Gamykla jau pradėjo veikti, todėl koncernui SDF priklausanti bendrovė „Deutz Fahr“ nusprendė naujiena pasidalyti su pasauliu – surengė spaudos konferenciją ir sukvietė specializuotų leidinių ir naujienų atstovus.
Traktoriai taip pat dalyvauja grožio konkursuose
Gamykla yra įkurta Lauingeno (Vokietija) miesto apylinkėse. Ši vietovė garsėja ir savo atomine jėgaine, kurią vietiniai dažnai vadina „debesų gamykla“ – giedrame danguje tai akivaizdu.
Ekskursijos vadovas lydi visą pulką žurnalistų. Pirmiausia nuveda į pačią gamyklą ir pasakoja apie procesą.
Keletas tūkstančių detalių per 16 valandų tampa žaliu stilingu laukų galiūnu. Daugybę sudėtingų darbų atlieka robotai.
„Esminis dalykas – kiekvienas traktorius, nuriedantis nuo konvejerio, yra patikrinamas“, – įtikinamai aiškino gidas. Bendrovė didžiuojasi patentuota patikros sistema, kurią vadina unikalia. Estakada gerokai pakilnoja priekinio tilto ratus, tikrina tvirtumą.
Gamykloje – vokiška tvarka – viską galima žiūrėti, tačiau fotografuoti ir filmuoti draudžiama. Pasirodo, net ir nedidelės smulkmenos gamybos linijoje gali būti skanus kąsnelis konkurentams.
Žodžiais galima pasakyti tik tiek, kad tenka nužygiuoti gerą kilometrą, kol praeini visą gamyklos konvejerį. Matai, kaip vientisa metalinė traktoriaus važiuoklė „apauga“ vamzdeliais ir sraigteliais, kol galiausiai užkeliama kabina, primontuojami ratai.
Traktorių konkursuose, be SDF, kasmet susiremia: „Goldoni“, ARGO, „Claas“, JCB, „Massey Ferguson“, „New Holland“, „Case IH“, „Fendt“, „John Deere“, AEBI, BCS, „Antonio Carraro“ ir daugelis kitų.
Tokiame konkurse prieš keletą metų „Deutz Fahr Agrotron 7250 TTV“ pelnė auksinio traktoriaus nominaciją už dizainą. Seniausiam Europoje traktorių gamintojui priekaištų dėl išvaizdos sunku pateikti.
Traktorių muziejus su kino teatru
Kitoje gatvės pusėje, gamyklos administracijos pastate, įrengtas muziejus, kuriame demonstruojami kone visų traktorių ir variklių pavyzdžiai.
Per pastaruosius trejus metus SDF šią gamyklą pastatė už daugiau kaip 90 mln. eurų. Teritorija užima 150 tūkst. kv. m plotą, beveik trečdalį užima pastatai.
„Deutz“ istorija prasidėjo 1894 metais, kai buvo pagamintas 26 AG žibalu varomas traktorius. Apie technikos raidą byloja net pagal laikmetį išrikiuotos sėdynės.
Bežiūrėdamas traktorių raidos istoriją, pradedi suprasti, koks tai svarbus pagalbininkas ūkyje, galintis pakeisti šimtus arklių ir žmogaus darbo rankų.
Pirmiausia buvo stacionarus motoras, kuris galėdavo sukti bet kokius įrenginius. Anksčiau juos turėdavo sukti vėjas, vanduo ar manieže ratus sukantys arkliai. Vėliau šis motoras įgavo ratus bei transmisiją ir tapo tikru traktoriumi.
Šiame pastate taip pat yra parduotuvė, kino salė, mokymų klasės, vaikų žaidimų zona darbuotojų vaikams. Šios bendrovės vaikai po kilimą stumdo plastikinius ir pliušinius „Deutz Fahr“ traktorius.
Per pastaruosius trejus metus SDF šią gamyklą pastatė už daugiau kaip 90 mln. eurų. Teritorija užima 150 tūkst. kv. m plotą, beveik trečdalį užima pastatai. Gamykla pajėgi į pasaulį paleisti po 6000 traktorių per metus.
Didžiuliame plote taip pat yra įkurta traktorių vairavimo mokymo trasa. Nuo gatvės galima matyti, kaip besimokantieji bando įveikti įvairiausias estakadas, mokosi vairuoti su prikabintais agregatais.
Spaudos konferencijoje paaiškėjo, kad SDF per paskutinius metus sugebėjo išlaikyti stabilius pardavimus, kai bendra Europos traktorių rinka šiek tiek traukėsi. Sumažėjimą Europoje kompensavo augantys pardavimai Kinijoje ir kitose Azijos šalyse.
Koncerno vadovai žurnalistus tikino, kad investicijos buvo būtinos ir neišvengiamos. Kodėl? Nes naujausia gamyklos įranga gerokai sumažina gamybos išlaidas, bet padidina kokybę.
Žurnalisto kelionę į Vokietiją apmokėjo "Deutz Fahr", straipsnio turiniui tai įtakos neturėjo.