Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Rūpinantis kitų poilsiu, patiems ilsėtis tenka mažai

Dvarčėnų kaime, Alytaus rajone, įsikūrusi kaimo turizmo sodyba „Dvarčėnų dvaras“ savo istoriją skaičiuoja nuo 2008 metų. Jos savininkas Egidijus Blažauskas sako, kad pradžia nebuvo lengva – sunkmečiu retas kuris išsiruošdavo pailsėti. Tačiau atsigavus ekonomikai svečių ant Suvingio ežero kranto stovinčiame kaimo turizmo komplekse netrūksta. Sodybos savininkui planus įgyvendinti padėjo parama, teikiama pagal Lietuvos kaimo plėtros 2007–2013 m. programą.
4. E.Blažauskas (1)
Nuotr. iš E.Blažausko archyvo

Grūdines kultūras išmainė į kaimo turizmą

„Mintis užsiimti kaimo turizmu kilo jau seniai, dar 2003 metais. Norėjau daugiau dirbti su žmonėmis, sukurti tokią aplinką, kuri leistų jiems pailsėti, atsigauti po įtemptų darbų“, – pasakojimą pradeda E. Blažauskas.

Vietoje, kur dabar įsikūrusi jo kaimo turizmo sodyba, anksčiau buvo laukai, kuriuose E. Blažauskas augino grūdines kultūras. Tačiau ši veikla buvo nuostolinga – ūkininkas neturėjo nuosavos technikos, o nuomuotis brangiai kainavo.

Daug keliaudamas vyras įsitikino, kad Lietuvoje yra mažai poilsio vietų. Iš kitų šalių parsivežęs daug įspūdžių ir idėjų, jis nusprendė įkurti savo kaimo turizmo sodybą.

Po aštuonių metų – pirmosios atostogos

Šiandien „Dvarčėnų dvare“ pluša visa E. Blažausko šeima. Žmona bendrauja su svečiais, o jis pats prižiūri sodybą ir įgyvendinima idėjas. Iš pradžių su svečiais bandė dirbti abu, tačiau vėliau suprato, kad tik dubliuoja vienas kito darbą. Net vaikai, stebėdami į sodybos veiklą pasinėrusius tėvus, dažnai pasisiūlo padėti, pavyzdžiui, nupjauti veją.

Nors, kaip sako pats E. Blažauskas, kaimo turizmo sektoriuje labai ryškus sezoniškumas – aktyvus sezonas trunka vos apie 100 dienų, – tačiau intensyviai dirbama visus metus.

Nors, kaip sako pats E. Blažauskas, kaimo turizmo sektoriuje labai ryškus sezoniškumas – aktyvus sezonas trunka vos apie 100 dienų, – tačiau intensyviai dirbama visus metus. Netgi šaltuoju metų laiku į kaimo turizmo sodybą atvyksta įmonės ar pavieniai asmenys – jie mėgaujasi pirtimi, kubilu, žvejoja šalia esančiame ežere. Pats vyras juokauja, kad ši vasara – pirmoji po aštuonerių metų pertraukos, kada jis su šeima kelioms dienoms buvo ištrūkęs pailsėti į Nidą.

Vyras mato šviesias kaimo turizmo perspektyvas. „Lietuvoje daug lankytinų, gražių vietų, tad sparčiai populiarėja ir vietinis turizmas. Užsienio turistus pritraukti kiek sunkiau, tačiau tikiu, kad ir čia situacija gerės“, – sako E. Blažauskas, kurio sodyboje jau šiandien lankosi ne tik lietuviai, bet ir svečiai iš užsienio šalių.

Svajonę įgyvendinti padėjo Europos Sąjungos parama

Pirmąkart E. Blažauskas paramos kreipėsi 2005 metais. Už gautas lėšas buvo pastatyti pirmieji sodybos pastatai: dvaras ir poilsio namelis, įrengta konferencijų salė, pradėtos teikti maitinimo paslaugos.

Antrąkart Blažauskas kreipėsi paramos pagal Lietuvos kaimo plėtros 2007–2013 m. programos priemonę „Kaimo turizmo veiklos skatinimas“. Paramos lėšomis įrengė lauko baseiną, lauko teniso kortus, pėsčiųjų takus, papildomus dviviečius numerius. Vyras turi dar daug idėjų, kaip galėtų patobulinti savo sodybą, tad paramos ketina kreiptis ir ateityje.

Kaimo turizmas Lietuvoje sparčiai populiarėja

Per visą paramos teikimo laikotarpį pagal Lietuvos kaimo plėtros 2007–2013 m. programos priemonę „Kaimo turizmo veiklos skatinimas“ patvirtinti 355 projektai. Jiems įgyvendinti skirta 41,9 mln. eurų paramos lėšų, iš jų 38,9 mln. eurų jau išmokėta.

Daugiau informacijos apie įsipareigojimus pagal KPP priemones – www.nma.lt, zum.lrv.lt.

Sužinok naujienas apie paramą pirmas – prisijunk prie NMA Facebook paskyros

NMA logo mazas

 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?