Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Augalininkystės ir gyvulininkystės produkcijos šiemet pagaminta mažiau

2013 m. augalininkystės ir gyvulininkystės produkcijos pagaminta už 8,6 mlrd. litų, arba 2,9 procento mažiau nei 2012 m., produkcijos apimtis palyginamosiomis ankstesnių metų kainomis sumažėjo 3,2 procento: augalininkystės produkcija sumažėjo 5,2 procento, o gyvulininkystės – padidėjo 0,4 procento, remdamasis išankstiniais duomenimis, praneša Lietuvos statistikos departamentas.
Kiaulė
Augalininkystės ir gyvulininkystės produkcijos šiemet pagaminta mažiau / Andriaus Vaitkevičiaus / 15min nuotr.

Augalininkystės produkcijos vertė sumažėjo 9,1 procento, nes buvo išauginta 10 procentų mažiau cukrinių runkelių (dėl 7,9 proc. mažesnio derlingumo ir 2,4 proc. sumažėjusio pasėlių ploto), 9,4 procentų – rapsų sėklų (dėl 9,5 proc. mažesnio derlingumo), 8 procentais – bulvių (dėl 12,3 proc. sumažėjusio pasėlių ploto), 7,3 procento – javų (dėl 12,9 proc. mažesnio derlingumo). Palyginti su 2012 m., 4,9 procento krito augalininkystės produktų supirkimo kainos, ypač krito vaisių ir uogų – 21,8 procentų, rapsų sėklų – 12,9 procento, javų – 4,2 procento.

Gyvulininkystės produkcijos vertė padidėjo 8,3 procento. Tam įtakos turėjo 6,8 procento padidėjusios gyvulininkystės produktų supirkimo kainos, iš jų pieno – 17,6 procento, paukščių – 7,1, be to, daugiau išauginta kiaulių (9,9 proc.), naminių paukščių (5,8 proc.), bet mažiau primelžta pieno (2 proc.), išauginta galvijų (12,1 proc.).

Materialinės išlaidos padidėjo 2,1 procento. Išaugo sėklų ir sodinamosios medžiagos (15,7 proc.) ir kombinuotų pašarų (7 proc.) kainos.

2013 m. žemės ūkio pridėtinė vertė to meto kainomis sudarė 3,7 mlrd. litų, arba 7,3 procento mažiau nei 2012 m. 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?