Patirtį atsivežė iš Danijos
„Mūsų ūkis, kuriame salotos auginamos po atviru dangumi, Lietuvoje yra vienas iš didžiausių. Rimtų konkurentų greitu metu vargu ar atsiras, nes šiam verslui reikia itin daug žinių. Pats beveik 20 metų nuosekliai kildamas karjeros laiptais patirties sėmiausi viename didžiausių Danijos salotų ūkių, kol pajutau, kad jau galiu tai padaryti ir Lietuvoje“, – pasakoja įvairiaspalvėmis ir įvairiaformėmis salotomis nusėtų laukų šeimininkas V.Nagreckis.
Pasak ūkininko, salotos – labai įnoringa kultūra, tad jas auginti sudėtinga. Vos valandą pavėlavus žalialapes palaistyti, padarytos žalos gali ir nebeatitaisyti. Taip pat, apie 90 proc. verslo sėkmės priklauso nuo orų, kurie Lietuvoje, kaip žinia, itin permainingi, tad ir reaguoti verčia greitai. Nors ir tai ne visada gelbėja – pernai, kai buvo itin lietinga vasara, pavyko nuimti tik apie trečdalį iš anksto numatyto derliaus.
Visgi, nepaisant nenuspėjamų Lietuvos orų, V.Nagreckiui per metus pavyksta išauginti net tris salotų derlius ir šią Lietuvos ūkininkų gan skeptiškai vertinamą daržovę paversti pragyvenimo šaltiniu ne tik savo šeimai, bet ir dar kelioms dešimtims žmonių – ūkyje sezono metu dirba iki 40 darbuotojų.
„Lidl“ pirkėjams – itin šviežios lietuviškos salotos
Pradėję nuo lietuvių jau pamėgtų ledo salotų, ūkininkai šiuo metu augina apie 15 rūšių ir kasmet išbando vis naujų. „Kol kas visi mūsų eksperimentai pasiteisino, lietuviai imlūs naujovėms, o pagal salotų poreikį pastebime, kad jos yra daugelio pietų stalo atributas“, – pasakoja V. Nagreckis.
V.Nagreckio ūkio pardavimų vadovas Edgaras Šidiškis, taip pat patirties sėmęsis Danijos salotų ūkiuose, pasakoja, kad salotų išauginimas – sudėtingiausia verslo dalis. Realizuoti jas paprasčiau, nes pirkėjų produkcija turi ne tik Lietuvoje – apie 20 proc. salotų iškeliauja į Latviją, Estiją, Baltarusiją. Visgi didžiąją dalį savo užauginamos produkcijos ūkininkas tiekia Lietuvoje jau trečius metus veikiančiam ir nuolat lietuviškų maisto produktų asortimentą plečiančiam tarptautiniam prekybos tinklui „Lidl“.
Turint didelį ūkį, prekyba salotomis taip pat turi savų paslapčių bei yra neatsiejama nuo naujausių technologijų. „Viena yra išauginti salotas, kita – šį lepų augalą šviežią ir tinkamos formos pristatyti iki pat parduotuvių lentynos“, – sako pardavimų vadovas.
Siekiant, kad „Lidl“ pirkėjus pasiektų itin kokybiškos salotos, V.Nagreckio ūkis investavo į vakuuminį šaldytuvą, dėl kurio salotas galima itin greitai ir saugiai atvėsinti iki 3 laipsnių. „Dabar lapinės daržovės pirkėjus pasiekia itin šviežios“, – dėsto E.Šidiškis.
Vizitinė kortelė – kokybė
Šiuo metu V.Nagreckio ūkis jau išaugo iki 190 ha, nors salotos auginamos 40 ha plote – kita dalis užsėjama grūdais dėl sėjomainos bei žemės rezervo plėtrai, jei staiga reikėtų padidinti auginamų salotų kiekius. Kol kas sparčiau plėstis verslininkai neketina, nes tokio dydžio ūkis yra optimalus ir leidžia kontroliuoti produktų kokybę.
„Kokybė yra mūsų vizitinė kortelė ir mūsų partneriai būtent tai vertina labiausiai. Mes nesireklamuojame, dalis produkcijos parduodama per tarpininkus, tad liekame nepastebėti. Tačiau vienas pagrindinių mūsų partnerių –„Lidl“ – kuriam tiekiame savo produkciją, itin vertina jos kokybę, o šio prekybos tinklo darbas ir požiūris visiškai atitinka vakarietiškus standartus.“ – sako E.Šidiškis.
Pasak E.Šidiškio, turinčio nemenką patirtį bendradarbiaujant su įvairių Europos šalių prekybininkais, „Lidl“ išsiskiria ne tik griežtais reikalavimais kokybei, bet ir europietišku požiūriu į darbą. „Tai tinklas, kurį tikrai galime vadinti partneriu ir su kuriuo rezultato siekiame kartu. Manau, vien dėl tokių partnerių verta kurti verslą Lietuvoje“, – sako E.Šidiškis.