Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

Grūdų augintojų derlius neužsigulės – Klaipėdos uoste atvertas naujas birių krovinių terminalas

Grūdų augintojams nebereikės ilgai laikyti derliaus sandėliuose ir laukti galimybės eksportuoti – Klaipėdos uoste bendrovė „Malkų įlankos terminalas“ užbaigė birių krovinių terminalą ir pajėgs vienu metu sandėliuoti apie 55 tūkst. tonų grūdų.
„Malkų įlankos terminalas“ nuo šiol galės priimti daugiau grūdų
„Malkų įlankos terminalas“ nuo šiol galės priimti daugiau grūdų / Aurelijos Kripaitės/15min.lt nuotr.

„Įmonė negali krauti vieno tipo krovinių, todėl įvertinę grūdų paklausos mastus ir gilias žemdirbystės tradicijas nusprendėme, jog įmonės plėtrą reikia vystyti birių krovinių kryptimi“, – aiškino bendrovės „Malkų įlankos terminalas“ vadovas Julius Kiršis.

Pietinėje uosto dalyje veikiantis „Malkų įlankos terminalas“ yra neabejotinas medienos krovos lyderis. Istoriškai susiklostė, jog į įlanką įtekančiu Klaipėdos kanalu, dar vadinamu Vilhelmo kanalu, buvo plukdomi sieliai į uostą.

Ir dabar „Malkų įlankos terminalo“ pagrindiniu kroviniu lieka mediena. 2008-aisiais Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija rekonstravo 142 krantinė, terminalas praplėstas 268 metrais. Pradėta krauti inertinius krovinius, kaip skalda, žvyras, smėlis.

Prieš porą metų pradėta ruoštis priimti birius krovinius – pastatytos svarstyklės, vagonų ir automobilių iškrovimo stotys. Uosto direkcija išgilino akvatoriją prie krantinių.

Įmonės teritorijoje nutiestos 4 geležinkelio šakos, vienu metu galima priimti iki 150 vagonų.

Pirmiausiai buvo pastatytos saugyklos, galinčios priimti 20 tūkst. t grūdų. Šią vasarą pastatytas 4300 kv. m ploto sandėlis, kuriame tilptų 35 tūkst. t grūdų. Taip pat įrengta transportavimo linija, kuria tiesiai gali būti pakrauti grūdai į laivą. Per dvejus metus bendrovė į birių krovinių terminalą investavo apie 20 mln. Lt.

Išgilinus akvatoriją prie „Malkų įlankos terminalo“ pirmą kartą šioje įlankoje buvo priimtas „Panamax“ tipo laivas, kurio ilgis – 225 m. „Šis žingsnis parodė, kad grūdus Klaipėdos uoste galima krauti ne prie vienos ar dviejų krantinių. Mūsų partneriams atvėrė gerokai didesnes perspektyvas“, – teigė J.Kiršis.

Bendrovė jau turi pasirašiusi ilgalaikes sutartis su dviem stambiais grūdų eksportuotojais – „Scandagra ir „Avena Nordic Grain“.

Praėjusiais metais Lietuvos grūdų augintojai surinko didžiulį derlių. Klaipėdos uosto kompanijos nespėjo krauti produkcijos, todėl dalis išgabenta į Liepoją.

„Po šio terminalo atidarymo Liepoja didesnės ar mažesnės grūdų dalies vis tiek neteks“, – prognozavo J.Kiršis. 
Šiemet „Malkų įlankos terminale“ planuojama perkrauti apie 250 tūkst. tonų grūdų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos