Pieno supirkimo kainos stambiems ūkiams pasiekė europinį vidurkį

Lietuvos pieno perdirbimo įmonės už natūralų pieną stambiesiems pieno ūkiams 2018 metais mokėjo Europos Sąjungos šalių supirkimo kainų vidurkį.
Nemokamo pieno dalijimo akcija prie Žemės ūkio ministerijos Vilniuje
Pienas / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

Lietuvos pieno ūkiams, parduodantiems daugiau kaip 40 tonų pieno per mėnesį, didžiausi perdirbėjai už natūralų pieną 2018 metais mokėjo vidutiniškai 330 eurų už toną.

Pasak pienininkų asociacijos „Pieno centras“ direktoriaus Egidijaus Simonio, metinės pieno supirkimo kainos stambiesiems tiekėjams susilygino su europiniu vidurkiu, o kai kurios šalies pieno perdirbimo įmonės praėjusių metų pabaigoje už žaliavą mokėjo netgi daugiau, nei vidutiniškai Europoje.

Žemės ūkio ministerijos skelbiamais duomenimis, Vilkyškių pieninė, kaip ir „Žemaitijos pienas“ stambiems ūkiams už toną natūralaus rodiklių pieno 2018 metais vidutiniškai mokėjo 337 eurus, „Pieno žvaigždės“ – 334 eurus, „Rokiškio sūris“ – 332 eurus, „Marijampolės pieno konservai“ – 332 eurus, „Nordic proteins“ – 333 eurus, „Pienas LT“ – 309 eurus.

Portalo milkprices.nl duomenimis, pieno gamintojams, parduodantiems daugiau kaip 40 tonų pieno per mėnesį, didžiosios Europos pieninės už standartinių rodiklių (4,2 proc. riebumo ir 3,4 proc. baltymingumo) pieną 2018 metais mokėjo vidutiniškai 338 eurus už toną.

Supirkto pieno dalis iš stambiųjų pieno ūkių pernai gruodį siekė 64 proc. viso supirkto kiekio Lietuvoje.

Praėjusiais metais pieną iš 22,8 tūkst. pieno gamintojų supirko 57 supirkimo įmonės šalyje.

2018 metais Lietuvoje supirkta 1356 tūkst. tonų natūralaus pieno – 2,8 proc. mažiau, palyginti su 2017 metais (1395 tūkst. tonų).

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis