Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Vaiko raštelis Merūnui Vitulskiui: „Patyčios buvo sunkiausias laikas gyvenime“

Palaikydamas „Vaikų linijos“ kampaniją „Neleisk sunkumams užaugti“, Merūnas Vitulskis su 15 vaikų ir paauglių pasikalbėjo apie išgyventus sunkumus. Paprašęs užrašyti ant lapelio sunkiausią gyvenimo situaciją ir pasidalinti tuo metu išgyventais jausmais bei lūkesčiais, dainininkas iš kiekvieno vaiko sulaukė prisiminimų apie skaudžias patirtis.
Merūnas Vitulskis
Merūnas Vitulskis / Viganto Ovadnevo/Žmonės.lt nuotr.

Kaip sunkiausią ir baisiausią išgyvenimą daugelis vaikų įvardijo patirtas patyčias.

„Man sunku buvo, kai mirė mano labai mylimas senelis“, „kai labai bijodavau likti vienas“, „kai mane išdavė draugė“, – vienas kito užrašytus skaudžius gyvenimo prisiminimus skaitė vaikai.

„Patyčios buvo sunkiausias laikas gyvenime“, – raštelį su kito vaiko užrašytu skausmingu išgyvenimu M.Vitulskiui perskaitė mergaitė, patikinusi dainininką, kad ši patirtis iš tiesų labai baisi. Paklausęs, ar patyčios daro vaikus nelaimingus, atlikėjas išgirdo ir kitos paauglės patvirtinimą.

Viganto Ovadnevo/Žmonės.lt nuotr./Merūnas Vitulskis
Viganto Ovadnevo/Žmonės.lt nuotr./Merūnas Vitulskis

Vaikai dalijosi, kad tuo sunkiu laiku jie jautėsi „blogai“, „liūdnai ir skausmingai“, „pyko“, „kas bandė mane pralinksminti, tiems buvo labai sunku“. Tėvai ir artimieji tuo metu, anot vaikų, „guodė mane“, „sakė, kad nieko tokio, gyvenime nutinka visokių situacijų“, „bijojo, kad nepadaryčiau kokios kvailystės, kad nenusižudyčiau“. M.Vitulskis, paklausęs vaikų, o ko jie patys tuo metu norėjo iš artimųjų, išgirdo: „Labiausiai norėjosi, kad jie padėtų.“

Kampanijos vaizdo klipas su Merūnu Vitulskiu:

VIDEO: Merūnas Vitulskis: „Nelauk, kol sunkumai užaugs. Papasakok!“ (interneto vaizdo klipas)

Emocinės paramos tarnyba „Vaikų linija“, norėdama padrąsinti vaikus pasakoti apie savo sunkumus artimiesiems arba „Vaikų linijai“, o suaugusiuosius – skirti daugiau dėmesio ir laiko pokalbiams su vaikais, pristato socialinę kampaniją „Neleisk sunkumams užaugti“. Jos idėja atskleista socialiniu eksperimentu: trys žinomi dainininkai (Merūnas Vitulskis, Vilija Matačiūnaitė ir Donatas Montvydas) kiekvienas susitiko su 15 vaikų ir paauglių ir kiekvienam jų uždavė po keturis rimtus klausimus. Eksperimento dalyviai savo atsakymus užrašė ant lapelių ir sumetė juos į vieną indą. Siekiant užtikrinti kiekvieno vaiko anonimiškumą, vaikų buvo prašoma garsiai perskaityti ne savo atsakymus. Jausdamiesi saugūs, vaikai prieš kamerą skaitė apie sunkiausias kiekvieno jų gyvenimo situacijas, pasidalijo tuo metu išgyventais jausmais ir savo lūkesčiais dėl artimų suaugusiųjų elgesio.

„Patyčios – vienos dažniausių skaudžių patirčių, apie kurias pasakoja į „Vaikų liniją“ skambinantys ir rašantys vaikai bei paaugliai. Patyčių situacijose negelbsti nei patarimas „nekreipk dėmesio“, nei siūlymas „būti vyru ir pastovėti už save“, nei paguodimas „juk tai tik žodžiai!“ – vaikai ir be suaugusiųjų pasiūlymo jau būna išmėginę įvairius (ne)reagavimo į patyčias būdus, – pastebi „Vaikų linijos“ psichologė Jurgita Smiltė Jasiulionė. – Todėl svarbu, kad mes, suaugusieji, neskubėtume patarti, pasakyti mums žinomą „geriausią išeitį“ ar nuvertinti to, ką patiria vaikas, o visų pirma klausytumėmės vaiko ir stengtumėmės išgirsti, kokia yra jo patirtis, ką jis jaučia, kaip jis jau mėgino spręsti susidariusius sunkumus. Labai svarbu leisti pačiam vaikui pasakyti, kokios pagalbos jam šiuo metu labiausiai reikia. Kai vaikai jaučiasi išgirsti – jiems ne tik lengviau išgyventi sunkius jausmus, bet ir drąsiau kitą kartą kreiptis pagalbos, nelaukiant, kol sunkumai taps nepakeliami.“

Apie kampaniją „Neleisk sunkumams užaugti“

Socialinę kampaniją „Neleisk sunkumams užaugti“ organizuoja „Vaikų linija“ kartu su partneriais – Vilniaus Lietuvos tūkstantmečio „Rotary“ klubu ir prodiuserine kompanija „TymDrym“. Prie akcijos prisijungė ir jos veidais tapo žinomi dainininkai – Merūnas Vitulskis, Vilija Matačiūnaitė ir Donatas Montvydas.

Pagrindinis kampanijos tikslas – „Vaikų linijos“ teikiamos emocinės paramos viešinimas, siekiant atkreipti visuomenės dėmesį į paauglių išklausymo svarbą, taip apsaugant juos nuo minčių apie savižudybę. Išgyvenant kiekvieną sunkumą, vaikui labai svarbu sulaukti suaugusiųjų išklausymo ir palaikymo. Kai taip nenutinka ir problema nesprendžiama, sunkumų daugėja, o vaiko išgyvenimai stiprėja ir galiausiai tai gali baigtis mintimis apie savižudybę ar net bandymu nusižudyti. Vaikai dažnai prisipažįsta, kad nepasakoja savo skaudžių išgyvenimų šeimos nariams ar mokytojams, nes nenori, nedrįsta ar bijo jų netinkamos reakcijos. Todėl labai svarbu vaikus drąsinti pasidalinti išgyvenimais ir ieškoti pagalbos.

Socialinei kampanijai „Neleisk sunkumams užaugti“ sukurti trys televizijai ir trys interneto erdvei skirti vaizdo klipai, taip pat šešiuose didžiuosiuose Lietuvos miestuose eksponuojami kampanijos lauko plakatai.

Kampanijos „Neleisk sunkumams užaugti“ partneriai – Vilniaus Lietuvos Tūkstantmečio Rotary klubas, prodiuserinė kompanija „TymDrym“, 15min, LRT.

TAIP PAT SKAITYKITE: „Vaikų linijos“ socialinis eksperimentas apie patyčias: Donatas Montvydas pasidalijo savo išgyvenimais

VIDEO: D.Montvydas prisiminė patirtas patyčias ir susidūrimą su peiliu ginkluotais paaugliais

TAIP PAT SKAITYKITE: Pakvietęs vaikus prisiminti sunkius išgyvenimus, Donatas Montvydas išgirdo nevaikiškų išpažinčių

VIDEO: Donatas Montvydas: „Nelauk, kol sunkumai užaugs. Papasakok!“ (interneto vaizdo klipas)

TAIP PAT SKAITYKITE:

Apie patyčias prabilusi Vilija Matačiūnaitė: „Žinomi žmonės taip pat tyčiojasi vieni iš kitų“

Vilijai Matačiūnaitei paaugliai prisipažino, kad slepia savo sunkumus nuo tėvų

VIDEO: Vilija Matačiūnaitė: „Nelauk, kol sunkumai užaugs. Papasakok!“ (interneto vaizdo klipas)

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?