Tokią statistiką pateikia bendrovė „Lietuvos draudimas“, surinkusi duomenis apie techninės pagalbos iškvietimus 2015 m. Nuo pernai ši bendrovė techninės pagalbos paslaugas suteikia ir tiems klientams, kurie automobilį apdraudė Transporto priemonių valdytojų civilinės atsakomybės privalomuoju draudimu (TPVCAPD).
Per praėjusius metus techninės pagalbos tarnyba pasinaudojo vienas iš dvidešimties vairuotojų, apdraudusių automobilį privalomuoju civilinės atsakomybės draudimu su techninės pagalbos paslauga.
Maždaug pusantro šimto vairuotojų užteko konsultacijos telefonu, tačiau daugeliui vairuotojų specialistai padėjo vietoje užvesti variklį, pakeisti ratą ar atrakinti dureles. Transportuoti automobilį dažniausiai prireikdavo po eismo įvykių.
Per metus net 8 proc. „Lietuvos draudimo“ klientų kvietusių techninės pagalbos tarnybą, skundėsi dėl išsikrovusio akumuliatoriaus.
Lietuvoje vairuotojai nelabai linkę rūpintis automobilio akumuliatoriumi – šis išsikrauna gana dažnai. Per metus net 8 proc. „Lietuvos draudimo“ klientų kvietusių techninės pagalbos tarnybą, skundėsi dėl išsikrovusio akumuliatoriaus. Dažniausiai jos prireikė stojus šaltiems žiemiškiems orams.
Nors, regis, pasikeisti padangą vairuotojams neturėtų būti problema, net vienas iš dešimties vairuotojų pagalbos prašė dėl pradurtos padangos. Vieniems prireikė tik pakeisti ratą, kitas mašinas teko transportuoti iki artimiausio serviso ir padangų parduotuvės, mat atsarginį ratą vežiojasi ne visi.
Su pakabos gedimais susidūrė prašė beveik 350 vairuotojų. Tokių iškvietimų padaugėja pavasarį, kai kelius nusėja duobės ir vairuotojai prisidaro bėdų nespėję jų apvažiuoti.
Nors daugelis šiuolaikinių automobilių turi modernius užraktus, dėl pamestų ar automobilyje užtrenktų durelių techninės pagalbos darbuotojams vairuotojus teko gelbėti beveik kiekvieną dieną.
Kiek mažiau pasitaikė generatoriaus, sankabos, aušinimo sistemos, greičių dėžės, turbinos ar starterio gedimų. vairo mechanizmas ar akceleratoriaus pedalas gedo vos kelioms dešimtims vairuotojų. Kiek daugiau nei 100 skundėsi sugedusiais stabdžiais. O štai daugiau nei 120 vairuotojų bandė pasiekti kelionės tikslą neturėdami pakankamai degalų bake.
Vis dėlto, dažniausiai gedo variklis ir automobilio elektronika. Variklio sistema buvo sugedusi kas šeštame automobilyje, kuriam prireikė techninės pagalbos. Kiek mažiau, maždaug 14 proc., iškvietimų specialistai sulaukė dėl elektros sistemos gedimų, apimančių ir automobilio elektroniką.
Pasak ekspertų, tai neturėtų stebinti, nes automobiliuose varikliai vis sudėtingesni, o elektronikos komponentų vis daugiau, todėl natūralu, kad šių gedimų pasitaiko dažniau.
„Kaip žinia, kasko draudimu dažniausiai apdraudžiami naujesni automobiliai, o privalomuoju civilinės atsakomybės draudimu – visas transporto priemonių parkas, tad galime sakyti, kad matome realią situaciją keliuose. Džiugina tai, kad kritinių – vairo ar stabdžių sistemos – gedimų yra mažai, o vairuotojai vis dažniau pasitiki techninės pagalbos specialistais“, – sakė „Lietuvos draudimo“ Žalų departamento direktorius Artūras Juodeikis.