Kaip tvirtinama Lietuvos vartotojų organizacijų aljanso pranešime spaudai, VW automobilių savininkai ir toliau gali registruotis teikti bendrus ieškinius prieš „Volkswagen“ grupę internetinėje platformoje MyRight.de ir MyRight.com.
Daugiau kaip 15 tūkstančių dėl „Volkswagen“ emisijų skandalo nukentėjusių automobilių savininkų šią savaitę per internetinę platformą „MyRight“ netoli Hanoverio, šiaurės Vokietijoje esančio Braunšveigo apygardos teismui pateikė ieškinį prieš „Volkswagen“. VW klientai ir „MyRight“ atstovai Braunšveigo teismui per praėjusiais kelias dienas įteikė atitinkamus dokumentus.
VW klientai reikalauja automobilių gamintojo grąžinti už automobilius sumokėtą kainą. Bendra ieškinio suma sudaro 357 mln. eurų.
Vokietijos vairuotojams, kurie po „dyzelgeito“ skandalo jaučiasi apgauti didžiausio Europos automobilių gamintojo, šis ieškinio pateikimas yra džiugi, ilgai laukta žinia.
VW klientai reikalauja automobilių gamintojo grąžinti už automobilius sumokėtą kainą. Bendra ieškinio suma sudaro 357 mln. eurų.
„Kreipiausi į gamintoją, tačiau „Volkswagen“ tik „atsirašinėjo“. VW nepripažino tyčinio automobilio modifikavimo ir atmetė visus mano skundus. Dabar tikiuosi, kad „MyRight“ padės įgyvendinti mano teises per teismą“, – sako VW klientė Sylvia Hober, kuri drauge su keliolika tūkstančių kitų vairuotojų pateikė ieškinį prieš „Volkswagen“ per „MyRight“ platformą.
Kitas VW automobilio savininkas Dieteris Martinas teigia esąs labai nusivylęs „Volkswagen“. „Gamintojas atnaujino automobilio programinę įrangą, tačiau nuo to laiko mano „Touran“ sąnaudos žymiai padidėjo. Tai netinkamas sprendimas, todėl džiaugiuosi, kad ši byla pasiekė teismą“, – teigia D.Martinas.
„Kalbame apie teisingumą. Teikdami grupės ieškinius atstovaujame žmonėms, kurie priešingu atveju turėtų susitaikyti su esama padėtimi ir pasiduoti, atsisakydami apginti savo teises prieš VW, – teigia „MyRight“ teisės skyriaus vadovas Jan-Eike'as Andresenas. – Po to, kai bendrovė neatsakė į reikalavimus sumokėti, imamės šio nuoseklaus žingsnio tam, kad VW klientai pasinaudotų savo teisėmis.“
Moderni teisinių technologijų įmonė „MyRight“ visiems nukentėjusiems vartotojams siūlo galimybę registruoti skundus prieš bendroves per internetinę platformą. Dėl „dyzelgeito“ nukentėjusių automobilių pirkėjų skundai skirstomi į skirtingas grupės ieškinių prieš VW kategorijas – pavyzdžiui, pagal automobilio pagaminimo metus arba modelį.
„Volkswagen“ privalo žinoti, kad Vokietijos ir visos Europos automobilių pirkėjai negali būti laikomi antrarūšiais klientais“, – pabrėžia J.-E.Andresenas. Keldama emisijų skandalo bylą, „MyRight“ bendradarbiauja su garsia pasauline specializuota advokatų kontora „Hausfeld“, kuri dalyvavo ir atstovaujant vartotojų interesams prieš „Volkswagen“ iškeltoje byloje Jungtinėse Amerikos Valstijose.
Skundus prieš automobilių gamintoją norintys pateikti klientai gali ir toliau registruotis internetinėje platformoje www.myRight.de. Lietuvos vartotojams jau pasiekiama platformos versija https://lt.myright.com/.
„Hausfeld Rechtsanwälte LLP“ vykdomasis partneris Christopheris Rotheris pažymi: „Vartotojai, nukentėję gamintojui pateikus suklastotus duomenis, šiuo ieškiniu siunčia griežtą žinią „Volkswagen“, jog jie turi teisę gauti kompensaciją. Kompensaciją dėl apgaulės įsigijus automobilius, kurie, tiesą sakant, net negalėjo būti pardavinėjami.“
„Hausfeld LLP“ įkūrėjas ir vadovas Michaelis Hausfeldas negailėjo pagyrų ieškinio teikėjams: „Europos vartotojų sprendimas nenusileisti „Volkswagen“, įžūliai atsisakiusiam kontinento vartotojams mokėti panašią kaip JAV kompensaciją dėl patirtos žalos, skatina imtis kolektyvinių priemonių visos Europos mastu.“
2015 metais kilusio ir „dyzelgeitu“ praminto skandalo metu paaiškėjo, kad apie 8 milijonai Europoje eksploatuojamų dyzelinių „Volkswagen“ koncerno gaminamų automobilių važinėja su nelegalia įranga.
„Volkswagen“ su savo automobilių pirkėjais Jungtinėse Amerikos Valstijose susitarė dėl 12 mlrd. JAV dolerių kompensacijos, tačiau dar nepasiūlė panašiai kompensuoti žalos Europos vairuotojams. Kitaip nei JAV, kur tokiais atvejais įprastai teikiami grupiniai ieškiniai, Vokietija bei nemaža dalis kitų Europos šalių neturi kolektyvinių ieškinių sistemos. Vartotojai, norėdami pateikti ieškinius prieš „Volkswagen“, kiekvienas privalo juos teikti individualiai – tai yra ir neefektyvu, ir brangu. Spręsdama šią problemą, technologijas išmananti Vokietijos teisinių paslaugų teikėja „MyRight“ drauge su advokatų bendrove „Hausfeld“ paleido internetinę platformą, kuri suteikia galimybę Vokietijos ir visos Europos vartotojams susivienyti.
Nuo 2016 m. Vokietijos vartotojai, norintys prisijungti prie bendro prieš „Volkswagen“ teikiamo ieškinio, galėjo užsiregistruoti per www.myright.de platformą. Nukentėję vartotojai vis dar gali registruoti savo pretenzijas, nes pavasarį „Hausfeld“ planuoja pateikti antrą ieškinį.
Šių metų rugsėjį „Hausfeld“ ir Europos vartotojų teisių apsaugos organizacija BEUC paskelbė apie bendradarbiavimą, sprendžiant VW „dyzelgeito“ problemą.
Į bendrą vartotojų apsaugos frontą įsijungė ir nacionalinės Europos šalių vartotojų organizacijos iš Belgijos, Ispanijos, Italijos, Lietuvos, Portugalijos, Slovakijos, Slovėnijos ir Šveicarijos.
Europos vartotojų organizacijos BEUC generalinė direktorė Monique Goyens teigia: „Vokswagen“ skandalas tęsiasi jau trečius metus. VW greitai kompensavo JAV vartotojams, tačiau ignoravo analogiškus Europos vartotojų reikalavimus. Todėl keturios mūsų organizacijos-narės – iš Lietuvos, Slovakijos, Slovėnijos bei Šveicarijos – bendradarbiauja su tokiomis bendrovėmis kaip „Hausfeld“, siekdamos savo šalių vartotojams pasiekti panašų kaip JAV rezultatą“. Dar keturių šalių nacionalinės vartotojų organizacijos (iš Belgijos, Ispanijos, Italijos ir Portugalijos) yra jau anksčiau tiesiogiai pateikusios analogiškus ieškinius savo šalių teismuose.
Lietuvoje ieškinių teikimo apginant dėl emisijų skandalo nukentėjusius VW vairuotojus akciją koordinuoja Lietuvos vartotojų organizacijų aljansas, bendradarbiadamas su „MyRight“ ir „Hausfeld“. Lietuvos vairuotojai, registruodamiesi svetainėje https://lt.myright.com/, nepatiria jokių pradinių išlaidų – užmokestis platformos kūrėjams mokamas tik sėkmės atveju.
Manoma, kad Lietuvoje eksploatuojama apie 8000 tokių automobilių.
2015 metais kilusio ir „dyzelgeitu“ praminto skandalo metu paaiškėjo, kad apie 8 milijonai Europoje eksploatuojamų dyzelinių „Volkswagen“ koncerno gaminamų automobilių važinėja su nelegalia įranga. Šios įrangos paskirtis – testų metu „apgauti“ prietaisų parodymus taip, kad išmetamosiose dujose esantis azoto oksidų ir kitų teršalų lygis atitiktų standartus.
Suktybę aptiko JAV tyrėjai 2015 metais. Paaiškėjo, kad įranga testų metu parodo net 30–40 kartų mažesnį azoto oksidų lygį, negu yra iš tikrųjų. Tai faktiškai reiškia, kad automobiliai su tokiais taršos rodikliais neturėtų apskritai būti eksploatuojami. JAV valdžios pastangomis prasikaltęs koncernas JAV vartotojams išmokėjo milijardines kompensacijas.
Manoma, kad Lietuvoje eksploatuojama apie 8000 tokių automobilių.