Tai – švedų muzikos žvaigždės Jose Gonzalezo dainos „Every Age“ eilutės. Ketvirtadienio vakarą jas išgirsti gyvai galėjo ir Vilniaus publika – jomis sostinės koncertų salėje „Compensa“ su publika sveikinosi pirmą kartą Lietuvoje viešintis muzikantas.
Į Vilnių jis atvyko ne vienas, drauge scenoje pasirodė ir 22 muzikantus jungiantis, vokiečių kompozitoriaus PC Nackt vadovaujamas kamerinis orkestras „The String Theory“. Tai jau antras jų turas kartu – drauge su orkestru J.Gonzalezas koncertavo dar 2011 metais, gastrolių po Europą metu.
Koncertą organizavusios muzikos agentūros „8 Days A Week“ atstovai neslepia – dėl J.Gonzaleso pasirodymo Lietuvoje derėtasi buvo kone trejus metus. Galbūt todėl dar praėjusių metų vasarą paviešinus žinią, jog vasarį švedas koncertuos Vilniuje, bilietai į šį šou buvo graibste grabstomi.
Nenuostabu – ketvirtadienio vakarą melomanai užpildė visas sėdimas arenos vietas, dalis atvykusių nutūpė ir ant laiptų. Tarp susirinkusiųjų buvo galima sutikti ir žinomų veidų, išskirtinės galimybės savo ausimis išgirsti neeilinio koncerto nepraleido ir dainininkė Šorena Janiashvili, humoristai Paulius Ambrazevičius, Mantas Katleris su mylimąja Aiste Kabašinskaite, laidų vedėjas Ignas Krupavičius ir daugelis kitų.
Argentinietiškų šaknų turinčio J.Gonzalezo muzika jo gerbėjus paliečia iki pat širdies gelmių. 38-erių švedo pasirodymai – be didelės pompastikos, scenoje jam nereikia didelių dekoracijų, įmantraus apšvietimo. Svarbiausia – gitara, kuri jo rankose suskamba taip, kad į koncertus atvykusių gretose nelieka abejingų.
Kaip dar anksčiau buvo rašyta, J.Gonzalezo ramybė, kuklumas, geras humoro jausmas ir skandinaviškas tempas – tai, kas išskiria atlikėją iš kitų. Jo kūryba ir filosofija ieško prasmės ir nagrinėja gyvenimo egzistencijos klausimus.
Į sceną pagrindinis vakaro svečias žengė po lietuvių kompozitoriaus ir dainų autoriaus Domo Strupinsko ir keturių talentingų muzikantų pasirodymo, jis buvo pasirinktas „apšildyti“ švedo koncertą.
Beveik dviejų valandų programoje skambėjo garsiausi muzikanto hitai, tarp kurių – ir „Down The Line“, „What Will“, „Cycling Trivialities“, „Leaf Off/ The Cave“, „The Forest“, čia buvo galima išgirsti ir nemažai kvapą gniaužiančių orkestro aranžuočių.
Modernus „The String Theory“ orkestras išties vertas dėmesio. Be styginių, varinių, medinių pučiamųjų, be mušamųjų instrumentų, elektrinės gitaros arenoje suskambo ir daug publikai nematomų instrumentų. Vienas originalesnių – grąžtas, pjovimo įrankio garsai pasirodymui pridavė tik papildomo šarmo.
Pasirodymas neapsiėjo ir be „Crosses“, kurios savitą versiją dar visai neseniai pristatė ir kūrinį perdainavusi Eglė Sirvydytė.
Koncertui persiritus į antrą pusę J.Gonzalezas pamėtė ir didžiausius savo kozirius – suskambus akustinei garsiojo „The Knife“ hito „Heartbeats“ versijai šį kūrinį drauge dainavo kone visi. O iškart po to pasigirdę triphopo dievų „Massive Attack“ dainos „Teardrops“ akordai ne vieną privertė ir susigraudinti – skambėjo taip stipriai ir taip jautriai, kad kūnu bėgiojo šiurpuliukai. Po šios, nuo J.Gonzalezo koncertų jau neatsiejamos dainos, minia pakilo nuo kėdžių palydėję kūrinį garsiais plojimais.
Akimirką atrodė, kad koncertas jau baigtas, tačiau minutei palikę sceną muzikantai sugrįžo dar kartą. „Tai mano pirmas kartas Lietuvoje. Ačiū, kad pakvietėte mus“, – publikai dėkojo J.Gonzalezas lietuviškai keliskart ištardamas „ačiū“.
Po pasirodymo Vilniuje J.Gonzalezas su orkestru čia ilgai nesibus. Ši žiema muzikantams – itin darbinga. Jau pentadienį jų laukia koncertas Taline, o vėliau – ir kituose Europos miestuose.