„Įmonė negali krauti vieno tipo krovinių, todėl įvertinę grūdų paklausos mastus ir gilias žemdirbystės tradicijas nusprendėme, jog įmonės plėtrą reikia vystyti birių krovinių kryptimi“, – aiškino bendrovės „Malkų įlankos terminalas“ vadovas Julius Kiršis.
Pietinėje uosto dalyje veikiantis „Malkų įlankos terminalas“ yra neabejotinas medienos krovos lyderis. Istoriškai susiklostė, jog į įlanką įtekančiu Klaipėdos kanalu, dar vadinamu Vilhelmo kanalu, buvo plukdomi sieliai į uostą.
Ir dabar „Malkų įlankos terminalo“ pagrindiniu kroviniu lieka mediena. 2008-aisiais Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija rekonstravo 142 krantinė, terminalas praplėstas 268 metrais. Pradėta krauti inertinius krovinius, kaip skalda, žvyras, smėlis.
Prieš porą metų pradėta ruoštis priimti birius krovinius – pastatytos svarstyklės, vagonų ir automobilių iškrovimo stotys. Uosto direkcija išgilino akvatoriją prie krantinių.
Įmonės teritorijoje nutiestos 4 geležinkelio šakos, vienu metu galima priimti iki 150 vagonų.
Pirmiausiai buvo pastatytos saugyklos, galinčios priimti 20 tūkst. t grūdų. Šią vasarą pastatytas 4300 kv. m ploto sandėlis, kuriame tilptų 35 tūkst. t grūdų. Taip pat įrengta transportavimo linija, kuria tiesiai gali būti pakrauti grūdai į laivą. Per dvejus metus bendrovė į birių krovinių terminalą investavo apie 20 mln. Lt.
Išgilinus akvatoriją prie „Malkų įlankos terminalo“ pirmą kartą šioje įlankoje buvo priimtas „Panamax“ tipo laivas, kurio ilgis – 225 m. „Šis žingsnis parodė, kad grūdus Klaipėdos uoste galima krauti ne prie vienos ar dviejų krantinių. Mūsų partneriams atvėrė gerokai didesnes perspektyvas“, – teigė J.Kiršis.
Bendrovė jau turi pasirašiusi ilgalaikes sutartis su dviem stambiais grūdų eksportuotojais – „Scandagra ir „Avena Nordic Grain“.
Praėjusiais metais Lietuvos grūdų augintojai surinko didžiulį derlių. Klaipėdos uosto kompanijos nespėjo krauti produkcijos, todėl dalis išgabenta į Liepoją.
„Po šio terminalo atidarymo Liepoja didesnės ar mažesnės grūdų dalies vis tiek neteks“, – prognozavo J.Kiršis.
Šiemet „Malkų įlankos terminale“ planuojama perkrauti apie 250 tūkst. tonų grūdų.