekcijos pristatymo akimirka

Tiesa, susidarė įspūdis, kad J.Statkevičius savo kolekciją taiko dviem rinkoms – Arabijos ir Amerikos. Tos Amerikos, kuri žavėjosi Egiptu, piramidėmis ir atradimais, nes epizodais viskas priminė Woody Alleno filmą „The Purple Rose of Cairo“ (liet. „Purpurinė Kairo rožė“).

Mariaus Žičiaus/Žmonės.lt nuotr. /Juozo Statkevičiaus kolekcijos pristatymo akimirka
Mariaus Žičiaus/Žmonės.lt nuotr. /Juozo Statkevičiaus kolekcijos pristatymo akimirka

APAVAS. Ryškusis Manolo

Manuelis Blahnikas-Monolo yra ispanų dizaineris ir aukštosios mados batų kūrėjas. Jis niekuomet nestudijavo batsiuvystės amato. Visko išmoko pats važinėdamas į batų siuvyklas, kalbėdamas su kriaučiais, batų gaminimo technologais ir kitais. Tiesa, jis yra tas žmogus, kuris antram gyvenimui prikėlė stiletus arba aukštakulnius plonu kulniuku, kurie yra tapę mados klasika.

Manolo aukštakulniai yra gaminami ne masiniam nešiojimui, bet labai ribotu tiražu. Tai daro juos dar išskirtinesnius ir labiau trokštamus net Holivudo žvaigždžių.

Manolo batai, skirti specialiai Juozo Statkevičiaus manekenėms, vis tik sukėlė didžiulį iššūkį. Šiais metais ant podiumo modeliai suklupo net kelis kartus. Tačiau nusiavusios batus jos iškėlė galvas ir žygiavo toliau.

VIDEO: Juozo Statkevičiaus kolekcijos pristatyme suklupo keli modeliai

SPALVOS. Septintasis dešimtmetis

Jei kada nors vartėte mados žurnalą iš tų laikų, žinote apie ką aš šneku. Mobili aplikacija „Instagrame“ pasivogė tas spalvas ir jas visuotinai išpopuliarino. Trumpai tariant, spalvos vyravo visos, tačiau labai konkretūs raudonos, mėlynos ar riešutų chalvos spalvos atspalviai viską pavertė madinga seniena.

Prisiminkime laikus kuomet turbanus primenantys moterų galvos apdangalai buvo madoje? Taip taip, kažkada septintajame dešimtmetyje.

VIDEO: Juozo Statkevičiaus 2015 m. pavasario/vasaros kolekcijos pristatymas

Tarp populiarių 2015 metų pavasario spalvų (apie juodą ir baltą jau net nekalbame, visada jos madingos, remiantis Juozo kolekcijomis): rusva arba riešutų rudumo, sodriai arba išblukusiai mėlyna, raudona, žalsva ir net rėkianti žalia, aukso spalva (geriausiai, kad tai būtų tikrai pusiau metalinis drabužis, aksesuaras), garstyčių geltonumo, flamingo, ryškiai rožinė, apelsino, ryškiai geltona, sodriai žalia, turkio.

MEDŽIAGOS. „Avantgarde“ šilkas

Mariaus Žičiaus/Žmonės.lt nuotr. /Juozo Statkevičiaus kolekcijos pristatymo akimirka
Mariaus Žičiaus/Žmonės.lt nuotr. /Juozo Statkevičiaus kolekcijos pristatymo akimirka

Aksesuarai. Skrybėlės. Rankinės

Papuošalus šiai kolekcijai kūrė taip pat vienas įspūdingesnių dizainerių. Papuošalų meistras Davidas Daimas – ilgametis mados namų „Yves Saint Laurent“ kūrėjas.

Jei pasakyčiau, kad jie traukią akį – meluočiau. Jie tiesiog prikausto žvilgsnį ir neleidžia atitraukt akių. Tai savo blizgumu, tiek apimtimi. Vieni jų – nematomi ant krūtinės, tačiau nusidriekę per visą nugarą, kiti – fantastiški koljė.

Tiesa, aksesuarus, skrybėles ir rankines kūrė pats Juozas Statkevičius. Vyrai puošėsi ne tik turbanais, bet ir ryškiaspalviais diržais su kutais arba ginklams skirtas petnešas primenančiais aksesuarais. Moterys taip pat neatsiliko, nuo turbanų, skarų ir nuometų ant jų galvų iki į bantą susuktų rankinių. Pastarosios: jei juodos, tai bent su visą vaivorykštę primenančiais kutais. Jei ryškiaspalvės, tai pintos ar netikėtos formos.

Mariaus Žičiaus/Žmonės.lt nuotr. /Juozo Statkevičiaus kolekcijos pristatymo akimirka
Mariaus Žičiaus/Žmonės.lt nuotr. /Juozo Statkevičiaus kolekcijos pristatymo akimirka

RAŠTAI. Reivas Marakeše

Be marokietiškų raštų ir formų, dalį modelių puošė povo plunksnos, dryžiai, langučiai. Nors linijos ir griežtos ar, konkrečiau tariant, labai tikslingos, jose vyravo savotiška anarchija, populiariau tariant – reivas. Langučiai gali būti derinami su dryžiukais, ant megztuko gali puikuotis braškės. Lygiai tokia pati situacija su spalvomis. Kas sakė, kad ryškiai rožinė nedera su žalia?

Mariaus Žičiaus/Žmonės.lt nuotr. /Juozo Statkevičiaus kolekcijos pristatymo akimirka
Mariaus Žičiaus/Žmonės.lt nuotr. /Juozo Statkevičiaus kolekcijos pristatymo akimirka

 Kupranugario akibrokštas ir Juozo haremas

Na, koks Juozo Statkevičiaus šou be triukų, pokštų ir linksmybių. Jei praėjusiais metais Juozas po savo šou nusiplėšė barzdą, šiais metais nusprendė į sceną atsitemti kupranugarį. Marokietiškai dvasiai pajusti.

Žinote, kupriukas ne koks modelis, todėl jam sausakimša „Siemens“ arena, matyt, pasirodė šiek tiek „be ryšio“. Todėl nieko nelaukęs jie ėmė ir pasielgė kaip tikras kupranugaris – spjovė pirmam pasitaikiusiam žiūrovui... prie kojų. Tyčia ar ne tyčia, jam po koja pasimaišė pirmoje eilėje sėdėjęs renginių organizatorius Jogaila Morkūnas. Nors kupranugaris ir nepataikė, vyras ne juokais išsigando.

Luko Balandžio/Žmonės.lt nuotr./Juozo Statkevičiaus kolekcijos pristatymo akimirka
Luko Balandžio/Žmonės.lt nuotr./Juozo Statkevičiaus kolekcijos pristatymo akimirka

Podiumu praėjus kupriukui, pagaliau pasirodė ir pats drabužių meistras, lietuviškasis mados diktatorius – Juozas Statkevičius. Nors jis atrodė kaip pasaulinio garso roko žvaigždė (turiu mintyje – labai jau europietiškai) iš jo paskos spėriai, beveik pamaldžiai, sekė gal aštuonios burkomis prisidengusios manekenės.

Mariaus Žičiaus/Žmonės.lt nuotr. /Juozas Statkevičius
Mariaus Žičiaus/Žmonės.lt nuotr. /Juozas Statkevičius

Ištaigingą mados renginį arenoje ketvirtadienio vakarą žiūrėjo būrys Juozo Statkevičiaus kūrybos gerbėjų ir jo asmeniškai kviestų svečių.

Scenoje – gėlių fontanas

Kolekcijos sceną mados renginiui puošė „Ant ribos“ floristai, čia įrengę gėlių ir žalumos fontaną. Dekoracijoms buvo naudojami ir ryškiaspalviai vaisiai. Jei išsprūdo „Vau!“, neapsirikote, nes tai ne tik skamba, bet ir atrodė įspūdingai.

Luko Balandžio/Žmonės.lt nuotr./Juozo Statkevičiaus kolekcijos pristatymo akimirka
Luko Balandžio/Žmonės.lt nuotr./Juozo Statkevičiaus kolekcijos pristatymo akimirka
 

Į Maroką

Viena išties aišku – Juozas Statkevičius diktuoja madas Lietuvoje. Jam pristačius renesansu dvelkiančią 2013 metų kolekciją, kurią įkvėpė Giovanni Battista Moroni, galiu lažintis, tamprės ir pompastiški drabužių deriniai išpopuliarėjo akimirksniu.

Lygiai taip pat, po Japonijos inspiruotos 2014 m. pavasario–vasaros kolekcijos damos drąsiau ėmė žiūrėti į vyriškai griežtą moterišką stilių.

Po ketvirtadienio vakarą pristatytos kolekcijos, matyt, dar labiau suklestės turizmas į Maroką. Moterys bei pilkus cepelinus kartais primenantys vyrai nebedrebės, jei kairės kojinės spalva neatitiks su dešinės kojinės raštais. Arba nebebijos sulaukusios „garbaus amžiaus“ užsitempti ryškiaspalvį kostiumėlį.

Mariaus Žičiaus/Žmonės.lt nuotr. /Juozo Statkevičiaus kolekcijos pristatymo akimirka
Mariaus Žičiaus/Žmonės.lt nuotr. /Juozo Statkevičiaus kolekcijos pristatymo akimirka

Ką noriu pasakyti? Juozas Statkevičius tiesiog spinduliuoja laisve. Laisve, kurios jis nebijo ir kurios atėjusios į kolekciją pasižiūrėti damos prisisiurbia į valias. Nesvarbu, kad kito jų pirkto kostiumėlio etiketėje nesipuikuos J.Statkevičiaus inicialai. Svarbu tai, kad perkant tą kostiumėlį jų nebevaržys visuomenės sukurti rėmai. Tai didžiausia J.Statkevičiaus dovana lietuviškai pilkai visuomenei.

Mariaus Žičiaus/Žmonės.lt nuotr. /Juozo Statkevičiaus kolekcijos pristatymo akimirka
Mariaus Žičiaus/Žmonės.lt nuotr. /Juozo Statkevičiaus kolekcijos pristatymo akimirka

Nuo galvos iki kojų – viskas apgalvota

Konkrečiai kalbant apie kolekciją „Pavasaris–vasara 2015“ Maroko įtaka dizaineriui nėra jokia paslaptis. Tai atsispindėjo ir jo reklaminiuose plakatuose, tai kartojo ir jis…

„Ne kartą buvau Maroke, išmaišiau visą šalį, lankiausi ir Marakešo Mažorelio sode. Ten būdamas iškart supratau, kad mano nauja kolekcija bus įkvėpta būtent Maroko, jo spalvingos, turtingos kultūros, kadaise įkvėpusios ir legendinį Yves’ą Saint-Laurent'ą“.

…ir menotyros mokslų daktarė Kristina Sabaliauskaitė:

„Geometrinio ornamento tobulybė; tai, kaip viename taške susitinka seno mūro rausvumas, akinanti dangaus mėlynė ir akį rėžiantis žalias bananmedžio lapas, kaip „barasi“ kruvinas rožės raudonis, šafrano geltonumas ir plytelės glazūros ultramarinas – tai dalykai, kurie įkvepia ir su kuriais žaisti imasi tik itin patyrę, įgudę dizaineriai“.

Mariaus Žičiaus/Žmonės.lt nuotr. /Juozo Statkevičiaus kolekcijos pristatymo akimirka
Mariaus Žičiaus/Žmonės.lt nuotr. /Juozo Statkevičiaus kolekcijos pristatymo akimirka

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis