Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Konkurencijos taryba: įstatymo pataisos dėl maisto labdarai gali neigiamai paveikti rinką

Siūlymas įstatyme įtvirtinti prievolę didesnėms parduotuvėms labdarai atiduoti dar tinkamus vartoti, tačiau pasibaigusio galiojimo maisto produktus gali sudaryti skirtingas konkurencijos sąlygas, todėl projekto rengėjams siūloma atlikti poveikio rinkai vertinimą, teigia Konkurencijos taryba.
Naujas „Iki"prekybos centras Pilaitėje
Maistas / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.
Temos: 1 Maistas

„Tokie reikalavimai kai kurioms įmonėms sukurs papildomas sąnaudas, kurių nepatirs jų konkurentės“, – pranešime teigė taryba.

Maisto įstatymo projektas numato, kad produktai, kurių galiojimo laikas yra pasibaigęs, bet jie yra saugūs ir tinkami vartoti, gali būti neatlygintinai perduoti labdarai, o visoms maisto prekybos įmonėms, kurių plotas yra didesnis nei 400 kv. metrų, tokį maistą išmesti draudžiama, prieš tai nepasiūlius jo labdaros gavėjams.

Taryba pasiūlė Ekonomikos ir inovacijų ministerijai išanalizuoti, ar toks ploto slenkstis negalėtų būti žemesnis, siekiant apimti kuo didesnį parduotuvių skaičių.

Tarnyba taip pat rekomendavo įvertinti, ar prievolė itin nepadidintų kaštų įmonėms ir dėl to neišaugtų kainos.

Diskusijos dėl maisto švaistymo Seime prasidėjo 2022 metų rudenį, parlamentarams pasiūlius įpareigoti prekybininkus netinkančius prekybai, bet saugius maisto produktus atiduoti labdarai. Teisininkai tada įspėjo, kad toks siekis gali prieštarauti Konstitucijai.

Ministrė Aušrinė Armonaitė anksčiau teigė, kad leidžiant prekiauti tokiais produktais būtų sutaupoma apie 50 tūkst. tonų maisto ir 147,6 mln. eurų per metus.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?