Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Pieno produktų eksportuotojai ruošiasi lėtam augimui

Prieš dvejus metus pradėjusi sparčiai augti pasaulinė pieno rinka stoja, todėl  eksportuotojai ruošiasi lėtam augimui, teigia pienininkų asociacija Pieno centras.
Pienas
Pienas / 123rf.com

„Artimiausiu laikotarpiu pieno ir produktų gamybai, žaliavos supirkimo kainoms ir eksporto rezultatams didžiausios įtakos turės gamtinės sąlygos pagrindiniuose žaliavos gamybos regionuose bei užsienio prekybą nulemiantys geopolitiniai veiksniai“, – pranešime sakė asociacijos vadovas Egidijus Simonis.

Anot jo, pasaulinės rinkos perspektyvos yra miglotos dėl neaiškios „Brexit“ baigties, taip pat dėl tvyrančios prekybos karo įtampos tarp JAV ir Kinijos.

Egidijus Simonis
Egidijus Simonis

Portalo milkprices.nl duomenimis, didžiosios JAV pieninės stambiesiems pieno tiekėjams 2018 metų gruodį mokėjo vidutiniškai 307 eurus už toną, Naujosios Zelandijos – 294 eurus, Europos Sąjungos – 341 eurą. Gruodį pienas 0,6 proc. pabrango tik Naujojoje Zelandijoje. Pieno supirkimo iš stambių tiekėjų kaina JAV sumažėjo 4,7 proc., Europoje – 1,1 procento.

„Europos Sąjungos pieno gaminių eksportas pernai susitraukė – pieno ūkiai netruko sureaguoti ir metų pabaigoje taip pat pradėjo mažinti žaliavos gamybą ūkiuose, tačiau tai neapsaugojo nuo žaliavos kainų kritimo“, – sako E.Simonis.

Lietuvoje natūralaus pieno supirkimo kaina sausį, palyginti su gruodžiu, smuko 2,5 proc. iki 306 eurų už toną, o palyginti su pernai sausiu – 0,5 proc., skelbia Žemės ūkio ministerija.

Anot E.Simonio, Lietuvoje pieno supirkimo kainas veikia sumenkę pagrindinių lietuviškų eksporto prekių – sūrių, išrūgų ir grietinėlės – pardavimai užsienyje.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos