Pasėlių deklaravimas prasidės gegužės 2 dieną – dviem savaitėm vėliau

Europos Komisijai kol kas teisiškai neįtvirtinus sprendimo metams atidėti daugiamečių pievų ir ganyklų atstatymo, žemės ūkio naudmenų ir pasėlių ploto deklaravimas prasidės dviem savaitėm vėliau – gegužės 2 dieną.
Žemės ūkis
Žemės ūkis / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

Jis atidedamas Europos Komisijai (EK) formaliai nepatvirtinus Lietuvos žemės ūkio ir kaimo plėtros 2023–2027 metų strateginio plano pakeitimų, antradienį praneša Žemės ūkio ministerija (ŽŪM).

„Vienas jų, susijęs su daugiamečių pievų ir ganyklų referencinio dydžio perskaičiavimu (...), nukeltas į vėlesnį derinimo etapą, todėl iki šiol nėra gautas teisiškai galiojantis EK pritarimas atnaujintam strateginiam planui“, – teigia ministerija.

Pasak jos, strategijos pakeitimai su EK suderinti neformaliai, jie įtraukti į deklaravimo taisykles, todėl ūkininkai nuo balandžio 15 dienos galės elektroniniu būdu įbraižyti deklaruojamų laukų ribas ir pradėti pildyti paraiškas. Jas bus galima patvirtinti gavus oficialų Komisijos patvirtinimą.

2023 metais žemės ūkio naudmenų ir pasėlių deklaravimas prasidėjo balandžio 17 dieną. Nuo praėjusių metų norėdami gauti papildomas išmokas, ūkininkai pirmą kartą turėjo rinktis bei pritaikyti aplinkos apsaugai skirtas ekoschemas.

EK kovą pasiūlė europinio reglamento pakeitimus, pagal kuriuos šiemet daugiamečių pievų atkurti nereikėtų ir būtų užskaityti daugiamečių pievų plotai, kurie šiuo metu nėra deklaruojami, bet yra deklaravimo sistemoje.

Planuojama, kad Komisijos ES Tarybai ir Parlamentui pateikti pakeitimai įsigalios atbuline data nuo šių metų sausio 1 dienos, o tai reiškia, kad daugiamečių pievų atstatyti 2024 metais nereikės.

ŽŪM jau yra sumažinusi dviem trečdaliais daugiamečių pievų plotą, kurį ūkininkai būtų turėję atkurti.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis