Uogautojai: miško uogos ir grybai tampa prabangos preke

Šviežių miško grybų ir uogų šiais metais yra mažiau, mažėja ir jų paklausa, ir poreikis, sako Lietuvos miško grybų ir uogų verslininkų asociacijos vadovas. Pasak Virginijaus Varanavičiaus, mėlynės, voveraitės ir kitos miško gėrybės po truputį tampa prabangos preke.
Pakelėse parduodamos miško gėrybės
Pakelėse parduodamos miško gėrybės / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

„Aš dažnai apie tai pamąstydavau, kad tampa prabangos preke. (...) Mėlynių kainos stiprokai pakilo, kadangi derlius yra prastas“, – BNS sakė jis.

Naujųjų Valkininkų kaimo bendruomenės, kurioje yra tokių gėrybių turgelis, vadovas Vytautas Česnys sako, jog į miškus daugiausia eina vyresnio amžiaus žmonės.

„Jaunimas nenori, jaunimas tik valgo“, – BNS teigė V. Česnys.

„Pas mus pragyvenimo lygis kyla, miškai tuštėja, tie kaimo žmonės, kurie dažniausiai eidavo, nes vilniečiai ir kauniečiai nevažiuoja, nerenka grybų ir neveža į supirktuves, o kaimai, nuvažiuokit į kaimą ir pamatysit – tušti“, – pabrėžė V. Varanavičius, kuriam priklauso ir Varėnos miško gėrybių perdirbimo ir eksporto bendrovė „Vipreka“.

Jo teigimu, šviežių miško gėrybių paklausa mažėja ir Vokietijoje, Prancūzijoje, kur eksportuojama daugiausia Lietuvos mėlynių ir voveraičių.

„Tie, kurie tradicijas turėjo valgyt tuos lauko grybus, tai jie po truputėlį irgi, kaip ir pas mus, keliauja anapilin ir tos tradicijos po truputį mažėja. Aš nesakau, kad panaudojimo nėra, jis yra, bet ženkliai mažesnis nei buvo anksčiau. Jei tie grybai pabrangsta, yra brangesni, tai jų jau nebereikia“, – sakė jis.

Vis dėl to, V. Česnio teigimu, Lietuvoje žmonės vis dar aktyviai lankosi turgavietėse.

„Nemažėja (turguje lankytojų – BNS), tas pats. Mūsų turgelis dabar rekonstruojamas, gražinamas, daromas civilizuotesnis, kad būtų ir prekeiviams patogu, ir pirkėjams“, – sakė bendruomenės vadovas.

V. Varanavičiaus teigimu, šiuo metu voveraitės superkamos po 4,5 euro už kilogramą, mėlynės – po 3 eurus.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis