Apie 7 valandą ryto daugelis Kauno gatvių buvo „užsikišusios“ – automobiliai slinko lėtai, pasitaikė ir techninių eismo įvykių. Slidžiausia buvo žieduose ir ant viadukų.
„Vasarinių padangų trupė pristato: gulbių ežeras be stabdžių“, – situaciją ironizavo vienas vairuotojas.
Partizanų gatvė antradienio rytą kuriam laikui tapo nepravažiuojama – susidūrė 4 automobiliai.
Tiems, kurie laukė eilėje, patarta apsisukti. Paryčiais Partizanų gatvės ir Pramonės prospekto sankryžos prieigos išties buvo virtusios ledu. Slidu buvo ir Savanorių prospekte.
Kol vieni kaltino nepasiruošusius kelininkus, linkėjo vieni kitiems stiprybės ir ištvermės, kiti koneveikė pačius vairuotojus – jei nemoki vairuoti, kelininkai, Kauno gatves barstantys pernakt, neva, nepadės: „Rinkitės saugų greitį ir neprilipkite prie „šiknų“, o tai kiti turės dėl jūsų stovėti. Svarbiausia, kad vairuotojų neužkluptų žiema netikėtai. Geros padangos, geri vairavimo įgūdžiai ir tai bus kaip eilinė diena biure“.
Internautai stebėjosi, kaip galima nesuvaldyti automobilio važiuojant lėtai. Piktintasi, kad niekad nebus taip, jog pasnigus ir vis dar sningant iškart keliai visur bus nuvalyti. Kelininkai, neva, nespės visiems po ratais priberti druskos.
Kaune ir Jonavoje sniego – daugiausia
Kaip antradienio rytą 15min teigė AB „Kelių priežiūra“ Komunikacijos skyriaus vadovė Giedrė Čekavičienė, Kauno ir Jonavos rajonuose situacija išties buvo prasčiausia – iškrito daugiausiai kritulių visoje Lietuvoje.
Naktį Kaune darbavosi 9 barstytuvai, iš viso išbarstę 60 kub. m druskos.
„Kauno regiono keliuose šlapia, yra pažliugusio sniego, žemesnio intensyvumo keliuose galimos provėžos, žemiausio – plikledis. Situacija Kauno regiono keliuose ėmė prastėti apie 6 valandą, barstymo darbai pradėti nuo 4 valandos. Lietuvos hidrometeorologijos tarnybos duomenimis, snygis iš Kauno rajono turėtų visiškai pasitraukti 10–11 valandą. Už tai atsakinga „Kauno švara“. Kauno miesto gatvių mes nevalome“, – patikino bendrovės atstovė.
Pasak jos, vakar prieš vidurnaktį Lietuvos vakarinėje dalyje prasidėjusi šlapdriba iki 6 valandos apėmė visą Lietuvą.
Visuose regionuose nuo 4 valandos vykdomi ne tik barstymo, bet ir valymo darbai. Pirmieji barstytuvai į magistralinius kelius išvažiavo dar vidurnaktį, buvo vykdomi prevenciniai barstymai, kad ryte nesusidarytų slidumas ir kelionės būtų sklandžios.
Apie 11 valandą Kaune sniego galima buvo aptikti jau tik kur ne kur.
Išbarstė apie 100 tonų druskos
Pasak UAB „Kauno švaros“ atstovo spaudai Jono Tumpos, naktį Kaune darbavosi 9 barstytuvai, iš viso išbarstę 60 kub. m druskos – apie 100 tonų. Pasiruošimas darbams ir galimam snygiui prasidėjo iš vakaro.
Į Kauno gatves bendrovės technika išvažiavo jau apie vidurnaktį – buvo barstomos įkalnės, viadukai, t. y. tos vietos, kur, tikėtina, labiausiai gali susiformuoti ledas.
Snygis Kaune prasidėjo apie 5 valandą, tačiau devyni „Kauno švaros“ sunkvežimiai išvažiavo darbuotis jau 4 valandą.
Nuo 6 valandos buvo valomi ir šaligatviai – tai daryta penkiais sunkvežimiais ir 35-ių darbuotojų rankomis. Šie smėlio ir druskos mišiniu taip pat barstė ir autobusų sustojimus bei laiptus.
„Prioritetas skiriamas pagrindinėms miesto arterijoms, nuokalnėms, viadukams, tiltams, autobusų sustojimų aikštelėms. Barstymas atliktas visose gatvėse, kurios įtrauktos į savivaldybės sąrašą – apie 700 jų. Visa technika buvo paruošta jau kurį laiką – laukėme snygio. Tik prasidėjo, išvažiavom į gatves“, – patikino J.Tumpa.
Eismo įvykių daugiau nei įprastai
Kauno apskrities policijos duomenimis, lapkričio 23 dieną nuo 06 iki 08.15 valandos gauta 10 pranešimų apie techninius eismo įvykius. Dėl daugumos jų vairuotojai pildėsi eismo įvykio deklaracijas.
„Natūralu, pasikeitus eismo sąlygoms, šiandien pranešimų skaičius kiek didesnis nei įprasta. Duomenų apie nepravažiuojamas vietas Kaune nėra“, – 15min informavo Kauno apskrities policijos atstovė spaudai Odeta Vaitkevičienė.
Nuo 8 iki 9 valandos, piko metu, gauti dar 3 pranešimai apie eismo įvykius Kauno mieste.
Apie jau minėtą avariją Partizanų gatvėje pranešta 08.08 valandą –susidūrė du „Škoda“ automobiliai, BMW ir „Volvo“.
Eismo įvykio metu, policijos duomenimis, apgadintas kelio ženklas, todėl buvo reikalingas pareigūnų įsikišimas.
Avarijos metu nukentėjo pėsčioji, gimusi 1993 metais, kuri apžiūrai pristatyta į gydymo įstaigą.
Kelių priežiūra skirtinga
„Kelių priežiūra“ primena vairuotojams, kad valstybinės reikšmės keliai yra prižiūrimi pagal skirtingus priežiūros lygius, pavyzdžiui, pirmo priežiūros lygio kelyje Vilnius–Kaunas–Klaipėda dirbama 24 valandas per parą, priežiūra čia vyksta nenutrūkstamai. Penkto priežiūros lygio kelias, pavyzdžiui, Kietaviškės–Elektrėnai, prižiūrimas nuo 9 valandos.
Valstybinių kelių tinklą sudaro per 21 000 km. Kelių priežiūros lygius pasitikrinti ir įsivertinti jų tikėtiną būklę galima internetinėje svetainėje kpl.keliuprieziura.lt.
Apie sudėtingas eismo sąlygas galima pranešti Lietuvos automobilių kelių direkcijos Eismo informacijos centrui telefonu 1871.
Kaip ryte pranešė Lietuvos automobilių kelių direkcija, sudėtingiausios eismo sąlygos dėl plikledžio ir snygio yra Vidurio bei Rytų Lietuvoje, kur pagrindiniai šalies keliai vietomis padengti puraus sniego sluoksniu iki 10 cm storio, provėžoti, slidūs.
Likusios šalies dalies valstybinės reikšmės keliai yra šlapi, vietomis slidūs. „Kelių priežiūra“ slidžius ar apsnigtus kelių ruožus barsto ir valo, tačiau vairuotojų prašoma atsižvelgti į kelio dangos būklę ir rinktis saugų, o ne maksimaliai leistiną greitį.
Oro temperatūra lapkričio 23 dieną – nuo 3 laipsnių šalčio iki 2 laipsnių šilumos, pajūryje – iki 6 laipsnių šilumos.