Kam to reikia?
Kai V.Baltraitienė Seime pristatinėjo įstatymą, kai kurie Seimo nariai ją kritikavo, kad ji tą daro kaip Seimo narė, o ne kaip žemės ūkio ministrė. Tai reiškia, kad Vyriausybėje klausimas nebuvo svarstytas. V.Baltraitienė aiškino, kad Vyriausybėje jis būtų užstrigęs, be to, premjeras jam pritaria.
„Jeigu per Vyriausybę, tai mes turbūt būtume… nes tai yra visai kita tvarka. Tai būtume ne dėl to, kad premjeras nepritaria. Premjeras pritaria, mes apie tai šnekėjome, bet tai yra labai ilgas biurokratinis aparatas. Visa procedūra, aš noriu pasakyti, labai ilga. Reikia labai daug derinimų, mes visi…
Jūs patys suprantate, jau Seime kiek užtrunka, kai Seimo narys teikia. Jeigu per Vyriausybę, tai labai ilgas procesas. Ne dėl to, kad nepritaria, o dėl to, kad yra labai daug derinimų“, – plenarinio posėdžio metu kalbėjo žemės ūkio ministrė.
Nors buvo apkaltina bandymu nustatyti kainas, Seimo nariams ji aiškino, kad įstatymas yra teikiamas siekiant apginti žemdirbį. Įstatymų projekte yra pateikta statistika, kaip keitėsi žalio pieno ir mažmeninėje rinkoje realizuojamo pieno kainos. Akivaizdžiai matyti, kad žalio pieno supirkimo kainos smuko gerokai smarkiau nei pieno produktų.
Įstatymas turėtų apriboti prekybininkų ir pieno perdirbėjų piktnaudžiavimą. Jį žemdirbiai sako patiriantys savo kailiu.
Negailestinga ir Konkurencijos taryba
Konkurencijos tarybos nuomone, siūlomas reguliavimas pažeidžia SESV įtvirtintą laisvo prekių judėjimo principą, taip pat numato nepagrįstus ūkinės veiklos ir konkurencijos ribojimus. Toks reguliavimas, kuris siūlomas projekte, gali sukelti neigiamų pasekmių tiek patiems ūkininkams (žalio pieno gamintojams), tiek ir vartotojams, 15min.lt aiškino Jolanta Ivanauskienė, Konkurencijos tarybos narė.