Ši diena – tai puiki proga ne tik geriau susipažinti, pabendrauti su savo kaimynu, bet ir pakviesti jį į darbą keliauti kartu. Prie iniciatyvos šią savaitę prisijungė didžiųjų miestų savivaldybės ir bendruomenės, taip pat Susisiekimo ministerijos ir jai pavaldžių įmonių bei įstaigų darbuotojai.
15min rytinė apklausa – tiesiogiai
O kaip tokias akcijas vertina patys vairuotojai? Ar bent jau girdėjo apie iniciatyvą „Nevažiuok vienas – pavežk kaimyną“? Keliese į darbą važiuoja automobiliu kitomis dienomis, kai tokios akcijos nevyksta? Tokius ir kitus panašius klausimus degalinėje „Viada“ prie „Litexpo“ parodų rūmų vairuotojams pateikė 15min žurnalistai. Ši vieta pasirinkta neatsitiktinai – čia susilieja sostinės Laisvės pr. ir Oslo gatvė, ryte garsėjanti spūstimis.
Transliaciją telefone žiūrėkite paspaudę šią nuorodą.
Ką parodė rytinė apklausa?
Apklausa degalinėje ir vaizdai, kuriuos tiesioginės transliacijos metu užfiksavo TV operatorius, tik patvirtino tiesą, kad dauguma automobilių rytą veža tik vieną žmogų. Pastebėjome tik vieną „Audi“, kurioje sėdėjo 4 žmonės. Bet šis automobilis – tik balta varna bendrame sraute.
Degalinėje kalbinti vairuotojai taip pat pripažino, kad dažniausiai važiuoja į darbą po vieną, o viešuoju transportu naudojasi labai retai – mėgsta privatumą.
Vis dėlto BMW vairuotojas Karolis, taip pat atvažiavęs vienas (nors dažnai paveža draugą), buvo optimistas. Jo manymu, vidaus degimo variklių iki 2030 m. tikrai mažės, daugėjant elektromobilių.
Beje, dauguma vairuotojų sutiko, kad dėl rytinių spūsčių kalta ne valdžia, o jie patys. Nes dažnai pamiršta, kad yra ne vieni kelyje: užkišinėja automobilius, užsižiopsoję į telefonus pamiršta laiku pradėti važiuoti ir t.t.
Kitas eksperimentas – ties įvažiavimu į Vilnių
15min TV operatorius Audrius Gavėnas ketvirtadienio rytą ties įvažiavimu į Vilnių iš Trakų/Varėnos pusės taip pat atliko eksperimentą. Filmavo ir skaičiavo, keliuose automobiliuose sėdi daugiau nei po vieną žmogų. Rezultatą pamatysite pasižiūrėję šį trumpą epizodą – net BMW X5 vairuotojas važiavo vienas.
„Didžioji dalis vairuotojų, keliaujančių į darbą nuosavu automobiliu, turi mažiausiai 2–3 laisvas vietas. Gegužės 25-oji – puiki proga išbandyti ekonomiškesnį, ekologiškesnį, patogesnį ir neabejotinai linksmesnį keliavimo būdą. Kviečiu kiekvieną asmeniškai prisidėti prie šios iniciatyvos ir pavėžėti į darbą savo kaimyną“, – sako susisiekimo ministras Rokas Masiulis.
Iki šiol didelis dėmesys buvo skirtas privataus transporto infrastruktūros plėtrai – tiesiamos naujos ir platinamos esamos gatvės, kuriamos įvairios pirmumo sistemos automobilių eismui, o alternatyviems keliavimo būdams skiriama mažai dėmesio ir investicijų, todėl tai nepadėjo išspręsti problemos dėl augančių transporto srautų ir susidarančių spūsčių.
Lietuvos statistikos departamento naujausiais duomenimis, individualių lengvųjų automobilių skaičius, tenkantis 1000 gyventojų, yra net 402 transporto priemonės.
Europos Komisijos valstybėms narėms keliamas bendras tikslas iki 2030 m. dvigubai sumažinti įprastiniais degalais varomų transporto priemonių naudojimą miestuose. Nes būtent šie automobiliai labiausiai teršia orą mieste.
Skaičiuojama, kad vidutinis vilnietis transporto spūstyse praleidžia net 136 valandas per metus. Ir tik kas penktame automobilyje važiuoja daugiau negu vienas keleivis. Jei atsirastų daugiau vairuotojų, sutinkančių pavėžėti savo kaimyną, draugą ar bendradarbį, spūstys ir oro tarša gerokai sumažėtų. O vairuotojai, kartu su savimi vežantys tris ar daugiau keleivių, pagal galiojantį įstatymą, gali naudotis maršrutinio transporto juostomis, pažymėtomis simboliais „A“ ir „4+“.
Prie iniciatyvos prisijungti galite „Facebook“ socialiniame tinkle.
Tarptautinei kaimynų dienai skirtos iniciatyvos „Nevažiuok vienas – pavežk kaimyną“ grotažymė #KaimynasVeža.
Susisiekimo ministerijos darbuotojai kviečia gegužės 25 dieną į darbą keliauti kartu su kaimynu.