Čekija apribos glifosato naudojimą

Čekija nuo kitų metų apribos piktžolių naikinimui skirtų chemikalų, kurių sudėtyje yra prieštaringai vertinamo herbicido glifosato, naudojimą, pirmadienį paskelbė šalies žemės ūkio ministerija.
Glifosatas pradėtas naudoti kaip piktžolių naikinimo priemonės „Roundup“ aktyvioji medžiaga
Glifosatas pradėtas naudoti kaip piktžolių naikinimo priemonės „Roundup“ aktyvioji medžiaga / AFP/„Scanpix“ nuotr.
Temos: 2 Čekija Monsanto

Glifosatą sukūrė ir 1974 metais pardavinėti pradėjo JAV chemijos bendrovė „Monsanto“, herbicidą pavadinusi „Roundup“. Šiais metais „Monsanto“ buvo visiškai išpirkta Vokietijos chemijos ir farmacijos giganto „Bayer“.

Pasaulio sveikatos organizacijos (PSO) tyrimas parodė, kad glifosatas, ko gero, sukelia vėžį, bet vėliau atlikti tyrimai prie tokios išvados prieidavo ne visada.

Čekija nuo kitų metų uždraus naudoti glifosatą piktžolių naikinimui bei kaip sausinančią medžiagą, greitinant augalų brendimą, pranešime teigė ministerija.

„Šios medžiagos bus naudojamos tik tais atvejais, kai nebus jokio kito veiksmingo metodo“, – patikslino Čekijos žemės ūkio ministras Miroslavas Tomanas.

Ministerija taip pat pabrėžė, kad Čekijoje panaudoto glifosato apimtys krito nuo 953 tūkst. litrų 2013 metais iki 750 tūkst. litrų pernai.

Europos Sąjunga (ES) praėjusiais metais nusprendė penkeriems metams pratęsti glifosato naudojimo licenciją. Tuomet už pratęsimą balsavo 18 iš 28 valstybių, įskaitant Čekiją ir Vokietiją.

Tačiau ES paliko teisę valstybėms narėms pačioms nuspręsti, ar jos nori glifosato naudojimo apribojimus taikyti nacionaliniu lygmeniu.

Nors aplinkosaugos organizacijos ilgą laiką ragina Europą visiškai uždrausti glifosato naudojimą, „Monsanto“ tvirtina, kad herbicidas atitinka ES licencijavimo standartus.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis