Kaip anksčiau buvo rašoma pranešime spaudai, žinomų nuomonės formuotojų Julijos Žižės, Natalijos Bunkės, Gerdos Žemaitės, Gintarės Gurevičiūtės, Ingridos Martinkėnaitės, Solveigos Mykolaitytės, Pauliaus Morkūno ir kitų instagramo paskyrose prasidėjo ir savaitę laiko truks neįprasta, analogų neturinti padėkos akcija.
Tačiau šiomis dienomis konkursas laikomas neįprastu ne tik dėl jo organizatorės Julijos Žižės suorganizuotų, pavadinkime, netradicinių prizų – krūtinės ir BMW, o dėl pasipylusių kaltinimų reklamos nežymėjimu, melu ir nesąžiningumu.
N.Bierancas apkaltino melu ir sekėjų pirkimu
Apie konkursą trečiadienį garsiai savo instagramo paskyroje pasisakė nuomonės formuotojas Naglis Bierancas-Naglimantas. Jis išdėstė ne vieną mintį, kodėl, jo nuomone, tokia iniciatyva yra tiesiog bloga.
„Apskritai su konkursais viskas yra gerai. Kai dirbi su prekių ženklais, viena iš komunikacijos taktikų neretai būna padovanoti kažką sekėjams – ar daiktą, ar paslaugą. Tokiuose konkursuose didžiausias dėmesys tenka prekės ženklui, o ne asmeniškai influenceriui, nes prekės ženklas už jį moka. O etiškas influenceris žymi, kaip ir priklauso, ką tokią? Reklamą“, – kaip įprastai, vyksta konkursai, pasakojo žinomas vyras.
Tiesa, būtent šiosios jis žymiajame konkurse ir nepastebėjo, nors ne vienas ženklas rodė, kad tai yra būtent ji.
VAIZDO ĮRAŠE YRA NECENZŪRINĖS LEKSIKOS
„Taigi, kas negerai su Žižės konkursėliu? Ponia sugalvojo strategiją, nukopijuotą nuo rusų, kuri, beje, buvo stipriai kritikuojama, kaip „oficialiai“ nusipirkti sekėjų ir pasikelti savo reitingus, apsimetant nuoširdžiu dovanotoju. Sakydama, kad kruopščiai atsirinko chebrytę, su kuria kruopščiai stumia šitą konkursą, teta Julija meluoja, nes su kuo aplinkui iš influencerių pakalbi, daugelis gavo šituos pasiūlymus“, – kalbėjo N.Bierancas.
N.Bierancas ir pats teigė gavęs J.Žižės kreipimąsi dėl dalyvavimo tokiame dovanų lietuje. Esą moteris jį tikinusi, jog kiti konkurso dalyviai-„influenceriai“ turi susimokėti po 500 Eur už dalyvavimą, tačiau Nagliui neva taikoma išlyga – jam nieko mokėti nereikės.
„O kodėl man nereikės nieko prisimesti? Tai aš jai buvau reikalingas kaip traukos objektas su savo didžiule sekėjų armija tam, kad kuo daugiau jūsų pritraukčiau prie konkurso ir pašerčiau sekėjais tuos, kurie metėsi sklatkę.
Nėr durnų. Žižei ant jūsų p**h*i, čia yra jos apsimestinis noras nuoširdžiai dovanoti, o iš tikro chebra nori prisipirkti sekėjų ir pasididinti savo „reitingus instagrame“. O kadangi jie dar vis nežino, kaip reikės išrinkti nugalėtojus, tai darau prielaidą, kad konkursas nėra skaidrus. Etiška? Baikite, nemanau“, – sakė žinomas „influenceris“.
Šalia vaizdo įrašo nusiklojo palaikymo komentarų paklodė. Geriausiai įvertintieji – iš kitų žinomų žmonių, galimai sulaukusių tų pačių pasiūlymų dalyvauti konkurse.
„Už visus mus pasisakei“, – rašė socialinių tinklų žvaigždė Karolina Meschino. Palaikomąjį komentarą parašė ir Inga Žuolytė, Dovilė Filmanavičiūtė, Erica Jenning, Milita Daikerytė, Iglė Bernotaitytė ir Daina Bosas.
J.Žižė: „Ima juokas iš šito absurdo“
Į jai išsakytus kaltinimus sureagavo ir pati Julija Žižė. Ji instagramo story paskelbė sulaukusi neįtikėtinai daug žinučių per naktį ir itin emocingai pasisakė apie susiklosčiusią situaciją, apeliuodama į N.Bierancą.
„Nes taip, gi gana dovanoti kremukus ar dar kokius dalykiukus, parsidavinėti už reklamą n metų, ir tai vadinti ne prostitucija, o #reklama. Reach'as yra kosminis, žinučių gal apie 2500 per vieną naktį, jų yra įvairių, viskas yra gerai, aš tą priimu.
Pasiėmiau kavos nes noriu su jumis pakalbėti. Dėl tų sekti ar nesekti: aš irgi galvoju, kad šiandien vakare pasinaudosiu savo pakilimu Lietuvos padangėje, lyg man jo trūko. Pasinaudosiu ir būtinai padarysiu IG TV irgi apie mūsų moralę, parsidavimą, instagramą. Laukite – galėsite komentuoti, pasireikšti, lieti savo nuomonę, man tai tik į naudą.
<...> Žinote, kuo daugiau jūsų atseks, tuo tikimybė bus tiems, kurie iš tikrųjų nori laimėti automobilį. Ta, kuri iš tikrųjų labai nori krūtinės korekcijos po gimdymo, kai krūtinė buvo ištampyta ir nukarusi, ko jums daugeliui nesuprast, ką reiškia gyventi su tokiu kompleksu, šansai laimėti irgi išdidėja“, – sakinius liejo moteris.
Tuo metu ji pradėjo berti kaltinimus ne kam kitam, o patiems ją kaltinusiems „influenceriams“ dėl tų pačių priežasčių – esą buvusio nesąžiningumo prieš sekėjus.
„Gana jums patiems nustoti maustyti visa tai, kas čia dabar vyksta. Gana maustyti savo sekėjus ir pirkti juos už kremuką, jums metas patiems jiems kažką duoti, nes tie žmonės jus maitina jau n metų“, – šnekėjo moteris.
Akmenėlių ji pažėrė tiesiai į N.Bieranco darželį, esą šis nedėkingas savo sekėjams: „Negaliu, kaip ima juokas iš šito absurdo <...> Aišku, kad abydna, jog tu pats pagailėjai tų 500 eurų investuoti į šitą konkursą ir pagaliau atsilyginti savo sekėjams, kurie tave maitina n metų, tai, be abejonės, yra abydna, ir dabar iš to reikia daryti tuščią reklamą.
Į sveikatą visiems tiems šnekoriams. O mes su savo komanda, kuri čia dalyvauja, ir dovanojame šiuos prizus, esame dėkingi tiems, kurie mus seka daugelį metų ir norime normaliai atsidėkoti. Žinom, ką dovanojam, ne kokį šūdą, o normalų, gerą, automobilį. Visi kiti galite ir toliau eiti ir apkalbinėti.“
Komunikacijos ekspertė: „Tai dvisluoksnis atvejis“
15min susisiekė ir su rinkodaros agentūra „Fabula Hill+Knowlton Strategies“ direktore ir partnere Raminta Rimkiene, kuri sutiko pakomentuoti, ar socialiniuose tinkluose nuaidėjęs konkursas yra nežymėta reklama, vertinant iš jos profesinės pusės.
Visų pirma įmonės direktorė siūlė kreiptis į teisininkus, nes vertinti vien tik iš komunikacijos pusės būtų sudėtinga.
„Tai dvisluoksnis atvejis. Pirma, ar „influencerių“ „padėkos akciją“ traktuoti, kaip reklamą? Antra, kaip traktuoti akcijoje dalyvaujančius prekės ženklus. Dėl pastarojo spėčiau, kad tai „rėmimo“ atvejis, kuomet prekės ženklas nekontroliuoja turinio, postinimo laiko ir t.t., tik suteikia paramą, taip gaudamas naudos. Tuomet nėra žymima. Na, ir pakapstymui būtų įdomu, ar BMW/Krasta apskritai sutiko dalyvauti šiame kontekste.
Reklamos pasaulyje yra kelių tipų reklamos – vienos įvaizdinės, kuriančios tam tikras asociacijas, lojalumą, norą susitapatinti su prekės ženklu, jos skirtos kurti ilgalaikį santykį su vartotoju, turinčios ilgalaikių tikslų.
Kito tipo reklamos yra pardaviminės, visiškai koncentruotos į produktą ir į kainos pasiūlymą. Jei kaina konkurencinga, akcija sėkminga, pasiūlymas patrauklus, pardavimų skyriai fiksuoja gerus rezultatus, kurie išblėsta, kuomet nelieka akcijų. Tik tokio tipo reklamos negeneruoja lojalumo, turi trumpalaikį efektą, paprastą turgaus santykį „aš parduodu, tu perki“, abiem tuo metu atrodo viskas neblogai. Vartotojas iš šio prekės ženklo pradeda tikėtis tik tokios naudos, gilesnis santykis nesimezga. Šią „influencerių“ „padėkos akciją“ priskirčiau prie pastarųjų.
Panašu, kad triukšmo efektą ši akcija jau sukėlė, daugelis aptarinėja, ar apskritai tokia akcija yra legali, kokie jos užkulisiai ar moralūs prizai, kokias vertybes propaguoja idėjos autoriai, kodėl senas BMW? Taip nesijaudinkime. Vartotojai nėra kvailiai, ilguoju laikotarpiu nuspręs ir savo galingiausia valiuta – „follow“ mygtuku parodys, ar tai eilinė trumpo galiojimo prekė, ar kažkas ja patikėjo ir nuoširdžiai yra įsitraukęs į kuriamą turinį“, – komentavo ekspertė.